REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022. 427 km nowych OPP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022. 427 km nowych OPP
Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022. 427 km nowych OPP
Sprint SA

REKLAMA

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022. Gdzie GITD planuje postawić nowe urządzenia? Wszystko wskazuje na to, że długość odcinków potroi się.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

Zasada działania odcinkowego pomiaru prędkości jest dość prosta. Odcinek testowy jest wyposażony w dwie kamery. Pierwsza rejestruje wjazd, a druga wyjazd auta. System na podstawie dwóch zdjęć oblicza czas przejazdu, a następnie średnią prędkość auta. Ta jest porównywana z ograniczeniem prędkości obowiązującym na danym odcinku. W efekcie system decyduje o skasowaniu fotki lub skierowaniu jej do postępowania mandatowego.

REKLAMA

REKLAMA

Mandat za odcinkowy pomiar prędkości

W sytuacji, w której auto przekroczy dozwoloną prędkość, jego właściciel dostaje z ITD list, w którym inspekcja prosi go o wskazanie osoby, która w danym czasie dysponowała pojazdem. Osoba ta dostanie list z propozycją mandatu i zostanie wezwana do przyznania się do wykroczenia. Ile wynosi mandat za odcinkowy pomiar prędkości? Zasady są tu identyczne jak w przypadku innego mandatu za prędkość. Wysokości kar to:

  • przekroczenie prędkości do 10 km/h – 50 zł mandatu i 0 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości o 11 – 15 km/h – 100 zł mandatu i 2 punkty karne
  • przekroczenie prędkości o 16 – 20 km/h – 200 zł mandatu i 2 punkty karne
  • przekroczenie prędkości o 21 – 25 km/h – 300 zł mandatu i 4 punkty karne
  • przekroczenie prędkości o 26 – 30 km/h – 400 zł mandatu i 4 punkty karne
  • przekroczenie prędkości o 31 – 40 km/h – 800 zł mandatu i 6 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości o 41 – 50 km/h – 1000 zł mandatu i 8 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości o 51 – 60 km/h – 1500 zł mandatu i 10 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości o 61 – 70 km/h – 2000 zł mandatu i 10 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości od 71 km/h – 2500 zł mandatu i 10 punktów karnych

Mandat za niewskazanie kierującego

Może się okazać, że właściciel samochodu postanowi nie wskazywać osoby, która w danym czasie dysponowała pojazdem. I ma do tego pełne prawo. Powinien się jednak liczyć z konsekwencjami. Według nowego taryfikatora mandatów za taki czyn grozi mandat wynoszący dwukrotność mandatu przypisanego danemu wykroczeniu. Jeżeli zatem zdjęcie pokaże auto jadące o 35 km/h za szybko, właściciel auta niewskazujący sprawcy dostanie 1600 zł mandatu.

Odcinkowy pomiar prędkości. Jak wygląda obecna mapa?

Łączna długość wszystkich działających w tej chwili w Polsce odcinkowych pomiarów prędkości wynosi 171,1 km. Najwięcej instalacji OPP działa w województwie mazowieckim – razem to 42,2 km odcinków drogowych pod nadzorem kamer. Na drugim miejscu w kraju plasuje się podkarpackie (25 km pod kontrolą), a na trzecim – warmińsko-mazurskie, gdzie monitoringiem objętych jest 21 km tras. Obecnie odcinkowe pomiary prędkości działają w 13 województwach.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022

