REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana pompy paliwa.
Opel Astra F wymiana pompy paliwa.

REKLAMA

REKLAMA

Zanim podejmiemy się wymiany pompy paliwa należy wykonać dokładną kontrolę. W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić pompę paliwa i dokonać ewentualnej wymiany w aucie Opel Astra F.

Zanim podejmiemy się wymiany pompy paliwa należy sprawdzić dokładnie czy wymaga wymiany. Przekaźnik pompy paliwa umiejscowiony jest za poszyciem prawego, przedniego słupka, w okolicach nóg pasażera. W samochodach wyprodukowanych od września 1995 roku wyposażonych w silniki 1.8 i 2.0, montowane są dwa osobne przekaźniki w miejsce podwójnego (który był stosowany wcześniej).

REKLAMA

REKLAMA

Zadaniem przekaźnika jest zasilanie prądem elektrycznej pompy paliwa. Przerywa on zasilanie pompy w momencie kiedy następuje dławienie się silnika. W celu przeprowadzenia kontroli należy wyjąć przekaźnik i mostkować za pomocą przewodu styk 30 – gruby czerwony przewód ze stykiem 87 – czerwono – niebieski przewód. W silnikach 2.0 łączymy styk 30 ze stykiem 87B – przewód czerwono - niebieski.

Pamiętajmy, że podczas wykonywania tych czynności akumulator powinien być bardzo dobrze naładowany. Przystępujemy do przeprowadzenia sprawdzenia zgodnie z określonymi powyżej czynnościami.
Na początku sprawdzamy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników, który się znajduje na drugiej pozycji. W silniku 1.8 wyjmujemy przekaźnik i podłączamy woltomierz pomiędzy styk 30 + (gruby czerwony przewód) i pomiędzy styk 87- ( przewód czerwono – niebieski). Na woltomierzu powinna być wartość około 12V.

REKLAMA

W jednostkach 2.0 podłączamy woltomierz do styku 30+ (gruby czerwony przewód) i do 87B (przewód czerwono - niebieski). Woltomierz powinien wskazywać wartość około 12V. Jeżeli jest inaczej, należy podłączyć woltomierz pomiędzy styk 30 a ujemny biegun akumulatora. Jeżeli miernik pokaże około 12V, należy sprawdzić ciągłość przewodu ze styku 87 lub 87B w zależności od wersji silnikowej.

Włączamy zapłon i podłączamy woltomierz pomiędzy styk 86 (+) a masę (-). Miernik powinien wskazać 12V. W przeciwnym wypadku należy sprawdzić ciągłość przewodu czarnego w jednostkach 1.8 i cienkiego czerwonego w 2.0. Na końcu mostkujemy styki 20 oraz 87/87B. Jeśli pompa zacznie pracować, to należy wymienić przekaźnik pompy. Jeśli nie ma jakiejkolwiek reakcji to należy sprawdzić ciągłość niebiesko-czerwonego przewodu. Uszkodzone przewody wymieniamy. Jeżeli nie znaleźliśmy żadnych nieprawidłowości to najprawdopodobniej pozostaje nam wymiana pompy paliwa (jeśli test wydajności nie przyniesie efektów).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zanim zaczniemy wymianę, warto sprawdzić wydajność pompy paliwa. W tym celu odłączamy paliwowy przewód zasilający od zespołu wtryskiwacza i wkładamy koniec przewodu do naczynia o pojemności około 2dm3. Jeśli nasze auto ma układ wielopunktowy, to należy odłączyć przewód zasilający od kolektora wtryskiwaczy. Wyjmujemy przekaźnik pompy paliwa i przechodzimy do testu.

Mostkujemy w cokole przekaźnika styk 30 – gruby czerwony przewód, razem ze stykiem 87 lub 87B (silnik 2.0). Teraz zostawiamy pracującą pompę na około minutę i sprawdzamy jaki jest wydatek pompy. Wydatek pompy powinien być około 1.4dm3/min. Jeśli jest mniej paliwa to należy wymienić filtr paliwa. Jeśli to nie pomoże, to możemy być pewni, że pompa paliwa musi być wymieniona.

Wymiana pompy paliwa

Jeżeli zamierzamy wymieniać pompę paliwa, należy zostawić w baku jak najmniejszą ilość paliwa. W przeciwnym razie podczas wykonywania tej pracy wycieknie duża ilość paliwa. Na początku należy wybrać odpowiednie miejsce pracy. Powinno być bardzo dobrze wentylowane i z daleka od wszystkich źródeł ognia. Pompa paliwa znajduje się pod tylnym fotelem, bezpośrednio w zbiorniku paliwa.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Należy zabezpieczyć klemę przed przypadkowym stykiem z trzpieniem akumulatora. Podnosimy siedzisko tylnego fotela i odwijamy dywanik przy widocznym wycięciu. W nadwoziu typu sedan wyjmujemy z podłogi plastikową pokrywę. Teraz wypinamy złącze przewodów przy zbiorniku paliwa. Podczas wykonywania tej czynności, należy zachować szczególną ostrożność. Paliwo może być pod ciśnieniem, zalecamy podłożyć grubą szmatę pod króciec przewodu.

Odkręcamy opaskę zaciskową i odkręcamy śruby mocujące pompę. Wyjmujemy ją i zbieramy ściekające paliwo za pomocą szmatki.

Przechodzimy do montażu. Wkładamy do zbiornika pompę paliwa razem z osłoną gumową, przewodem elastycznym, sitkiem oraz przewodem elektrycznym. Wkręcamy śruby mocujące razem z nowymi podkładkami. Podłączamy przewód paliwowy oraz elektryczny. Podłączamy akumulator i uruchamiamy auto. Kontrolujemy czy nie ma żadnych wycieków i montujemy plastikową klapę ochronną. Zakrywamy miejsce montażu pompy i ustawiamy fotel na swoje miejsce.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

REKLAMA

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

REKLAMA