REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pozbyć się szosowego terrorysty z ogona?

Zuzanna Gawor-Kotkowska
Jazda zbyt blisko poprzedzającego pojazdu może doprowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji. fot. Newspress
Jazda zbyt blisko poprzedzającego pojazdu może doprowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jazda samochodem może być zarówno ekscytująca, jak i przyjemna. Poczucie wolności i zadowolenia jednak może nam odebrać kierowca, który będzie jechał niebezpiecznie blisko naszego tylnego zderzaka.

Podpowiadamy, jak wyrwać się takiemu szosowemu terroryście.

REKLAMA

REKLAMA

Gdy inny kierowca zbliża się do nas z dużą prędkością i pozostaje za nami jadąc przy naszym zderzaku, zaczynamy się zastanawiać, jak można się go pozbyć. Stwarza on zagrożenie bezpośrednio dla nas, naszych pasażerów i pojazdu. W przypadku nagłej sytuacji na drodze nie będziemy mieli przed nim żadnego ratunku. Gdy zahamujemy, możemy spodziewać się przodu jego pojazdu w naszym bagażniku i mimo tego, że winę za kolizję poniesie on, a nie my, stłuczka to zawsze problem, a i wartość naszego samochodu po naprawie zmaleje. Jeśli zachowamy spokój, możemy znaleźć sposób na uniknięcie terrorysty.

Ograniczenie prędkości

Zazwyczaj terrorysta jadący za nami próbuje nas popędzić. Starajmy się więc jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości, a nie poniżej tego limitu. Gdy jedziemy bardzo wolno, rzeczywiście możemy frustrować innych użytkowników dróg. W dodatku możemy zostać posądzeni o utrudnianie ruchu lub tamowanie i ukarani przez policjanta mandatem w wysokości nawet 200 złotych! Jeśli zaś jedziemy zgodnie z ograniczeniem prędkości, nie powinniśmy dać na sobie wymusić przekroczenia dozwolonego limitu.

Zobacz również: Jak ratować się po przypadkowym wjechaniu na miękkie pobocze?

REKLAMA

Lewy pas

Jeśli blokujemy lewy pas, czyli jedziemy nim przez dłuższy czas nikogo nie wyprzedzając, tylko prowokujemy terrorystę do zbliżenia się do nas na „grubość złożonej gazety”. Unikajmy, więc dłuższej jazdy tą częścią wielopasmowej drogi, używajmy jej tylko do wyprzedzania. Jeśli inny kierowca „usiądzie nam na ogonie”, to zwykle znak, że przeszkadzamy i powinniśmy zjechać na pas obok. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak pozbyć się terrorysty

Najlepszym sposobem jest pozwolić mu na chwilę terroryzmu i zwolnić. Na pewno nie powinniśmy hamować, gdyż to mogłoby skończyć się źle. Wystarczy po prostu zdjąć nogę z gazu. Kierowca będący za nami powinien szybko zorientować się, że jego sposoby wymuszenia na nas szybszej jazdy nie działają i najpewniej postanowi nas wyprzedzić. I dobrze, pozwólmy mu na to. Pozbędziemy się w ten sposób zagrożenia. Jeśli mamy do dyspozycji pobocze z przerywaną linią, możemy w ostateczności przynajmniej częściowo zjechać i ułatwić terroryście manewr. Oczywiście, nie powinniśmy podróżować dłuższy czas poboczem. W dodatku, jeśli chcemy choć na chwilę się na nie przenieść, zwróćmy uwagę na to, czy nie podjeżdżamy właśnie pod górkę, czy widoczność jest dobra a pas pobocza jest całkowicie pusty. Pamiętajmy, że tamtędy właśnie często poruszają się piesi, rowerzyści lub inni kierowcy zmieniają sobie koło, więc poruszanie się po poboczu jest niebezpieczne.

Zobacz również: Jak bezpiecznie wykonać manewr mijania?

Wizja ustąpienia drogi terroryście może również nas sfrustrować, ale nie warto z tym walczyć. Lepiej go przepuścić i mieć z głowy, pozbywając się tym samym zagrożenia. Niektórzy kierowcy stosują też inną metodę na pozbycie się lub doprowadzenie terrorysty do porządku, mianowicie na ułamek sekundy „kładą” nogę na pedał hamulca. Nie hamują, ale mignięcie świateł stopu często przywołuje śledzącego nas kierowcę do porządku i wymusza zachowanie bezpiecznego dystansu. Pamiętajmy jednak, że stosując tę metodę nie różnimy się niczym od terrorysty. Teoretycznie najlepszą obroną jest atak, ale zemsta nigdy nie popłaca. Starajmy się, więc nie stwarzać zagrożenia i ustąpić, aby jak najszybciej pozbyć się kłopotu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA