Regeneracja alternatora - czy warto?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Łożysko oraz tzw. szczotki alternatora to dwie części, które najczęściej wymagają wymiany. W miarę eksploatacji urządzenia obie się po prostu zużywają. Podobnie do łożyska oraz szczotek,wymienić da się także wirnik, pierścień ślizgowy, koło pasowe, diody.
W razie awarii alternatora, ceny nowych urządzeń niejednokrotnie mogą przyprawić o zawrót głowy. Całe szczęście na rynku jest szeroka oferta znacznie tańszych urządzeń regenerowanych (po wymianie części eksploatacyjnych z odmalowaną obudową). Jednak zakup alternatora regenerowanego to nadal zazwyczaj wydatek 300-600 zł. W większości przypadków nie trzeba wymieniać alternatora na inny (nowy bądź regenerowany), wystarczy zregenerować część podzespołów, a koszt naprawy rzadko przekracza 150 zł.
REKLAMA
Regeneracja zazwyczaj przebiega podobnie. Wymieniane są szczotki, łożysko bądź pozostałe elementy, które uległy uszkodzeniu. Końcowy koszt zależy od tego, ile elementów zostało wymienionych.
Zobacz też: Jak odsiarczyć akumulator?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.