W roku 2022 długość odcinkowego pomiaru prędkości ma się... potroić! Gdzie zostaną ustawione nowe urządzenia? Poniżej wskazujemy pełną listę lokalizacji. Na początek kamery pojawią się na 39 nowych odcinkach, tym samym poszerzą ilość odcinków pomiarowych o dodatkowe 200 km. Na ustawienie nowych urządzeń wykonawca ma teraz 70 tygodni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • woj. mazowieckie: Kanie – Otrębusy, DW710
  • woj. mazowieckie: Natolin – Chrzanów Duży – Grodzisk Mazowiecki, DW579
  • woj. mazowieckie: obwodnica Mszczonowa, DK50
  • woj. mazowieckie: obwodnica miasta Białobrzegi, S7
  • woj. łódzkie: Pomorzany – Bociany, A1
  • woj. łódzkie: Dobroń – Pabianice Płn., S14
  • woj. łódzkie: Chocianowicka – Łaskowice, DP1120E
  • woj. łódzkie: Bychlew – Jadwinin, DW485
  • woj. łódzkie: Mokra Prawa, DK70
  • woj. podkarpackie: Nosówka, ul. Dębicka, DP1391
  • woj. podkarpackie: Dukla, Trakt Węgierski, DK19
  • woj. podkarpackie: Nowa Dęba, ul. Ks. Henryka Łagockiego – Korczaka, DK9
  • woj. podkarpackie: Gniewczyna Łańcucka – Gniewczyna Tryniecka, DW835
  • woj. podkarpackie: Nisko, ul. Sandomierska, DK77
  • woj. dolnośląskie: Bierzów – Przylesie, DW403
  • woj. zachodniopomorskie: Piecnik – Nieradz, DK10
  • woj. zachodniopomorskie: Łubianka – Brynka, DW151
  • woj. lubuskie: Świdnica, Obwodowa – Nowogród Bobrzańskie, DK27
  • woj. lubuskie: Sudoł – Radomia, DK32
  • woj. lubuskie: Chełmsko – Przytocznia, DK24
  • woj. lubuskie: Motylewo – Łupowo, DW132
  • woj. małopolskie: Węzeł Balice – Węzeł Rudno, A4
  • woj. małopolskie: Kęty, ul. Jana III Sobieskiego, droga powiatowa
  • woj. śląskie: Katowice, ul. Braci Reńców, DW902
  • woj. śląskie: Jankowice (ul. Nowa) – Świerklany (ul. Plebiscytowa), DW929
  • woj. śląskie: Gliwice, Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, DK88
  • woj. śląskie: Zabrze, Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, DK88
  • woj. opolskie: Kietlice – Kilisino, DW416
  • woj. wielkopolskie: Tarnowo Podgórne – Poznań Ławica, S11
  • woj. wielkopolskie: Konin MOP Leonia/Kuny do PPO Żdżary, A2
  • woj. lubelskie: Hrubieszów, DW844
  • woj. lubelskie: Gołąb, DW801
  • woj. kujawsko-pomorskie: Rogoźno Zamek – Kłódka, DK16
  • woj. kujawsko-pomorskie: Węzeł Nowy Ciechocinek – MOP Kałęczynek, A1
  • woj. kujawsko-pomorskie: Rycerzewo, DW251
  • woj. pomorskie: Peplin – Swarożyn, A1
  • woj. pomorskie: Borowo ul. Gdańska – Turystyczna, DW211
  • woj. dolnośląskie: Kostomłoty – Kąty Wrocławskie, A4
  • woj. dolnośląskie: Wrocław, Al. Jana III Sobieskiego, droga gminna

Odcinkowy pomiar prędkości. Czy to ma sens?

Odcinkowe pomiary prędkości bardzo dobrze spełniają swoją funkcję w zwiększaniu bezpieczeństwa na drodze, poprzez skłanianie kierowców do poruszania się z przepisową prędkością. Są w tym o wiele skuteczniejsze od klasycznych fotoradarów. Z danych CANARD wynika, że aż 84% pojazdów porusza się na tych fragmentach dróg zgodnie z dozwoloną prędkością. Sygnały o pozytywnych skutkach działania OPP otrzymujmy także bezpośrednio od zarządców dróg czy kontroli transportu. Naturalnym jest zatem zwiększanie liczby odcinków, nadzorowanych przez kamery – mówi Mariusz Kołkowski, dyrektor sprzedaży systemów ITS w Sprint S.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA