REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting
Norma Euro 7. Miała być rewolucja. Będzie raczej lifting

REKLAMA

REKLAMA

Norma Euro 7 według pierwszych zapowiedzi miała być mocno restrykcyjna. Europejskie perturbacje mogły jednak stonować zapędy włodarzu UE...

Norma Euro 6 ma 8 lat. Wymaga zmiany

Obecnie fabrycznie nowe samochody muszą spełniać normę emisji Euro 6. Tyle że ta powoli zaczyna być przestarzała... Prace nad jej zapisami wystartowały już w roku 2008. W roku 2012 zapisy zostały zaktualizowane, aby w roku 2014 wejść w życie na mocy rozporządzenia Komisji UE. Od tego momentu minęło 8 lat. A mając na myśli dodatkowy kierunek rozwoju motoryzacji idący w stronę elektryfikacji, nie ma się co dziwić że włodarze UE zaczynają już myśleć o normie Euro 7.

REKLAMA

REKLAMA

Norma Euro 7. Jakie zmiany oznacza?

No dobrze, ale czego można się spodziewać po normie emisji spalin Euro 7? Wszyscy spodziewają się exodusu pojazdów spalinowych. I to dosłownie! Włodarze UE według opinii wielu komentatorów będą chcieli wprowadzić szereg drastycznych ograniczeń emisyjnych. Tak, aby produkcja samochodów z silnikiem benzynowym czy diesla stała się jeszcze mniej opłacalna i tak, aby opłacalna stała się produkcja głównie układów hybrydowych. Tyle że tak mówią przewidywania, bo wszystko wskazuje na to, że rzeczywistość nie okaże się aż tak pesymistyczna.

Jakie zmiany wprowadzi norma Euro 7?

Europejska Federacja Transportu i Środowiska dotarła do wycieków informacji dotyczących kształtu nowej normy Euro 7. I te są delikatnie mówiąc zaskakujące. Jakie są plany? Te można opisać w kilku punktach:

  • Normy emisji dla samochodów benzynowych nie zmienią się. To oznacza brak technologicznego postępu od czasu normy Euro 6.
  • Warunki badania emisji stają się dla producentów łatwiejsze do spełnienia. Osłabienie pomiarów będzie dotyczyć takich kryteriów, jak różnice temperatur i różnice wysokości (jazda po wzniesieniu).
  • Nowa norma będzie wymagać minimalnej trwałości na poziomie 10 lat lub 200 tys. km (dziś to 8 lat lub 160 tys. km).

Euro 7 nie jest ostrzejsza. Winny kryzys

Wniosek płynący z analizy jest prosty. Norma Euro 7 miała się stać rewolucyjna, a nie przyniesie praktycznie żadnego postępu. Czemu włodarze UE nagle odpuścili? Powód może być chyba jeden. Wszystko wskazuje na to, że przyczyną mogą być obecne perturbacje. Stawianie jeszcze bardziej restrykcyjnych wymogów oznacza jeszcze większe trudności produkcyjne i jeszcze gorszą sytuację producentów motoryzacyjnych. A w Europie panuje przecież kryzys ekonomiczny. UE może zatem po prostu nie chcieć zarzynać rynku motoryzacyjnego. I argument ten nie wydaje się pozbawiony podstaw logicznych.

REKLAMA

Ekolodzy m.in. z Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska starają się myśleć o ekonomii, ale bardziej na sercu leży im zdrowie. Twierdzą bowiem, że nowa norma która nie zmieni nic, oznacza nawet 100 milionów trujących samochodów na drogach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA