REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022. 427 km nowych OPP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022. 427 km nowych OPP
Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022. 427 km nowych OPP
Sprint SA

REKLAMA

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022. Gdzie GITD planuje postawić nowe urządzenia? Wszystko wskazuje na to, że długość odcinków potroi się.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

Zasada działania odcinkowego pomiaru prędkości jest dość prosta. Odcinek testowy jest wyposażony w dwie kamery. Pierwsza rejestruje wjazd, a druga wyjazd auta. System na podstawie dwóch zdjęć oblicza czas przejazdu, a następnie średnią prędkość auta. Ta jest porównywana z ograniczeniem prędkości obowiązującym na danym odcinku. W efekcie system decyduje o skasowaniu fotki lub skierowaniu jej do postępowania mandatowego.

REKLAMA

Mandat za odcinkowy pomiar prędkości

W sytuacji, w której auto przekroczy dozwoloną prędkość, jego właściciel dostaje z ITD list, w którym inspekcja prosi go o wskazanie osoby, która w danym czasie dysponowała pojazdem. Osoba ta dostanie list z propozycją mandatu i zostanie wezwana do przyznania się do wykroczenia. Ile wynosi mandat za odcinkowy pomiar prędkości? Zasady są tu identyczne jak w przypadku innego mandatu za prędkość. Wysokości kar to:

  • przekroczenie prędkości do 10 km/h – 50 zł mandatu i 0 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości o 11 – 15 km/h – 100 zł mandatu i 2 punkty karne
  • przekroczenie prędkości o 16 – 20 km/h – 200 zł mandatu i 2 punkty karne
  • przekroczenie prędkości o 21 – 25 km/h – 300 zł mandatu i 4 punkty karne
  • przekroczenie prędkości o 26 – 30 km/h – 400 zł mandatu i 4 punkty karne
  • przekroczenie prędkości o 31 – 40 km/h – 800 zł mandatu i 6 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości o 41 – 50 km/h – 1000 zł mandatu i 8 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości o 51 – 60 km/h – 1500 zł mandatu i 10 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości o 61 – 70 km/h – 2000 zł mandatu i 10 punktów karnych
  • przekroczenie prędkości od 71 km/h – 2500 zł mandatu i 10 punktów karnych

Mandat za niewskazanie kierującego

Może się okazać, że właściciel samochodu postanowi nie wskazywać osoby, która w danym czasie dysponowała pojazdem. I ma do tego pełne prawo. Powinien się jednak liczyć z konsekwencjami. Według nowego taryfikatora mandatów za taki czyn grozi mandat wynoszący dwukrotność mandatu przypisanego danemu wykroczeniu. Jeżeli zatem zdjęcie pokaże auto jadące o 35 km/h za szybko, właściciel auta niewskazujący sprawcy dostanie 1600 zł mandatu.

Odcinkowy pomiar prędkości. Jak wygląda obecna mapa?

Łączna długość wszystkich działających w tej chwili w Polsce odcinkowych pomiarów prędkości wynosi 171,1 km. Najwięcej instalacji OPP działa w województwie mazowieckim – razem to 42,2 km odcinków drogowych pod nadzorem kamer. Na drugim miejscu w kraju plasuje się podkarpackie (25 km pod kontrolą), a na trzecim – warmińsko-mazurskie, gdzie monitoringiem objętych jest 21 km tras. Obecnie odcinkowe pomiary prędkości działają w 13 województwach.

Odcinkowy pomiar prędkości. Mapa 2022

W roku 2022 długość odcinkowego pomiaru prędkości ma się... potroić! Gdzie zostaną ustawione nowe urządzenia? Poniżej wskazujemy pełną listę lokalizacji. Na początek kamery pojawią się na 39 nowych odcinkach, tym samym poszerzą ilość odcinków pomiarowych o dodatkowe 200 km. Na ustawienie nowych urządzeń wykonawca ma teraz 70 tygodni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • woj. mazowieckie: Kanie – Otrębusy, DW710
  • woj. mazowieckie: Natolin – Chrzanów Duży – Grodzisk Mazowiecki, DW579
  • woj. mazowieckie: obwodnica Mszczonowa, DK50
  • woj. mazowieckie: obwodnica miasta Białobrzegi, S7
  • woj. łódzkie: Pomorzany – Bociany, A1
  • woj. łódzkie: Dobroń – Pabianice Płn., S14
  • woj. łódzkie: Chocianowicka – Łaskowice, DP1120E
  • woj. łódzkie: Bychlew – Jadwinin, DW485
  • woj. łódzkie: Mokra Prawa, DK70
  • woj. podkarpackie: Nosówka, ul. Dębicka, DP1391
  • woj. podkarpackie: Dukla, Trakt Węgierski, DK19
  • woj. podkarpackie: Nowa Dęba, ul. Ks. Henryka Łagockiego – Korczaka, DK9
  • woj. podkarpackie: Gniewczyna Łańcucka – Gniewczyna Tryniecka, DW835
  • woj. podkarpackie: Nisko, ul. Sandomierska, DK77
  • woj. dolnośląskie: Bierzów – Przylesie, DW403
  • woj. zachodniopomorskie: Piecnik – Nieradz, DK10
  • woj. zachodniopomorskie: Łubianka – Brynka, DW151
  • woj. lubuskie: Świdnica, Obwodowa – Nowogród Bobrzańskie, DK27
  • woj. lubuskie: Sudoł – Radomia, DK32
  • woj. lubuskie: Chełmsko – Przytocznia, DK24
  • woj. lubuskie: Motylewo – Łupowo, DW132
  • woj. małopolskie: Węzeł Balice – Węzeł Rudno, A4
  • woj. małopolskie: Kęty, ul. Jana III Sobieskiego, droga powiatowa
  • woj. śląskie: Katowice, ul. Braci Reńców, DW902
  • woj. śląskie: Jankowice (ul. Nowa) – Świerklany (ul. Plebiscytowa), DW929
  • woj. śląskie: Gliwice, Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, DK88
  • woj. śląskie: Zabrze, Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, DK88
  • woj. opolskie: Kietlice – Kilisino, DW416
  • woj. wielkopolskie: Tarnowo Podgórne – Poznań Ławica, S11
  • woj. wielkopolskie: Konin MOP Leonia/Kuny do PPO Żdżary, A2
  • woj. lubelskie: Hrubieszów, DW844
  • woj. lubelskie: Gołąb, DW801
  • woj. kujawsko-pomorskie: Rogoźno Zamek – Kłódka, DK16
  • woj. kujawsko-pomorskie: Węzeł Nowy Ciechocinek – MOP Kałęczynek, A1
  • woj. kujawsko-pomorskie: Rycerzewo, DW251
  • woj. pomorskie: Peplin – Swarożyn, A1
  • woj. pomorskie: Borowo ul. Gdańska – Turystyczna, DW211
  • woj. dolnośląskie: Kostomłoty – Kąty Wrocławskie, A4
  • woj. dolnośląskie: Wrocław, Al. Jana III Sobieskiego, droga gminna

Odcinkowy pomiar prędkości. Czy to ma sens?

Odcinkowe pomiary prędkości bardzo dobrze spełniają swoją funkcję w zwiększaniu bezpieczeństwa na drodze, poprzez skłanianie kierowców do poruszania się z przepisową prędkością. Są w tym o wiele skuteczniejsze od klasycznych fotoradarów. Z danych CANARD wynika, że aż 84% pojazdów porusza się na tych fragmentach dróg zgodnie z dozwoloną prędkością. Sygnały o pozytywnych skutkach działania OPP otrzymujmy także bezpośrednio od zarządców dróg czy kontroli transportu. Naturalnym jest zatem zwiększanie liczby odcinków, nadzorowanych przez kamery – mówi Mariusz Kołkowski, dyrektor sprzedaży systemów ITS w Sprint S.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA