REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: regeneracja alternatora – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Naprawiamy alternator w Fiacie Seicento.
Naprawiamy alternator w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA


Uszkodzony alternator może sprawić, że nasze auto odmówi dalszej jazdy. Nie ma potrzeby zakupu nowego. Oto opis krok po kroku jak naprawić alternator w Seicento.

Przed rozpoczęciem naprawy alternatora musimy go wymontować. Niestety nie ma możliwość naprawy w aucie. To, jaki jest stopień trudności tego zadania zależy od wersji naszego auta. Jeżeli mamy MPI nie powinno być żadnych problemów. Podnosimy samochód od strony pasażera i zdejmujemy koło. Luzujemy napinacz za pomocą klucza 17 i demontujemy pasek. Pozostaje nam odkręcenie śrub trzymających alternator. W przypadku SPI górna śruba mocowania opiera się podczas wykręcania o łapę silnika. Będzie nam do tego potrzebny klucz 16.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Teraz przechodzimy do rozebrania alternatora. Najpierw odkręcamy koło pasowe i odkręcamy regulator napięcia. Zintegrowany jest on ze szczotkami. Teraz wykręcamy 3 śruby łączące wszystkie elementy. Proponujemy zacząć od górnej części od strony koła pasowego. W ten sposób mamy wygodny dostęp do wirnika razem z łożyskami. Kolejny krok to wybicie tych elementów. Jeżeli pojawią się pewne problemy możemy pomóc sobie szlifierką kątową.

Zobacz też: Jak wymienić szczotki w alternatorze?

REKLAMA

Przechodzimy do nabijania nowych łożysk. Uważamy, żeby nie uderzać młotkiem po gwincie śruby koła pasowego, bardzo łatwo ją uszkodzić. Mamy do wciśnięcia dwa łożyska. Duże powinno wejść bez żadnych problemów. Nabijamy je na stożkową ośkę. W przypadku tego mniejszego jest trochę trudniej. Najlepiej ogrzać je za pomocą opalarki i dopiero montować. Teraz pozostają nam szczotki. Tutaj wymiana jest stosunkowo łatwa. Odlutowujemy stare i lutujemy nowe. Pamiętajmy o powiększeniu otworu, przez który ma wejść drut szczotki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak często wymieniać łożyska alternatora?

Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy alternator w aucie. Warto sprawdzić stan napinacza i paska. Naciągamy pasek i odpalamy samochód. Jeżeli wszystko dobrze wykonaliśmy nie powinno być żadnych problemów. Może się zdarzyć taka sytuacja, że usłyszymy pisk paska podczas uruchamiania silnika to oznacza konieczność jego wymiany. W poradniku tym została przedstawiona wymiana dwóch elementów, które najczęściej wymagają wymiany. Koszt zakupu części nie jest duży w porównaniu z regeneracją w specjalistycznym zakładzie lub zakupem nowego alternatora. Jeśli chodzi o rozmiar łożysk to w każdym modelu są inne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA