Bridgestone Turanza 6, czyli nowa opona letnia japońskiej firmy
REKLAMA
REKLAMA
- Bridgestone Turanza 6. Jej żywiołem jest mokra nawierzchnia
- Bridgestone Turanza 6 oferuje wyższe przebiegi. Mniej też hałasuje
- Bridgestone Turanza 6 a samochody elektryczne i środowisko
- Bridgestone stawia na bezpieczeństwo. Nie od dziś zresztą...
Przed przystąpieniem do prac nad Turanzą 6 Bridgestone klasycznie dla siebie przeprowadził badania konsumenckie wśród europejskich kierowców. Postanowił w ten sposób sprawdzić, jakie są ich oczekiwania odnośnie letniej opony do aut osobowych i parametrów jej pracy. Odpowiedzi skupiały się wokoło bezpieczeństwa, efektywności paliwowo-energetycznej i osiągów nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Kolejnym krokiem było ich wdrożenie w życie przez inżynierów.
REKLAMA
Bridgestone Turanza 6. Jej żywiołem jest mokra nawierzchnia
REKLAMA
Szeroko zakrojone badania konsumenckie przeprowadzone przez Bridgestone, dotyczące potrzeb i oczekiwań kierowców, wykazały, że 86 proc. kierowców wymienia zachowanie na mokrej nawierzchni jako jeden z najważniejszych aspektów przy zakupie opony, a deszcz i mokre warunki zostały uznane za kluczowe wyzwanie, z jakim spotykają się na drodze. Testy przeprowadzone przez renomowany europejski instytut badań samochodowych TÜV SÜD wskazują, że Turanza 6 osiąga lepsze wyniki na mokrej nawierzchni w porównaniu do konkurencyjnych produktów w swoim segmencie.
W ramach testu skupiono się między innymi na wydajności podczas manewrów na zakrętach oraz osiągach podczas jazdy na prostym odcinku drogi. Turanza 6 uzyskała również najlepszą w swojej klasie ocenę A na etykiecie UE w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni.
Bridgestone Turanza 6 oferuje wyższe przebiegi. Mniej też hałasuje
Bridgestone Turanza 6 poprawiła również swoje właściwości w zakresie przebiegów. Tym razem wynik został poprawiony o 22 proc. w porównaniu z poprzedniczką Turanzą T005. Turanzą T005, która nawet dziś jest chwalona za wysoki wskaźnik wytrzymałości eksploatacyjnej. Turanza 6 zmniejsza opory toczenia o 4 proc. w porównaniu z poprzedniczką Turanzą T005. Oferuje też najlepszą w swojej klasie etykietę UE klasy A w zakresie oporów toczenia w wybranych rozmiarach. Kluczowy był też komfort jazdy. Ten inżynierowie poprawili dzięki redukcji hałasu podczas przejazdu o 2 decybele w porównaniu z poprzedniczką.
Bridgestone Turanza 6 a samochody elektryczne i środowisko
REKLAMA
Warto w tym punkcie wspomnieć o tym, że Bridgestone Turanza 6 była zaprojektowana i jest produkowana w Europie. Opona letnia jest dedykowana samochodom osobowym oraz SUV-om z silnikami spalinowymi, elektrycznymi oraz hybrydowymi. A dodatkowo jest dostępna w 136 rozmiarach dedykowanych felgom o wielkości od 16. do 22-cali. Słowo "elektryczny" nie bez przyczyny pojawia się w poprzednim akapicie. W oponie Bridgestone Turanza 6 wykorzystano po raz pierwszy opatentowane technologie ENLITEN i TECHSYN. Odpowiadają one za zrównoważony rozwój, ale i wydajność. Opona pomaga zoptymalizować osiągi i wydłuża zasięg elektryków oraz obniża spalanie hybryd.
Ciekawostka? Bridgestone stale rozwija swój proces badawczo-rozwojowy. Chce, aby stał się bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska. W efekcie opracowując model Turanza 6, firma zaoszczędziła 21 proc. surowców i zmniejszyła emisję CO2, przy jednoczesnym ograniczeniu 60 000 kilometrów i 7,7 ton CO2 podczas testów zewnętrznych.
Bridgestone stawia na bezpieczeństwo. Nie od dziś zresztą...
Postawienie na bezpieczeństwo i osiągi nawet w trudnych warunkach atmosferycznych idzie w parze z innymi działaniami Bridgestone. Firma jest aktywna w zakresie programów edukacyjnych oraz szkoleń z zakresu bezpieczeństwa, przekazując m.in. milion dolarów na rzecz Funduszu Bezpieczeństwa Drogowego ONZ. A to działania o tyle ważne, że jak ocenia Światowa Organizacja Zdrowia, na drogach całego świata ginie rocznie 1,35 miliona osób, a od 20 do 50 milionów osób doznaje urazów, które mają wpływ na ich dalsze życie. Redukowanie tych statystyk nabiera zatem szczególnego znaczenia.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.