REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Pierwszeństwo pieszych, problem na egzaminie
Pierwszeństwo pieszych, problem na egzaminie
Jerzy Bitner

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszeństwo pieszych, problem na egzaminie? Nowe przepisy mogą przynieść nieoczekiwany skutek.

Pierwszeństwo pieszych, problem na egzaminie? Niestety tak…

Nowe przepisy obowiązujące od 1 czerwca 2021 roku zobowiązują kierowców do ustąpienia pierwszeństwa pieszym wchodzącym dopiero na pasy. To ma zagwarantować pieszym wyższy poziom bezpieczeństwa. Zmiany przyniosą jednak też nieoczekiwany skutek. Bo może się okazać, że wpłyną także na egzaminy na prawo jazdy. W jaki sposób? Bezwzględną podstawą do przerwania jazdy po mieście jest stworzenie zagrożenia, a nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu dopiero na pasy po 1 czerwca 2021 roku będzie właśnie stworzeniem zagrożenia.

REKLAMA

Pierwszeństwo pieszych: czy jest objęte programem egzaminu?

Część praktyczna egzaminu na prawo jazdy może zostać zakończona przed wykonaniem wszystkich określonych jego zakresem zadań w przypadku, gdy zachowanie osoby zdającej zagraża bezpośrednio życiu i zdrowiu uczestników ruchu drogowego. Wskazuje na to art. 52 ust. 2 ustawy o kierujących pojazdami. Zatem jeżeli podczas egzaminu wystąpi inne zagrożenie, wynikające z art. 52 ust. 2 ustawy o kierujących pojazdami, to egzaminator także powinien go przerwać. Od 1 czerwca 2021 r. będzie tak także w przypadku zagrożenia spowodowanego nieustąpieniem pierwszeństwa osobie wchodzącej na przejście, ale jeszcze się na nim nie znajdującej. - powiedział PAP rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś.

Pierwszeństwo pieszych: problem na egzaminie to mała precyzja przepisów

Co to oznacza? Że osoby zdające egzamin na prawo jazdy od 1 czerwca 2021 roku muszą bezwzględnie pamiętać o nowych przepisach. A problem z nimi jest o tyle duży, że standardowo dla polskiego porządku prawnego są mało precyzyjne. Regulacje nie określają zbyt szczegółowo czy jest moment przed wejściem pieszego na pasy - czy jest to samo dojście do pasów czy np. dopiero chęć postawienia pierwszego roku na pasach. Egzaminowani muszą się zatem wykazać ogromną czujnością w czasie jazdy.

Źródło: Materiały PAP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Szymek
    2021-05-28 21:59:50
    Nie tylko egzaminowani ale i zwykli kierowcy powinni wykazać się czujnością.
    0
  • Jamnik
    2021-05-30 23:00:44
    Kursant zatrzymuje się przed przejściem. Pieszy stoi przy znaku rozmawiając przez telefon. Egzaminator: proszę jechać pieszy nie przechodzi. Kursant: On ma pierwszeństwo, będę tu stał tyle, aż on przejdzie. OD 1 CZERWCA JEST TO POSTAWA PRAWIDŁOWA, ponieważ pieszy nie może zrzec się pierwszeństwa, nawet jak pieszy kiwnie ręką. Pieszy musi przejść, albo odejść z obszaru przejścia wyznaczonego znakiem i pasami. Wystarczy, że taki przechodzień jest umówiony z egzaminatorem i osoba w stresie (90% osób) oblewa.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA