Volkswagen Polo 6N: wymiana Simmering wybieraka skrzyni biegów
REKLAMA
REKLAMA
Do wykonania wymiany Simmeringa w Volkswagenie Polo będą nam potrzebne:
REKLAMA
- rozpuszczalnik
- pędzelek
- klucz oczkowy 10
- krótki i długi śrubokręt
- klucz 17
- szmatki
- nowy uszczelniacz
- olej do skrzyni
- pojemnik na olej ze skrzyni
- papier ścierny
- gumowy przewód
Zobacz też: Porysowana szyba – polerować czy wymienić?
REKLAMA
Dobrze jeżeli będziemy mogli skorzystać z kanału. Można unieść samochód za pomocą lewarka i podłożyć podstawki, ale wygodniej i bezpieczniej pracuje się przy wymianie w kanale. Zanim zaczniemy sprawdźmy, czy olej nie wycieka z innych miejsc niż simmering. Zdarzają się przypadki, że olej wycieka również poprzez uszczelniacze półosi napędowych. Po oględzinach przystępujemy do demontażu.
Pierwszy krok to zlanie oleju ze skrzyni biegów. Podstawiamy puste naczynie pod skrzynię i odkręcamy korek spustowy. Teraz czyścimy dokładnie zabrudzenia olejem ze skrzyni biegów. Wykonujemy to za pomocą szmatki, pędzelka i rozpuszczalnika. Następnie odkręcamy śrubę (klucz 10) na zacisku wybieraka i zdejmujemy go. Uszczelniacz wyjmujemy za pomocą dwóch śrubokrętów. Należy uważać, żeby nie uszkodzić sworznia wybieraka oraz nie wbić śrubokręta w aluminiowy korpus.
Zobacz też: Regeneracja rozrusznika - czy warto?
Jeśli są widoczne zarysowania na wybieraku jak i wejściu w skrzynie to należy je delikatnie przeszlifować za pomocą papieru ściernego. Odtłuszczamy miejsce montażu uszczelniacza za pomocą rozpuszczalnika. Nowy uszczelniacz wkładamy tak, żeby był na równi z obudową. Jeśli nie możemy wsadzić go palcami można wepchnąć go za pomocą starego uszczelniacza.
Teraz zakładamy zacisk i wkręcamy śrubę mocującą tak, żeby weszła w otwór w wybieraku. Pozostaje nam nalać świeży olej do skrzyni biegów. Będzie nam do tego potrzebny gumowy wąż. Olej uzupełniamy do momentu aż osiągnie poziom korka spustowego. Olej wlewamy powoli (jest gęsty). Do uzupełnienia odpowiedniego stanu będziemy potrzebować około 3l oleju przekładniowego.
Zobacz też: Jak odkręcić zapieczone bądź skorodowane śruby?
Opuszczamy samochód i uruchamiamy silnik. Wciskamy sprzęgło i przełączamy dźwignię w każdą pozycję. Następnie przełączamy na pierwszy bieg i udajemy się na jazdę próbną. Podczas jej trwania staramy się jechać na każdym biegu. Po powrocie stawiamy auto na kanał i sprawdzamy skrzynie pod kątem wycieków, jeśli nic nie zauważyliśmy to znak, że wymiana została wykonana prawidłowo.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.