REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie jest prosta...
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie jest prosta...

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie należy do łatwych prac. W poradniku tym przedstawimy sprawdzony sposób na wymianę tego elementu w popularnym Seicento.

Naprawa uszczelniacza półosi będzie prowadzona po lewej stronie Fiata Seicento. Pierwszym krokiem jest poluzowanie śruby piasty, co może okazać się bardzo trudne. W przypadku problemów można spróbować nagrzewania palnikiem. Następnie podkładamy kliny zabezpieczające pod tył, luzujemy śruby przedniego koła i podnosimy auto. Dla bezpieczeństwa i własnej wygody warto podstawić kobyłki lub duży drewniany klocek.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Teraz spuszczamy olej ze skrzyni Fiata Seicentoi odkręcamy korek spustowy znajdujący się na samym dole. W przypadku problemów z lokalizacją szukamy śruby na klucz imbusowy 12. Następne działania są uzależnione od tego, czy mamy odkręconą nakrętkę piasty. W przypadku niepowodzenia musimy odkręcić całą zwrotnicę razem z półosią. Odkręcamy mocowania amortyzatora, drążka kierowniczego i nakrętki zwrotnicy. Inna metoda to wykręcenie trzech śrub łączących wahacz z podwoziem. Skręcamy koła i jesteśmy w stanie wyjąć cały przegub.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

REKLAMA

W przypadku wykręcenia nakrętki półosi możemy pominąć powyższy punkt. Teraz wykręcamy cztery śruby trzymające uszczelniacz. Po wyjęciu półosi zdejmujemy przegub trójrolkowy i wybijamy uszczelniacz. Robimy to bardzo ostrożnie i z dużym wyczuciem. Wszelkie rysy na gładzi półosi mogą być powodem przyszłych wycieków oleju. Rozcinamy opaskę zaciskową i zdejmujemy uszczelniacz z pokrywy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu nowego uszczelniacza półosi, do czego najlepsza jest prasa, ale możemy też to zrobić za pomocą domowych narzędzi. Najważniejsze jest, żeby uderzać o stalowe części łożyska, gdyż nieumyślne bicie po gumie sprawi, że uszkodzimy uszczelnienie. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Różnica między średnicami półosi a jego uszczelniacza to „tylko” 0,2mm. Po wykonaniu tej operacji możemy zamontować przegub trójrolkowy. Tak przygotowany zestaw montujemy ponownie w naszym samochodzie. Nie zapominajmy o montażu opaski zaciskowej. Pozostało nam zalać skrzynię biegów nowym olejem i udać się na jazdę próbną i sprawdzić, czy nowy uszczelniacz półosi nie cieknie.

Zobacz też: Z czego składa się olej silnikowy?

Jak widać, największe problemy mogą wystąpić podczas wykręcania nakrętki półosi nabijania uszczelniacza. Jeżeli pomimo wymiany uszczelniacza po jednej lub obu stronach nadal będą wycieki, polecamy dokładnie przyjrzeć się półosiom.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA