REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
opony
opony

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie niemieckiego automobilklubu każdego roku przeprowadzają wielki test ogumienia sezonowego. W tym roku wzięli na warsztat opony letnie w rozmiarze 235/55 R17 oraz 225/40 R18.

Opony letnie w rozmiarze 235/55 R17 idealnie nadają się chociażby do montażu w SUV-ach. Mają nieco wyższą ścianę boczną, a do tego szeroki bieżnik i dużą średnicę felgi. W badaniu przeprowadzonym przez Niemców pojawiło się w sumie 12 modeli. Tylko cztery z nich zasłużyły jednak na notę dobrą. O jakim ogumieniu mowa? Na szczycie zestawienia z notą na poziomie 1,9 punktu pojawia się Michelin Primacy 4. Tak, to zdecydowanie najdroższy model w całym teście, z drugiej strony ma wyśmienite właściwości jezdne. Inżynierowie ADAC bardzo dobrze w przypadku produktu z Francji ocenili trwałość bieżnika oraz trakcję na mokrym i suchym asfalcie.

REKLAMA

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Materiały prasowe ADAC

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Nota na poziomie 2,1 punktu i druga lokata przypadła modelowi Bridgestone Turanza T005. W jej przypadku najniższe wskaźniki zostały przypisane takim wartościom jak sposób zachowania się na suchej drodze oraz niskie opory toczenia. Trzecia lokata przypadła Maxxisowi Premitra 5 oraz Pirelli Cinturato P7. Obydwa modele uzyskały identyczny wynik - tj. notę na poziomie 2,3 punktu. Największy przegrany? Test opon letnich ADAC w rozmiarze 235/55 R17 zakończył się wynikiem niedostatecznym dla opony Laufenn S-Fit EQ. Czemu model osiągnął tak słaby wynik? Największy wpływ na to miały bardzo słabe właściwości trakcyjne na mokrym asfalcie - a kategoria ta aż w 40 proc. decyduje o nocie końcowej.

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

Materiały prasowe ADAC

W przypadku testu opon letnich ADAC 2020 w rozmiarze 225/40 R18, podczas prób inżynierowie niemieckiego automobilklubu mieli okazję sprawdzić aż 16 modeli ogumienia. Najlepsze produkty? Zdecydowanie najlepiej wypadły takie opony jak Continental PremiumContact 6 oraz Michelin Pilot Sport 4 - obydwa mogą pochwalić się notą na poziomie 2,1 punktu i oceną dobrą. Mocną stroną Continentala jest wysoki poziom trakcji na mokrym. Michelin z kolei wyważa sposób zachowania się na suchej i mokrej drodze. Dwa kolejne miejsca zajmuje Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 oraz Maxxis Victra Sport 5. W ich przypadku badanie zakończyło się z wynikiem na poziomie 2,2 punktu oraz również notą dobrą.

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

REKLAMA

11 kolejnych modeli zakończyło test opon letnich ADAC 2020 z wynikiem zadowalającym i notą wynoszącą od 2,6 do 3,3 punktu. W grupie tej znalazły się modele produkowane przez tak renomowanych producentów jak Vredestein, Bridgestone, Nokian, Hankook czy Pirelli. Dla ostatniego z graczy ujętych przez ADAC badanie zakończyło się wynikiem wystarczającym. Mowa o oponie letniej Rotalla Setulla S-Pace RU01. Chiński produkt najsłabiej spisał się w kwestii zachowania na mokrym asfalcie. Tylko nieznacznie lepiej poradził sobie podczas prób prowadzonych na suchej drodze czy w kwestii głośności pracy.

Jak podsumować wyniki testu opon letnich ADAC 2020? Badanie jak zawsze przyniosło serię zaskoczeń. Bo pokazało że opony drogie pochodzące z segmentu premium pomimo swojego zaawansowania technologicznego nie zawsze wiodą prym w wynikach. Jakie marki mają powody do radości? Bez wątpienia Michelin. Dwa modele produkowane przez francuską markę - tj. Primacy 4 i Pilot Sport 4 - znalazły się na szczycie testu. Poza tym powody do zadowolenia mają szefowie Maxxisa. Tajwański producent okazał się być czarnym koniem testu opon ADAC 2020. Modele produkowane przez nieco wypadły bowiem niewiele gorzej od Michelina.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA