REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Egzamin na egzaminatora prawa jazdy. Wymagania, opłaty, przebieg egzaminu

egzamin na egzaminatora prawa jazdy, ile kosztuje egzamin na egzaminatora prawa jazdy, ile kosztuje egzamin na egzaminatora prawa jazdy w 2023 r.
egzamin na egzaminatora prawa jazdy, ile kosztuje egzamin na egzaminatora prawa jazdy, ile kosztuje egzamin na egzaminatora prawa jazdy w 2023 r.
Egzamin na egzaminatora prawa jazdy. Wymagania, opłaty, egzamin państwowy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Egzamin na egzaminatora prawa jazdy w WORD zdrożał. To jednak jeden z wielu kroków, na drodze do uzyskania tych uprawnień zawodowych. Przy okazji przypomnijmy wszystkie wymogi, formalności i zasady szkolenia kandydatów.

Egzaminatorem WORD nie może zostać po prostu osoba, która posiada uprawnienia do kierowania pojazdami. Człowiek taki powinien świetnie znać przepisy, a do tego musi poznać też procedury egzaminacyjne. Dlatego zawód ma charakter reglamentowany. Do jego wykonywania konieczny jest kurs i egzamin. Dopiero w takim przypadku dana osoba uzyskuje uprawnienia do pracy w WORD-zie.

REKLAMA

Ile kosztuje egzamin na egzaminatora prawa jazdy w 2023 r.?

Minister infrastruktury na mocy rozporządzenia z dnia 17 października 2023 r. postanowił zaktualizować opłaty za przeprowadzenie egzaminu przed komisją weryfikacyjną przez egzaminatorów. Ile od 10 listopada 2023 r. będzie kosztować egzamin na egzaminatora WORD? To zależy od konkretnej kategorii prawa jazdy:

  • egzaminator prawa jazdy kat. A – egzamin teoretyczny 100 zł, praktyczny 200 zł,
  • egzaminator prawa jazdy kat. B lub T – egzamin teoretyczny 100 zł, praktyczny 250 zł,
  • egzaminator prawa jazdy kat. C lub D – egzamin teoretyczny 100 zł, praktyczny 300 zł,
  • egzaminator decydujący o pozwoleniu na kierowanie tramwajem – egzamin teoretyczny 100 zł, praktyczny 150 zł.

Egzamin na egzaminatora WORD został opłacony. Egzaminujący zdał go bez problemu. Pozostaje mu zatem jeszcze jedna formalność. Aby móc pracować w zawodzie, musi uzyskać wpis do ewidencji egzaminatorów. Ten kosztuje 50 zł.

Ciekawostka? Rozporządzenie określa też stawki wynagrodzenia dla członków komisji egzaminującej egzaminatorów. Przewodniczący zarobi 700, a członek komisji i jej sekretarz 500 zł.

O ile wzrosły stawki za egzamin na egzaminatora WORD w 2023 r.?

Powyższe stawki oznaczają podwyżkę. Jak wysoką? To zależy. Egzamin teoretyczny w każdym przypadku od 10 listopada 2023 r. będzie kosztował 100 zł. Do tej pory kandydaci na egzaminatorów płacili 30 zł. Większe rozbieżności dotyczą części praktycznej. W przypadku kat. A było 180 zł, teraz jest 200 zł, kat. B było 140, a jest 250 zł, kat. T było 170, a jest 250 zł, kat. C i D było 200, a jest 300 zł, a pozwolenia na kierowanie tramwajem było 125, a jest 150 zł.

Na czym polega kurs na egzaminatora prawa jazdy?

Kurs składa się w sumie ze 154 godzin zajęć teoretycznych i 15 godzin zajęć praktycznych. Teoria odbywa się w formie weekendowych zjazdów realizowanych dwa razy w miesiącu. Praktyka jest realizowana w tygodniu w ramach prowadzonych przez WORD egzaminów. Liczba miejsc na kurs jest ograniczona. To raz. Dwa w przypadku dużego zainteresowania ośrodki wyłaniają kandydatów na mocy testu podstawowej wiedzy z prawa o ruchu drogowym. Trzy do zaliczenia kursu konieczny jest udział we wszystkich godzinach zajęć. Kandydat musi przejść pełen kurs.

A jeżeli o kandydacie już mowa, to musi on:

  • mieć co najmniej wykształcenie średnie,
  • ukończyć 23. rok życia,
  • mieć przez okres co najmniej 3 lat prawo jazdy kategorii B,
  • mieć orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności egzaminatora,
  • mieć orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności egzaminatora,
  • być niekarany za przestępstwa związane z bezpieczeństwem w komunikacji, osiąganiem korzyści majątkowej lub osobistej, wiarygodnością dokumentów, prowadzenie pojazdów w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka, umyślne przeciwko życiu i zdrowiu lub przeciwko wolności seksualnej i obyczajowości (fakt ten potwierdza się zaświadczeniem o niekaralności wystawionym przez sąd).

Ile kosztuje kurs na egzaminatora WORD?

REKLAMA

W przypadku kursów na egzaminatora prawa jazdy sam tryb ich prowadzenia jest jednolity. Nie ma jednak jednolitości w kwestii stawek. Dla przykładu w WORD Lublin kurs podstawowy kosztuje 4000 zł, WORD Warszawa 4500 zł, ale w WORD Poznań już 5000 zł, a WORD Katowice 5200 zł. Stawki są zróżnicowane, a ich wahania często spore. Poszukując tańszego kursu, kandydat na egzaminatora musi jednak pamiętać o szeregu zjazdów i zajęć praktycznych. Nie ma zatem sensu poszukiwania kursu na drugim końcu kraju. Bo to będzie oznaczać kosztowne dojazdy.

Sporo tańsze są kursy na każdą dodatkową kategorię prawa jazdy. W Lublinie zdobycie dodatkowych uprawnień na egzaminy kat. A kosztuje 1600 zł, w Poznaniu 2000 zł, a Katowicach 2500 zł.

Ile zarabia egzaminator prawa jazdy?

Wynagrodzenie egzaminatorów jest aktualnie ustalane przez sejmiki wojewódzkie. I w dużej mierze wysokość kwoty zasadniczej zależy od ilości kategorii, w ramach których egzaminator ma prawo prowadzić egzaminy.

  • jedna kategoria prawa jazdy – 4600 – 6000 zł,
  • dwie kategorie prawa jazdy – 5400 – 7200 zł,
  • trzy kategorie prawa jazdy – 6600 – 8400 zł,
  • cztery kategorie prawa jazdy – 7000 – 9600 zł.

Powyższe kwoty obejmują wynagrodzenie zasadnicze. Poza tym egzaminatorowi zatrudnionemu w WORD należy się dodatek za wieloletnią pracę, dodatek zadaniowy oraz dodatek specjalny, dodatek funkcyjny i dodatek za uprawnienia rozszerzające. Przewidziano także nagrody i premie. Realnie kwoty mogą być zatem wyższe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    REKLAMA

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    REKLAMA

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    REKLAMA