REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie jest prosta...
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie jest prosta...

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie należy do łatwych prac. W poradniku tym przedstawimy sprawdzony sposób na wymianę tego elementu w popularnym Seicento.

Naprawa uszczelniacza półosi będzie prowadzona po lewej stronie Fiata Seicento. Pierwszym krokiem jest poluzowanie śruby piasty, co może okazać się bardzo trudne. W przypadku problemów można spróbować nagrzewania palnikiem. Następnie podkładamy kliny zabezpieczające pod tył, luzujemy śruby przedniego koła i podnosimy auto. Dla bezpieczeństwa i własnej wygody warto podstawić kobyłki lub duży drewniany klocek.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Fiat – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Teraz spuszczamy olej ze skrzyni Fiata Seicentoi odkręcamy korek spustowy znajdujący się na samym dole. W przypadku problemów z lokalizacją szukamy śruby na klucz imbusowy 12. Następne działania są uzależnione od tego, czy mamy odkręconą nakrętkę piasty. W przypadku niepowodzenia musimy odkręcić całą zwrotnicę razem z półosią. Odkręcamy mocowania amortyzatora, drążka kierowniczego i nakrętki zwrotnicy. Inna metoda to wykręcenie trzech śrub łączących wahacz z podwoziem. Skręcamy koła i jesteśmy w stanie wyjąć cały przegub.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

REKLAMA

W przypadku wykręcenia nakrętki półosi możemy pominąć powyższy punkt. Teraz wykręcamy cztery śruby trzymające uszczelniacz. Po wyjęciu półosi zdejmujemy przegub trójrolkowy i wybijamy uszczelniacz. Robimy to bardzo ostrożnie i z dużym wyczuciem. Wszelkie rysy na gładzi półosi mogą być powodem przyszłych wycieków oleju. Rozcinamy opaskę zaciskową i zdejmujemy uszczelniacz z pokrywy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu nowego uszczelniacza półosi, do czego najlepsza jest prasa, ale możemy też to zrobić za pomocą domowych narzędzi. Najważniejsze jest, żeby uderzać o stalowe części łożyska, gdyż nieumyślne bicie po gumie sprawi, że uszkodzimy uszczelnienie. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Różnica między średnicami półosi a jego uszczelniacza to „tylko” 0,2mm. Po wykonaniu tej operacji możemy zamontować przegub trójrolkowy. Tak przygotowany zestaw montujemy ponownie w naszym samochodzie. Nie zapominajmy o montażu opaski zaciskowej. Pozostało nam zalać skrzynię biegów nowym olejem i udać się na jazdę próbną i sprawdzić, czy nowy uszczelniacz półosi nie cieknie.

Zobacz też: Z czego składa się olej silnikowy?

Jak widać, największe problemy mogą wystąpić podczas wykręcania nakrętki półosi nabijania uszczelniacza. Jeżeli pomimo wymiany uszczelniacza po jednej lub obu stronach nadal będą wycieki, polecamy dokładnie przyjrzeć się półosiom.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA