REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test opon letnich ADAC 2020

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
opony
opony

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie niemieckiego automobilklubu każdego roku przeprowadzają wielki test ogumienia sezonowego. W tym roku wzięli na warsztat opony letnie w rozmiarze 235/55 R17 oraz 225/40 R18.

Opony letnie w rozmiarze 235/55 R17 idealnie nadają się chociażby do montażu w SUV-ach. Mają nieco wyższą ścianę boczną, a do tego szeroki bieżnik i dużą średnicę felgi. W badaniu przeprowadzonym przez Niemców pojawiło się w sumie 12 modeli. Tylko cztery z nich zasłużyły jednak na notę dobrą. O jakim ogumieniu mowa? Na szczycie zestawienia z notą na poziomie 1,9 punktu pojawia się Michelin Primacy 4. Tak, to zdecydowanie najdroższy model w całym teście, z drugiej strony ma wyśmienite właściwości jezdne. Inżynierowie ADAC bardzo dobrze w przypadku produktu z Francji ocenili trwałość bieżnika oraz trakcję na mokrym i suchym asfalcie.

REKLAMA

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Materiały prasowe ADAC

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 235/55 R17

Nota na poziomie 2,1 punktu i druga lokata przypadła modelowi Bridgestone Turanza T005. W jej przypadku najniższe wskaźniki zostały przypisane takim wartościom jak sposób zachowania się na suchej drodze oraz niskie opory toczenia. Trzecia lokata przypadła Maxxisowi Premitra 5 oraz Pirelli Cinturato P7. Obydwa modele uzyskały identyczny wynik - tj. notę na poziomie 2,3 punktu. Największy przegrany? Test opon letnich ADAC w rozmiarze 235/55 R17 zakończył się wynikiem niedostatecznym dla opony Laufenn S-Fit EQ. Czemu model osiągnął tak słaby wynik? Największy wpływ na to miały bardzo słabe właściwości trakcyjne na mokrym asfalcie - a kategoria ta aż w 40 proc. decyduje o nocie końcowej.

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

Materiały prasowe ADAC

W przypadku testu opon letnich ADAC 2020 w rozmiarze 225/40 R18, podczas prób inżynierowie niemieckiego automobilklubu mieli okazję sprawdzić aż 16 modeli ogumienia. Najlepsze produkty? Zdecydowanie najlepiej wypadły takie opony jak Continental PremiumContact 6 oraz Michelin Pilot Sport 4 - obydwa mogą pochwalić się notą na poziomie 2,1 punktu i oceną dobrą. Mocną stroną Continentala jest wysoki poziom trakcji na mokrym. Michelin z kolei wyważa sposób zachowania się na suchej i mokrej drodze. Dwa kolejne miejsca zajmuje Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 oraz Maxxis Victra Sport 5. W ich przypadku badanie zakończyło się z wynikiem na poziomie 2,2 punktu oraz również notą dobrą.

Test opon letnich ADAC 2020 - rozmiar 225/40 R18

REKLAMA

11 kolejnych modeli zakończyło test opon letnich ADAC 2020 z wynikiem zadowalającym i notą wynoszącą od 2,6 do 3,3 punktu. W grupie tej znalazły się modele produkowane przez tak renomowanych producentów jak Vredestein, Bridgestone, Nokian, Hankook czy Pirelli. Dla ostatniego z graczy ujętych przez ADAC badanie zakończyło się wynikiem wystarczającym. Mowa o oponie letniej Rotalla Setulla S-Pace RU01. Chiński produkt najsłabiej spisał się w kwestii zachowania na mokrym asfalcie. Tylko nieznacznie lepiej poradził sobie podczas prób prowadzonych na suchej drodze czy w kwestii głośności pracy.

Jak podsumować wyniki testu opon letnich ADAC 2020? Badanie jak zawsze przyniosło serię zaskoczeń. Bo pokazało że opony drogie pochodzące z segmentu premium pomimo swojego zaawansowania technologicznego nie zawsze wiodą prym w wynikach. Jakie marki mają powody do radości? Bez wątpienia Michelin. Dwa modele produkowane przez francuską markę - tj. Primacy 4 i Pilot Sport 4 - znalazły się na szczycie testu. Poza tym powody do zadowolenia mają szefowie Maxxisa. Tajwański producent okazał się być czarnym koniem testu opon ADAC 2020. Modele produkowane przez nieco wypadły bowiem niewiele gorzej od Michelina.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany zasad rejestracji pojazdów w 2026 roku. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

REKLAMA

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

REKLAMA