REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
opony
opony

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie niemieckiego automobilklubu każdego roku przeprowadzają wielki test ogumienia sezonowego. W tym roku wzięli na warsztat opony letnie w rozmiarze 235/55 R17 oraz 225/40 R18.

Opony letnie w rozmiarze 235/55 R17 idealnie nadają się chociażby do montażu w SUV-ach. Mają nieco wyższą ścianę boczną, a do tego szeroki bieżnik i dużą średnicę felgi. W badaniu przeprowadzonym przez Niemców pojawiło się w sumie 12 modeli. Tylko cztery z nich zasłużyły jednak na notę dobrą. O jakim ogumieniu mowa? Na szczycie zestawienia z notą na poziomie 1,9 punktu pojawia się Michelin Primacy 4. Tak, to zdecydowanie najdroższy model w całym teście, z drugiej strony ma wyśmienite właściwości jezdne. Inżynierowie ADAC bardzo dobrze w przypadku produktu z Francji ocenili trwałość bieżnika oraz trakcję na mokrym i suchym asfalcie.

REKLAMA

REKLAMA

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Materiały prasowe ADAC

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Nota na poziomie 2,1 punktu i druga lokata przypadła modelowi Bridgestone Turanza T005. W jej przypadku najniższe wskaźniki zostały przypisane takim wartościom jak sposób zachowania się na suchej drodze oraz niskie opory toczenia. Trzecia lokata przypadła Maxxisowi Premitra 5 oraz Pirelli Cinturato P7. Obydwa modele uzyskały identyczny wynik - tj. notę na poziomie 2,3 punktu. Największy przegrany? Test opon letnich ADAC w rozmiarze 235/55 R17 zakończył się wynikiem niedostatecznym dla opony Laufenn S-Fit EQ. Czemu model osiągnął tak słaby wynik? Największy wpływ na to miały bardzo słabe właściwości trakcyjne na mokrym asfalcie - a kategoria ta aż w 40 proc. decyduje o nocie końcowej.

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

Materiały prasowe ADAC

W przypadku testu opon letnich ADAC 2020 w rozmiarze 225/40 R18, podczas prób inżynierowie niemieckiego automobilklubu mieli okazję sprawdzić aż 16 modeli ogumienia. Najlepsze produkty? Zdecydowanie najlepiej wypadły takie opony jak Continental PremiumContact 6 oraz Michelin Pilot Sport 4 - obydwa mogą pochwalić się notą na poziomie 2,1 punktu i oceną dobrą. Mocną stroną Continentala jest wysoki poziom trakcji na mokrym. Michelin z kolei wyważa sposób zachowania się na suchej i mokrej drodze. Dwa kolejne miejsca zajmuje Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 oraz Maxxis Victra Sport 5. W ich przypadku badanie zakończyło się z wynikiem na poziomie 2,2 punktu oraz również notą dobrą.

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

11 kolejnych modeli zakończyło test opon letnich ADAC 2020 z wynikiem zadowalającym i notą wynoszącą od 2,6 do 3,3 punktu. W grupie tej znalazły się modele produkowane przez tak renomowanych producentów jak Vredestein, Bridgestone, Nokian, Hankook czy Pirelli. Dla ostatniego z graczy ujętych przez ADAC badanie zakończyło się wynikiem wystarczającym. Mowa o oponie letniej Rotalla Setulla S-Pace RU01. Chiński produkt najsłabiej spisał się w kwestii zachowania na mokrym asfalcie. Tylko nieznacznie lepiej poradził sobie podczas prób prowadzonych na suchej drodze czy w kwestii głośności pracy.

REKLAMA

Jak podsumować wyniki testu opon letnich ADAC 2020? Badanie jak zawsze przyniosło serię zaskoczeń. Bo pokazało że opony drogie pochodzące z segmentu premium pomimo swojego zaawansowania technologicznego nie zawsze wiodą prym w wynikach. Jakie marki mają powody do radości? Bez wątpienia Michelin. Dwa modele produkowane przez francuską markę - tj. Primacy 4 i Pilot Sport 4 - znalazły się na szczycie testu. Poza tym powody do zadowolenia mają szefowie Maxxisa. Tajwański producent okazał się być czarnym koniem testu opon ADAC 2020. Modele produkowane przez nieco wypadły bowiem niewiele gorzej od Michelina.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA