REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana silnika na używany

Jakub Tujaka
Honda DOHC VTEC silnik
Honda DOHC VTEC silnik

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana silnika na nowy to ostateczność. Jeśli motor uległ jednak poważnej awarii lub z innego powodu nie nadaje się już do użytku i wymaga generalnego remontu warto zastanowić się nad zakupem używanego silnika. Przeszczep używanej jednostki napędowej to znacznie tańsze rozwiązanie, niż generalny remont.

Nowy silnik ze szrotu

Jeśli mamy popularny model auta na rynku części używanych bez problemu znajdziemy oferty sprzedaży używanych silników. Niektóre są sprzedawane wraz z całym osprzętem. W czasie szukania kompletnego silnika możemy trafić na oferty sprzedaży już wymontowanej jednostki napędowej. W tym przypadku najczęściej sprzedawcy udzielają gwarancji rozruchowej. Dla nas oznacza to tyle, że po zakupie będziemy mogli sprawdzić, czy silnik się obraca. Jak wiadomo, to jeszcze nie oznacza, że silnik działa prawidłowo. Informacje o jego przebiegu najczęściej nie mają związku z prawdą.

REKLAMA

Dlatego warto się zastanowić nad kupnem silnika, który jeszcze nie został wymontowany z auta. Mamy wtedy możliwość odpalenia go i sprawdzenia, czy pracuje równo i np. nie dymi.

Aby zaoszczędzić jeszcze więcej, możemy poszukać silnika z auta rozbitego, albo np. z tzw. anglika, czyli auta pochodzącego z Wysp Brytyjskich. Jeśli silniki na obu rynkach są takie same i ich miejsca mocowania będą pasować, ale punkty mocowania osprzętu takiego jak kolektor dolotowy lub obudowa filtra powietrza może się różnić. Części takie jak rozrusznik, alternator i chłodnica będą pasować, o ile ich uchwyty mocujące są umieszczone w tych samych miejscach.

Zobacz też: Jakie części z anglików pasują do aut z kierownicą po lewej stronie?

REKLAMA

Przy okazji zakupu silnika warto sprawdzić stan jego osprzętu, ponieważ przy zakupie większej ilości części będziemy mieli możliwość negocjacja ceny osprzętu. Jeśli np. chłodnica biorcy (czyli naszego auta) jest w znacznie gorszym stanie, warto rozważyć jej zakup w zestawie z silnikiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy okazji wymiany silnika warto też zainwestować w nowe części (np. świece i przewody wysokiego napięcia, kopułkę i palec rozdzielacza, a także świece) i wymianę i płynów eksploatacyjnych takich jak olej silnikowy, przekładniowy i płyn chłodniczy.

Zobacz też: Płyny eksploatacyjne. Co warto o nich wiedzieć?

Nie warto rozważać zakupu całego auta na części, pomimo, że może to być najtańsza opcja z wymienionych powyżej. Jeśli taki pojazd nie ma prawa rejestracji, to za składowanie auta, które według prawa jest odpadem, grozi kara w wysokości 10 tysięcy złotych, a urząd celny może też upomnieć się o akcyzę, jeśli dany pojazd został sprowadzony.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA