REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie jest prosta...
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie jest prosta...

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie należy do łatwych prac. W poradniku tym przedstawimy sprawdzony sposób na wymianę tego elementu w popularnym Seicento.

Naprawa uszczelniacza półosi będzie prowadzona po lewej stronie Fiata Seicento. Pierwszym krokiem jest poluzowanie śruby piasty, co może okazać się bardzo trudne. W przypadku problemów można spróbować nagrzewania palnikiem. Następnie podkładamy kliny zabezpieczające pod tył, luzujemy śruby przedniego koła i podnosimy auto. Dla bezpieczeństwa i własnej wygody warto podstawić kobyłki lub duży drewniany klocek.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Fiat – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Teraz spuszczamy olej ze skrzyni Fiata Seicentoi odkręcamy korek spustowy znajdujący się na samym dole. W przypadku problemów z lokalizacją szukamy śruby na klucz imbusowy 12. Następne działania są uzależnione od tego, czy mamy odkręconą nakrętkę piasty. W przypadku niepowodzenia musimy odkręcić całą zwrotnicę razem z półosią. Odkręcamy mocowania amortyzatora, drążka kierowniczego i nakrętki zwrotnicy. Inna metoda to wykręcenie trzech śrub łączących wahacz z podwoziem. Skręcamy koła i jesteśmy w stanie wyjąć cały przegub.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

REKLAMA

W przypadku wykręcenia nakrętki półosi możemy pominąć powyższy punkt. Teraz wykręcamy cztery śruby trzymające uszczelniacz. Po wyjęciu półosi zdejmujemy przegub trójrolkowy i wybijamy uszczelniacz. Robimy to bardzo ostrożnie i z dużym wyczuciem. Wszelkie rysy na gładzi półosi mogą być powodem przyszłych wycieków oleju. Rozcinamy opaskę zaciskową i zdejmujemy uszczelniacz z pokrywy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu nowego uszczelniacza półosi, do czego najlepsza jest prasa, ale możemy też to zrobić za pomocą domowych narzędzi. Najważniejsze jest, żeby uderzać o stalowe części łożyska, gdyż nieumyślne bicie po gumie sprawi, że uszkodzimy uszczelnienie. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Różnica między średnicami półosi a jego uszczelniacza to „tylko” 0,2mm. Po wykonaniu tej operacji możemy zamontować przegub trójrolkowy. Tak przygotowany zestaw montujemy ponownie w naszym samochodzie. Nie zapominajmy o montażu opaski zaciskowej. Pozostało nam zalać skrzynię biegów nowym olejem i udać się na jazdę próbną i sprawdzić, czy nowy uszczelniacz półosi nie cieknie.

Zobacz też: Z czego składa się olej silnikowy?

Jak widać, największe problemy mogą wystąpić podczas wykręcania nakrętki półosi nabijania uszczelniacza. Jeżeli pomimo wymiany uszczelniacza po jednej lub obu stronach nadal będą wycieki, polecamy dokładnie przyjrzeć się półosiom.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA