REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: regeneracja alternatora – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Naprawiamy alternator w Fiacie Seicento.
Naprawiamy alternator w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony alternator może sprawić, że nasze auto odmówi dalszej jazdy. Nie ma potrzeby zakupu nowego. Oto opis krok po kroku jak naprawić alternator w Seicento.

Przed rozpoczęciem naprawy alternatora musimy go wymontować. Niestety nie ma możliwość naprawy w aucie. To, jaki jest stopień trudności tego zadania zależy od wersji naszego auta. Jeżeli mamy MPI nie powinno być żadnych problemów. Podnosimy samochód od strony pasażera i zdejmujemy koło. Luzujemy napinacz za pomocą klucza 17 i demontujemy pasek. Pozostaje nam odkręcenie śrub trzymających alternator. W przypadku SPI górna śruba mocowania opiera się podczas wykręcania o łapę silnika. Będzie nam do tego potrzebny klucz 16.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Teraz przechodzimy do rozebrania alternatora. Najpierw odkręcamy koło pasowe i odkręcamy regulator napięcia. Zintegrowany jest on ze szczotkami. Teraz wykręcamy 3 śruby łączące wszystkie elementy. Proponujemy zacząć od górnej części od strony koła pasowego. W ten sposób mamy wygodny dostęp do wirnika razem z łożyskami. Kolejny krok to wybicie tych elementów. Jeżeli pojawią się pewne problemy możemy pomóc sobie szlifierką kątową.

Zobacz też: Jak wymienić szczotki w alternatorze?

Przechodzimy do nabijania nowych łożysk. Uważamy, żeby nie uderzać młotkiem po gwincie śruby koła pasowego, bardzo łatwo ją uszkodzić. Mamy do wciśnięcia dwa łożyska. Duże powinno wejść bez żadnych problemów. Nabijamy je na stożkową ośkę. W przypadku tego mniejszego jest trochę trudniej. Najlepiej ogrzać je za pomocą opalarki i dopiero montować. Teraz pozostają nam szczotki. Tutaj wymiana jest stosunkowo łatwa. Odlutowujemy stare i lutujemy nowe. Pamiętajmy o powiększeniu otworu, przez który ma wejść drut szczotki.

Zobacz też: Jak często wymieniać łożyska alternatora?

Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy alternator w aucie. Warto sprawdzić stan napinacza i paska. Naciągamy pasek i odpalamy samochód. Jeżeli wszystko dobrze wykonaliśmy nie powinno być żadnych problemów. Może się zdarzyć taka sytuacja, że usłyszymy pisk paska podczas uruchamiania silnika to oznacza konieczność jego wymiany. W poradniku tym została przedstawiona wymiana dwóch elementów, które najczęściej wymagają wymiany. Koszt zakupu części nie jest duży w porównaniu z regeneracją w specjalistycznym zakładzie lub zakupem nowego alternatora. Jeśli chodzi o rozmiar łożysk to w każdym modelu są inne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA