REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pozbyć się szosowego terrorysty z ogona?

Zuzanna Gawor-Kotkowska
Jazda zbyt blisko poprzedzającego pojazdu może doprowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji. fot. Newspress
Jazda zbyt blisko poprzedzającego pojazdu może doprowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jazda samochodem może być zarówno ekscytująca, jak i przyjemna. Poczucie wolności i zadowolenia jednak może nam odebrać kierowca, który będzie jechał niebezpiecznie blisko naszego tylnego zderzaka.

Podpowiadamy, jak wyrwać się takiemu szosowemu terroryście.

REKLAMA

Gdy inny kierowca zbliża się do nas z dużą prędkością i pozostaje za nami jadąc przy naszym zderzaku, zaczynamy się zastanawiać, jak można się go pozbyć. Stwarza on zagrożenie bezpośrednio dla nas, naszych pasażerów i pojazdu. W przypadku nagłej sytuacji na drodze nie będziemy mieli przed nim żadnego ratunku. Gdy zahamujemy, możemy spodziewać się przodu jego pojazdu w naszym bagażniku i mimo tego, że winę za kolizję poniesie on, a nie my, stłuczka to zawsze problem, a i wartość naszego samochodu po naprawie zmaleje. Jeśli zachowamy spokój, możemy znaleźć sposób na uniknięcie terrorysty.

Ograniczenie prędkości

Zazwyczaj terrorysta jadący za nami próbuje nas popędzić. Starajmy się więc jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości, a nie poniżej tego limitu. Gdy jedziemy bardzo wolno, rzeczywiście możemy frustrować innych użytkowników dróg. W dodatku możemy zostać posądzeni o utrudnianie ruchu lub tamowanie i ukarani przez policjanta mandatem w wysokości nawet 200 złotych! Jeśli zaś jedziemy zgodnie z ograniczeniem prędkości, nie powinniśmy dać na sobie wymusić przekroczenia dozwolonego limitu.

Zobacz również: Jak ratować się po przypadkowym wjechaniu na miękkie pobocze?

Lewy pas

Jeśli blokujemy lewy pas, czyli jedziemy nim przez dłuższy czas nikogo nie wyprzedzając, tylko prowokujemy terrorystę do zbliżenia się do nas na „grubość złożonej gazety”. Unikajmy, więc dłuższej jazdy tą częścią wielopasmowej drogi, używajmy jej tylko do wyprzedzania. Jeśli inny kierowca „usiądzie nam na ogonie”, to zwykle znak, że przeszkadzamy i powinniśmy zjechać na pas obok. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak pozbyć się terrorysty

Najlepszym sposobem jest pozwolić mu na chwilę terroryzmu i zwolnić. Na pewno nie powinniśmy hamować, gdyż to mogłoby skończyć się źle. Wystarczy po prostu zdjąć nogę z gazu. Kierowca będący za nami powinien szybko zorientować się, że jego sposoby wymuszenia na nas szybszej jazdy nie działają i najpewniej postanowi nas wyprzedzić. I dobrze, pozwólmy mu na to. Pozbędziemy się w ten sposób zagrożenia. Jeśli mamy do dyspozycji pobocze z przerywaną linią, możemy w ostateczności przynajmniej częściowo zjechać i ułatwić terroryście manewr. Oczywiście, nie powinniśmy podróżować dłuższy czas poboczem. W dodatku, jeśli chcemy choć na chwilę się na nie przenieść, zwróćmy uwagę na to, czy nie podjeżdżamy właśnie pod górkę, czy widoczność jest dobra a pas pobocza jest całkowicie pusty. Pamiętajmy, że tamtędy właśnie często poruszają się piesi, rowerzyści lub inni kierowcy zmieniają sobie koło, więc poruszanie się po poboczu jest niebezpieczne.

Zobacz również: Jak bezpiecznie wykonać manewr mijania?

Wizja ustąpienia drogi terroryście może również nas sfrustrować, ale nie warto z tym walczyć. Lepiej go przepuścić i mieć z głowy, pozbywając się tym samym zagrożenia. Niektórzy kierowcy stosują też inną metodę na pozbycie się lub doprowadzenie terrorysty do porządku, mianowicie na ułamek sekundy „kładą” nogę na pedał hamulca. Nie hamują, ale mignięcie świateł stopu często przywołuje śledzącego nas kierowcę do porządku i wymusza zachowanie bezpiecznego dystansu. Pamiętajmy jednak, że stosując tę metodę nie różnimy się niczym od terrorysty. Teoretycznie najlepszą obroną jest atak, ale zemsta nigdy nie popłaca. Starajmy się, więc nie stwarzać zagrożenia i ustąpić, aby jak najszybciej pozbyć się kłopotu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA