REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: naprawa tylnej wycieraczki – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Fiat Seicento
Fiat Seicento

REKLAMA

REKLAMA


Stojąca wycieraczka po środku tylnej szyby może świadczyć o uszkodzonym silniczku. W poradniku tym pokażemy jak naprawić taką usterkę w naszym Seicento.

Można się zdecydować na zakup nowego silniczka, jednak zanim podejmiemy taką decyzję warto spróbować naprawić stary. Nie wymaga to od nas profesjonalnej wiedzy, jedynie podstawowych umiejętności manualnych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak naprawiać i konserwować wycieraczki?

Pierwszy krok to odkręcenie tylnej wycieraczki. Polecamy polać śrubę penetratorem WD40 i odczekać kilka minut. Teraz nie powinniśmy mieć problemów ze zdjęciem ramienia wycieraczki. Na końcu osi znajduje się zawleczka sprężynująca, a pod nią podkładka - całość zdejmujemy.

Otwieramy tylną klapę, następnie odkręcamy plastik zakrywający mechanizm tylnej wycieraczki i trzeciego światła stop. W sumie mamy do wykręcenia pięć wkrętów na śrubokręt gwiazdkowy. Za dodatkowe mocowania w kształcie rzepa wystarczy natomiast zdecydowanie pociągnąć. Teraz odpinamy kostkę od światła STOP i odkładamy ją na bok. Następnie przechodzimy do wykręcenia mechanizmu wycieraczek. Trzyma się na trzech śrubach imbusowych 6.

REKLAMA

Odpinamy kostkę zasilania i zdejmujemy białą pokrywę mechanizmu. W tym celu odkręcamy cztery śruby na klucz imbusowy. Następnie zajmujemy się wnętrzem mechanizmu. Kładziemy go na dwóch deskach tak, żeby był ośką do góry. Dzięki temu w czasie wybijania oś z zamocowaną w dolnej części przekładnią będzie mogła wysuwać się do dołu. Najlepiej robić to za pomocą gumowego młotka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdejmujemy oring i metalowy pierścień. W przypadku ostatniego elementu może być wymagane wybicie za pomocą młotka. Teraz przyglądamy się dokładnie osi i szukamy wszelkich zabrudzeń, śladów starego smaru i rdzy. Czyścimy je dokładnie z wykorzystaniem papieru ściernego. Nie pomijamy również metalowego pierścienia. Ważne jest żeby uzyskać idealnie czystą powierzchnię, bo od tego zależy na jak długo wystarczy taka regeneracja.

Smarujemy wszystkie elementy, które się poruszają. Wskazane jest nakładanie grubych warstw. Pozostało nam złożenie całego mechanizmu i zamontowanie w samochodzie.

Uruchamiamy wycieraczkę i sprawdzamy poprawne działanie. Jeżeli mechanizm pracuje tak jak należy, zakładamy i ustawiamy ramię. Tak przeprowadzana regeneracja powinna wystarczyć na kilka lat. Niestety usterki nie da się całkowicie wyeliminować.

Zobacz też: Jak wymienić linkę sprzęgła w Fiacie Seicento?

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA