REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontrolka ciśnienia w oponach. Jak wyłączyć komunikat?

Kontrolka ciśnienia w oponach. Jak wyłączyć komunikat?
Kontrolka ciśnienia w oponach. Jak wyłączyć komunikat?

REKLAMA

REKLAMA

Kontrolka ciśnienia w oponach. Jak wyłączyć pomarańczowy symbol? O tym właśnie opowiemy w tym materiale.

Kontrolka ciśnienia w oponach to kwestia... wygody i bezpieczeństwa!

Komfort i łatwość użytkowania. To słowa, które w XXI wieku przyświecają inżynierom motoryzacyjnym. Właśnie dlatego samochodu wskazują np. która konkretnie żarówka się przepaliła lub w którym konkretnie kole spadło ciśnienie powietrza. Reakcja systemu TPMS oznacza wyrzucenie na tablicy zegarów pomarańczowej kontrolki z kołem i wykrzyknikiem. Dzięki temu kierowca na usterkę może zareagować zanim ograniczy ona stateczność pojazdu na drodze. Co oznacza komunikat i jak się go pozbyć?

REKLAMA

Kontrolka ciśnienia w oponach. Co zrobić po jej włączeniu?

Kontrolka ciśnienia w oponach wyświetlona na tablic zegarów nie zawsze oznacza, że przebiliście oponę w aucie. Czasami może być wynikiem np. zmian temperatury – wtedy wartość ciśnienia w kole ulega zmianie. Jak zareagować po jej pojawieniu się? Przede wszystkim zjechać np. na najbliższą stację benzynową i wzrokowo ocenić stan opon. Gdy wyglądają na napompowane, należy przeprowadzić badanie przy pomocy kompresora i uzupełnić ewentualne braki.

Kiedy włącza się kontrolka ciśnienia w kołach?

  • Gdy dojdzie do nagłej utraty ciśnienia w kole i pojawia się tzw. flak.
  • Gdy powietrze z koła uchodzi powoli, bo przebiliście koło gwoździem lub wkrętem, ewentualnie skrzywiliście felgę.
  • Gdy zmieni się temperatura powietrza, a tym samym ciśnienie w kole.

Kontrolka ciśnienia w oponach. Jak wyłączyć komunikat?

W sytuacji, w której pojawienie się kontrolki ciśnienia w oponach wynikało z różnic temperatur, z koła nie uchodzi powietrze, a ciśnienie jest w normie, kierowca powinien ponownie zaprogramować czujniki TPMS. Można to zrobić na ogół z poziomu komputera pokładowego, ewentualnie korzystając ze specjalnego przycisku umieszczonego na konsoli po lewej stronie od kierownicy, ewentualnie na tunelu centralnym. Przycisk należy przytrzymać i czekać na zniknięcie kontrolki. W sytuacji, w której koło zostało przebite, kontrolki należy się pozbyć dopiero po usunięciu usterki i prawidłowym dopompowaniu koła. Dopompowanie do fabrycznej wartości jest ważne. Czujniki nie posiadają bowiem zapisanego ciśnienia. Jako wyznacznik biorą ciśnienie zapamiętane przez kierującego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA