REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Egzamin na egzaminatora prawa jazdy. Wymagania, opłaty, przebieg egzaminu

egzamin na egzaminatora prawa jazdy, ile kosztuje egzamin na egzaminatora prawa jazdy, ile kosztuje egzamin na egzaminatora prawa jazdy w 2023 r.
Egzamin na egzaminatora prawa jazdy. Wymagania, opłaty, egzamin państwowy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Egzamin na egzaminatora prawa jazdy w WORD zdrożał. To jednak jeden z wielu kroków, na drodze do uzyskania tych uprawnień zawodowych. Przy okazji przypomnijmy wszystkie wymogi, formalności i zasady szkolenia kandydatów.

Egzaminatorem WORD nie może zostać po prostu osoba, która posiada uprawnienia do kierowania pojazdami. Człowiek taki powinien świetnie znać przepisy, a do tego musi poznać też procedury egzaminacyjne. Dlatego zawód ma charakter reglamentowany. Do jego wykonywania konieczny jest kurs i egzamin. Dopiero w takim przypadku dana osoba uzyskuje uprawnienia do pracy w WORD-zie.

REKLAMA

Ile kosztuje egzamin na egzaminatora prawa jazdy w 2023 r.?

Minister infrastruktury na mocy rozporządzenia z dnia 17 października 2023 r. postanowił zaktualizować opłaty za przeprowadzenie egzaminu przed komisją weryfikacyjną przez egzaminatorów. Ile od 10 listopada 2023 r. będzie kosztować egzamin na egzaminatora WORD? To zależy od konkretnej kategorii prawa jazdy:

  • egzaminator prawa jazdy kat. A – egzamin teoretyczny 100 zł, praktyczny 200 zł,
  • egzaminator prawa jazdy kat. B lub T – egzamin teoretyczny 100 zł, praktyczny 250 zł,
  • egzaminator prawa jazdy kat. C lub D – egzamin teoretyczny 100 zł, praktyczny 300 zł,
  • egzaminator decydujący o pozwoleniu na kierowanie tramwajem – egzamin teoretyczny 100 zł, praktyczny 150 zł.

Egzamin na egzaminatora WORD został opłacony. Egzaminujący zdał go bez problemu. Pozostaje mu zatem jeszcze jedna formalność. Aby móc pracować w zawodzie, musi uzyskać wpis do ewidencji egzaminatorów. Ten kosztuje 50 zł.

Ciekawostka? Rozporządzenie określa też stawki wynagrodzenia dla członków komisji egzaminującej egzaminatorów. Przewodniczący zarobi 700, a członek komisji i jej sekretarz 500 zł.

O ile wzrosły stawki za egzamin na egzaminatora WORD w 2023 r.?

Powyższe stawki oznaczają podwyżkę. Jak wysoką? To zależy. Egzamin teoretyczny w każdym przypadku od 10 listopada 2023 r. będzie kosztował 100 zł. Do tej pory kandydaci na egzaminatorów płacili 30 zł. Większe rozbieżności dotyczą części praktycznej. W przypadku kat. A było 180 zł, teraz jest 200 zł, kat. B było 140, a jest 250 zł, kat. T było 170, a jest 250 zł, kat. C i D było 200, a jest 300 zł, a pozwolenia na kierowanie tramwajem było 125, a jest 150 zł.

Na czym polega kurs na egzaminatora prawa jazdy?

Kurs składa się w sumie ze 154 godzin zajęć teoretycznych i 15 godzin zajęć praktycznych. Teoria odbywa się w formie weekendowych zjazdów realizowanych dwa razy w miesiącu. Praktyka jest realizowana w tygodniu w ramach prowadzonych przez WORD egzaminów. Liczba miejsc na kurs jest ograniczona. To raz. Dwa w przypadku dużego zainteresowania ośrodki wyłaniają kandydatów na mocy testu podstawowej wiedzy z prawa o ruchu drogowym. Trzy do zaliczenia kursu konieczny jest udział we wszystkich godzinach zajęć. Kandydat musi przejść pełen kurs.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A jeżeli o kandydacie już mowa, to musi on:

  • mieć co najmniej wykształcenie średnie,
  • ukończyć 23. rok życia,
  • mieć przez okres co najmniej 3 lat prawo jazdy kategorii B,
  • mieć orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności egzaminatora,
  • mieć orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności egzaminatora,
  • być niekarany za przestępstwa związane z bezpieczeństwem w komunikacji, osiąganiem korzyści majątkowej lub osobistej, wiarygodnością dokumentów, prowadzenie pojazdów w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka, umyślne przeciwko życiu i zdrowiu lub przeciwko wolności seksualnej i obyczajowości (fakt ten potwierdza się zaświadczeniem o niekaralności wystawionym przez sąd).

Ile kosztuje kurs na egzaminatora WORD?

REKLAMA

W przypadku kursów na egzaminatora prawa jazdy sam tryb ich prowadzenia jest jednolity. Nie ma jednak jednolitości w kwestii stawek. Dla przykładu w WORD Lublin kurs podstawowy kosztuje 4000 zł, WORD Warszawa 4500 zł, ale w WORD Poznań już 5000 zł, a WORD Katowice 5200 zł. Stawki są zróżnicowane, a ich wahania często spore. Poszukując tańszego kursu, kandydat na egzaminatora musi jednak pamiętać o szeregu zjazdów i zajęć praktycznych. Nie ma zatem sensu poszukiwania kursu na drugim końcu kraju. Bo to będzie oznaczać kosztowne dojazdy.

Sporo tańsze są kursy na każdą dodatkową kategorię prawa jazdy. W Lublinie zdobycie dodatkowych uprawnień na egzaminy kat. A kosztuje 1600 zł, w Poznaniu 2000 zł, a Katowicach 2500 zł.

Ile zarabia egzaminator prawa jazdy?

Wynagrodzenie egzaminatorów jest aktualnie ustalane przez sejmiki wojewódzkie. I w dużej mierze wysokość kwoty zasadniczej zależy od ilości kategorii, w ramach których egzaminator ma prawo prowadzić egzaminy.

  • jedna kategoria prawa jazdy – 4600 – 6000 zł,
  • dwie kategorie prawa jazdy – 5400 – 7200 zł,
  • trzy kategorie prawa jazdy – 6600 – 8400 zł,
  • cztery kategorie prawa jazdy – 7000 – 9600 zł.

Powyższe kwoty obejmują wynagrodzenie zasadnicze. Poza tym egzaminatorowi zatrudnionemu w WORD należy się dodatek za wieloletnią pracę, dodatek zadaniowy oraz dodatek specjalny, dodatek funkcyjny i dodatek za uprawnienia rozszerzające. Przewidziano także nagrody i premie. Realnie kwoty mogą być zatem wyższe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA