REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak ruszać pod górę z ciężką przyczepą?

Jakubowski Ryszard
Ruszanie pod górę z przyczepą to wyjątkowo trudna, ale i przydatna umiejętność. Najważniejsze jest zminimalizowanie ciężaru auta i przyczepy. fot. Newspress
Ruszanie pod górę z przyczepą to wyjątkowo trudna, ale i przydatna umiejętność. Najważniejsze jest zminimalizowanie ciężaru auta i przyczepy. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Ruszanie pod górę z przyczepą to wyjątkowo trudna, ale i przydatna umiejętność. Najważniejsze jest zminimalizowanie ciężaru auta i przyczepy. Podczas ruszania pod górę z przyczepą przyda się także pomoc drugiej osoby.

Aby wykonać to bardzo trudne zadanie należy zapewnić sobie na chwilę pomoc innej osoby. Przede wszystkim należy maksymalnie zmniejszyć masę zespołu przyczepa-samochód. Jeżeli podróżują nim pasażerowie, muszą opuścić jego wnętrze i pieszo dotrzeć do miejsca, gdzie droga przestanie się wznosić

REKLAMA

Pierwszą bardzo ważną czynnością jest podłożenie kamieni lub klinów pod koła przyczepy. Dzięki temu nie będzie ona ciągnęła do tylu po zwolnieniu ręcznego hamulca. Kamienie lub kliny powinien ktoś potem szybko usunąć, aby nie przeszkadzały innym użytkownikom drogi. Podczas samotnej podróży można o tę przysługę poprosić jakiegoś przechodnia albo kierowcę następnego samochodu, oczekującego na powodzenie naszej akcji.

Zobacz również: Jak pokonywać długie podjazdy na górskich drogach?

REKLAMA

Gdy jest już to wszystko zrobione, można spróbować ruszyć, stosując klasyczny sposób, polegający na równoczesnym puszczaniu pedału sprzęgła i zwalnianiu hamulca ręcznego. Jeżeli zrobi się to bardzo uważnie, zwiększając delikatnie obroty bez wprowadzania go na najwyższe obroty, może uda się bardzo delikatnie ruszyć. Zwiększając delikatnie obroty silnika równocześnie ze zwalnianiem hamulca ręcznego należy puszczać bardzo ostrożnie pedał sprzęgła. Trzeba to zrobić bardzo uważnie i z dużym wyczuciem, aby nie zerwać przyczepności kół napędzanych i nie spalić przy okazji tarczy sprzęgła. Kamienie lub kliny pod kołami pozwolą na mniejsze skupienie się na perfekcyjnym zwolnieniu hamulca ręcznego.

Jeżeli jednak nie uda się ruszyć po dwóch, najwyżej trzech kolejnych próbach, należy włączyć światła awaryjne, zaciągnąć ręczny hamulec, wyłączyć silnik z włączonym najniższym biegiem i zamocować z przodu samochodu linkę holowniczą. Jedynie kierowca innego samochodu, najlepiej ciężarowego, może w takiej sytuacji wyratować z opresji. Dlatego należy unikać za wszelką cenę stawania z przyczepą na podjazdach pod wzniesienia, a już szczególnie na podjazdach pod bardzo strome wzniesienia.

Zobacz również: Jak jeździć w górach zimą?

Przy ruszaniu z przyczepą pod górkę nie wolno korzystać z pomocy innych osób, które będą deklarowały chęć popchnięcia przyczepy. Gdy manewr się nie powiedzie i zespół samochód-przyczepa zacznie się cofać, może dojść do nieszczęścia. Tak samo nie wolno dopuścić, aby te osoby popychały samochód. W sytuacji gdy uda się ruszyć z miejsca, uwaga kierowcy będzie zaprzątnięta utrzymaniem zespołu w ruchu a nawet – przyspieszaniem. Może wtedy nie zauważyć, że któryś z pomocników dostał się pod koła przyczepy!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA