REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting
Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting

REKLAMA

REKLAMA

Norma Euro 7 według pierwszych zapowiedzi miała być mocno restrykcyjna. Europejskie perturbacje mogły jednak stonować zapędy włodarzu UE...

Norma Euro 6 ma 8 lat. Wymaga zmiany

Obecnie fabrycznie nowe samochody muszą spełniać normę emisji Euro 6. Tyle że ta powoli zaczyna być przestarzała... Prace nad jej zapisami wystartowały już w roku 2008. W roku 2012 zapisy zostały zaktualizowane, aby w roku 2014 wejść w życie na mocy rozporządzenia Komisji UE. Od tego momentu minęło 8 lat. A mając na myśli dodatkowy kierunek rozwoju motoryzacji idący w stronę elektryfikacji, nie ma się co dziwić że włodarze UE zaczynają już myśleć o normie Euro 7.

REKLAMA

REKLAMA

Norma Euro 7. Jakie zmiany oznacza?

No dobrze, ale czego można się spodziewać po normie emisji spalin Euro 7? Wszyscy spodziewają się exodusu pojazdów spalinowych. I to dosłownie! Włodarze UE według opinii wielu komentatorów będą chcieli wprowadzić szereg drastycznych ograniczeń emisyjnych. Tak, aby produkcja samochodów z silnikiem benzynowym czy diesla stała się jeszcze mniej opłacalna i tak, aby opłacalna stała się produkcja głównie układów hybrydowych. Tyle że tak mówią przewidywania, bo wszystko wskazuje na to, że rzeczywistość nie okaże się aż tak pesymistyczna.

Jakie zmiany wprowadzi norma Euro 7?

Europejska Federacja Transportu i Środowiska dotarła do wycieków informacji dotyczących kształtu nowej normy Euro 7. I te są delikatnie mówiąc zaskakujące. Jakie są plany? Te można opisać w kilku punktach:

  • Normy emisji dla samochodów benzynowych nie zmienią się. To oznacza brak technologicznego postępu od czasu normy Euro 6.
  • Warunki badania emisji stają się dla producentów łatwiejsze do spełnienia. Osłabienie pomiarów będzie dotyczyć takich kryteriów, jak różnice temperatur i różnice wysokości (jazda po wzniesieniu).
  • Nowa norma będzie wymagać minimalnej trwałości na poziomie 10 lat lub 200 tys. km (dziś to 8 lat lub 160 tys. km).

Euro 7 nie jest ostrzejsza. Winny kryzys

Wniosek płynący z analizy jest prosty. Norma Euro 7 miała się stać rewolucyjna, a nie przyniesie praktycznie żadnego postępu. Czemu włodarze UE nagle odpuścili? Powód może być chyba jeden. Wszystko wskazuje na to, że przyczyną mogą być obecne perturbacje. Stawianie jeszcze bardziej restrykcyjnych wymogów oznacza jeszcze większe trudności produkcyjne i jeszcze gorszą sytuację producentów motoryzacyjnych. A w Europie panuje przecież kryzys ekonomiczny. UE może zatem po prostu nie chcieć zarzynać rynku motoryzacyjnego. I argument ten nie wydaje się pozbawiony podstaw logicznych.

REKLAMA

Ekolodzy m.in. z Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska starają się myśleć o ekonomii, ale bardziej na sercu leży im zdrowie. Twierdzą bowiem, że nowa norma która nie zmieni nic, oznacza nawet 100 milionów trujących samochodów na drogach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA