REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy w kamperze można spać podczas jazdy? Sprawdźmy.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Czy w kamperze można spać podczas jazdy? Sprawdźmy.
Czy w kamperze można spać podczas jazdy? Sprawdźmy.
FIAT

REKLAMA

REKLAMA

Czy w kamperze można spać podczas jazdy? To pytanie, które często pojawia się z ust osób, zaczynających dopiero przygodę z kamperingiem. A więc?

Czy w kamperze można spać podczas jazdy? A do czego służy kamper?

Kamper to taki dom lub hotel na kółkach. A skoro jest wyposażony w kuchnię, łazienkę czy łóżko, to czemu pasażerowie mieliby z nich nie korzystać w czasie jazdy? I takie pytanie w gruncie rzeczy może wydawać się względnie oczywiste. Aby jednak uzyskać na nie prawidłową odpowiedź, należy się zastanowić nad samą istotą pojazdu. I ta kwestia jest niezwykle kluczowa.

REKLAMA

REKLAMA

Czy w kamperze można spać podczas jazdy? No właśnie... nie!

Kamper posiada pełną infrastrukturę. Ma łóżko, kuchnię, łazienkę i stół. Tyle że to infrastruktura, z której korzysta się na postoju. W sytuacji, w której kierowca przekręci kluczyk w stacyjce i ruszy, kamper staje się użytkownikiem ruchu drogowego. Staje się po prostu pojazdem samochodowym. A w samochodzie na pasażerów nakłada się dwa wymogi. Po pierwsze muszą zająć miejsce siedzące przeznaczone dla nich. Po drugie muszą zapiąć pasy bezpieczeństwa. Odpowiedź na pytanie czy w kamperze można spać podczas jazdy, może być zatem jedna. Niestety nie.

Czemu w kamperze nie można spać podczas jazdy?

Fakt, że w kamperze nie można spać w łóżku w czasie jazdy, wcale nie wynika ze skostnienia czy krótkowzroczności przepisów. To raczej kwestia bezpieczeństwa. Pasażer, który leży w łóżku, nie może zostać zapięty pasami. To oznacza, że w razie ewentualnego zdarzenia drogowego jego ciało wystrzelone z prędkością kuli armatniej zacznie uderzać we wszystkie napotkane przeszkody. To grozi poważnymi urazami nie tylko jemu, ale i pozostałym osobom podróżującym. Warto o tym pamiętać.

Tak samo niebezpieczne jest korzystanie z toalety w czasie jazdy czy gotowanie!

REKLAMA

Mandat za pasażerów jadących kamperem

Co więcej, warto pamiętać o tym, że kamperem może podróżować tylko tyle osób, ile jest miejsc siedzących wyposażonych w pasy bezpieczeństwa. To ilość pasażerów, która została wpisana do dowodu rejestracyjnego. Kierowca, który nie dostosuje się do tych wymogów, powinien liczyć się z dotkliwą karą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Każdy pasażer jadący bez pasów oznacza 100 zł i 4 punkty karne.
  • Każdy pasażer powyżej limitu określonego w dowodzie rejestracyjnym to 300 zł i 1 punkt karny.
  • Trzech pasażerów powyżej limitu określonego w dowodzie rejestracyjnym to też odebranie kierowcy prawa jazdy na 3 miesiące.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA