REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting
Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting

REKLAMA

REKLAMA

Norma Euro 7 według pierwszych zapowiedzi miała być mocno restrykcyjna. Europejskie perturbacje mogły jednak stonować zapędy włodarzu UE...

Norma Euro 6 ma 8 lat. Wymaga zmiany

Obecnie fabrycznie nowe samochody muszą spełniać normę emisji Euro 6. Tyle że ta powoli zaczyna być przestarzała... Prace nad jej zapisami wystartowały już w roku 2008. W roku 2012 zapisy zostały zaktualizowane, aby w roku 2014 wejść w życie na mocy rozporządzenia Komisji UE. Od tego momentu minęło 8 lat. A mając na myśli dodatkowy kierunek rozwoju motoryzacji idący w stronę elektryfikacji, nie ma się co dziwić że włodarze UE zaczynają już myśleć o normie Euro 7.

REKLAMA

Norma Euro 7. Jakie zmiany oznacza?

No dobrze, ale czego można się spodziewać po normie emisji spalin Euro 7? Wszyscy spodziewają się exodusu pojazdów spalinowych. I to dosłownie! Włodarze UE według opinii wielu komentatorów będą chcieli wprowadzić szereg drastycznych ograniczeń emisyjnych. Tak, aby produkcja samochodów z silnikiem benzynowym czy diesla stała się jeszcze mniej opłacalna i tak, aby opłacalna stała się produkcja głównie układów hybrydowych. Tyle że tak mówią przewidywania, bo wszystko wskazuje na to, że rzeczywistość nie okaże się aż tak pesymistyczna.

Jakie zmiany wprowadzi norma Euro 7?

Europejska Federacja Transportu i Środowiska dotarła do wycieków informacji dotyczących kształtu nowej normy Euro 7. I te są delikatnie mówiąc zaskakujące. Jakie są plany? Te można opisać w kilku punktach:

  • Normy emisji dla samochodów benzynowych nie zmienią się. To oznacza brak technologicznego postępu od czasu normy Euro 6.
  • Warunki badania emisji stają się dla producentów łatwiejsze do spełnienia. Osłabienie pomiarów będzie dotyczyć takich kryteriów, jak różnice temperatur i różnice wysokości (jazda po wzniesieniu).
  • Nowa norma będzie wymagać minimalnej trwałości na poziomie 10 lat lub 200 tys. km (dziś to 8 lat lub 160 tys. km).

Euro 7 nie jest ostrzejsza. Winny kryzys

REKLAMA

Wniosek płynący z analizy jest prosty. Norma Euro 7 miała się stać rewolucyjna, a nie przyniesie praktycznie żadnego postępu. Czemu włodarze UE nagle odpuścili? Powód może być chyba jeden. Wszystko wskazuje na to, że przyczyną mogą być obecne perturbacje. Stawianie jeszcze bardziej restrykcyjnych wymogów oznacza jeszcze większe trudności produkcyjne i jeszcze gorszą sytuację producentów motoryzacyjnych. A w Europie panuje przecież kryzys ekonomiczny. UE może zatem po prostu nie chcieć zarzynać rynku motoryzacyjnego. I argument ten nie wydaje się pozbawiony podstaw logicznych.

Ekolodzy m.in. z Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska starają się myśleć o ekonomii, ale bardziej na sercu leży im zdrowie. Twierdzą bowiem, że nowa norma która nie zmieni nic, oznacza nawet 100 milionów trujących samochodów na drogach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA