REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting
Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting

REKLAMA

REKLAMA

Norma Euro 7 według pierwszych zapowiedzi miała być mocno restrykcyjna. Europejskie perturbacje mogły jednak stonować zapędy włodarzu UE...

Norma Euro 6 ma 8 lat. Wymaga zmiany

Obecnie fabrycznie nowe samochody muszą spełniać normę emisji Euro 6. Tyle że ta powoli zaczyna być przestarzała... Prace nad jej zapisami wystartowały już w roku 2008. W roku 2012 zapisy zostały zaktualizowane, aby w roku 2014 wejść w życie na mocy rozporządzenia Komisji UE. Od tego momentu minęło 8 lat. A mając na myśli dodatkowy kierunek rozwoju motoryzacji idący w stronę elektryfikacji, nie ma się co dziwić że włodarze UE zaczynają już myśleć o normie Euro 7.

REKLAMA

Norma Euro 7. Jakie zmiany oznacza?

No dobrze, ale czego można się spodziewać po normie emisji spalin Euro 7? Wszyscy spodziewają się exodusu pojazdów spalinowych. I to dosłownie! Włodarze UE według opinii wielu komentatorów będą chcieli wprowadzić szereg drastycznych ograniczeń emisyjnych. Tak, aby produkcja samochodów z silnikiem benzynowym czy diesla stała się jeszcze mniej opłacalna i tak, aby opłacalna stała się produkcja głównie układów hybrydowych. Tyle że tak mówią przewidywania, bo wszystko wskazuje na to, że rzeczywistość nie okaże się aż tak pesymistyczna.

Jakie zmiany wprowadzi norma Euro 7?

Europejska Federacja Transportu i Środowiska dotarła do wycieków informacji dotyczących kształtu nowej normy Euro 7. I te są delikatnie mówiąc zaskakujące. Jakie są plany? Te można opisać w kilku punktach:

  • Normy emisji dla samochodów benzynowych nie zmienią się. To oznacza brak technologicznego postępu od czasu normy Euro 6.
  • Warunki badania emisji stają się dla producentów łatwiejsze do spełnienia. Osłabienie pomiarów będzie dotyczyć takich kryteriów, jak różnice temperatur i różnice wysokości (jazda po wzniesieniu).
  • Nowa norma będzie wymagać minimalnej trwałości na poziomie 10 lat lub 200 tys. km (dziś to 8 lat lub 160 tys. km).

Euro 7 nie jest ostrzejsza. Winny kryzys

REKLAMA

Wniosek płynący z analizy jest prosty. Norma Euro 7 miała się stać rewolucyjna, a nie przyniesie praktycznie żadnego postępu. Czemu włodarze UE nagle odpuścili? Powód może być chyba jeden. Wszystko wskazuje na to, że przyczyną mogą być obecne perturbacje. Stawianie jeszcze bardziej restrykcyjnych wymogów oznacza jeszcze większe trudności produkcyjne i jeszcze gorszą sytuację producentów motoryzacyjnych. A w Europie panuje przecież kryzys ekonomiczny. UE może zatem po prostu nie chcieć zarzynać rynku motoryzacyjnego. I argument ten nie wydaje się pozbawiony podstaw logicznych.

Ekolodzy m.in. z Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska starają się myśleć o ekonomii, ale bardziej na sercu leży im zdrowie. Twierdzą bowiem, że nowa norma która nie zmieni nic, oznacza nawet 100 milionów trujących samochodów na drogach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA