REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana pompy paliwa.
Opel Astra F wymiana pompy paliwa.

REKLAMA

REKLAMA

Zanim podejmiemy się wymiany pompy paliwa należy wykonać dokładną kontrolę. W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić pompę paliwa i dokonać ewentualnej wymiany w aucie Opel Astra F.

Zanim podejmiemy się wymiany pompy paliwa należy sprawdzić dokładnie czy wymaga wymiany. Przekaźnik pompy paliwa umiejscowiony jest za poszyciem prawego, przedniego słupka, w okolicach nóg pasażera. W samochodach wyprodukowanych od września 1995 roku wyposażonych w silniki 1.8 i 2.0, montowane są dwa osobne przekaźniki w miejsce podwójnego (który był stosowany wcześniej).

REKLAMA

REKLAMA

Zadaniem przekaźnika jest zasilanie prądem elektrycznej pompy paliwa. Przerywa on zasilanie pompy w momencie kiedy następuje dławienie się silnika. W celu przeprowadzenia kontroli należy wyjąć przekaźnik i mostkować za pomocą przewodu styk 30 – gruby czerwony przewód ze stykiem 87 – czerwono – niebieski przewód. W silnikach 2.0 łączymy styk 30 ze stykiem 87B – przewód czerwono - niebieski.

Pamiętajmy, że podczas wykonywania tych czynności akumulator powinien być bardzo dobrze naładowany. Przystępujemy do przeprowadzenia sprawdzenia zgodnie z określonymi powyżej czynnościami.
Na początku sprawdzamy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników, który się znajduje na drugiej pozycji. W silniku 1.8 wyjmujemy przekaźnik i podłączamy woltomierz pomiędzy styk 30 + (gruby czerwony przewód) i pomiędzy styk 87- ( przewód czerwono – niebieski). Na woltomierzu powinna być wartość około 12V.

W jednostkach 2.0 podłączamy woltomierz do styku 30+ (gruby czerwony przewód) i do 87B (przewód czerwono - niebieski). Woltomierz powinien wskazywać wartość około 12V. Jeżeli jest inaczej, należy podłączyć woltomierz pomiędzy styk 30 a ujemny biegun akumulatora. Jeżeli miernik pokaże około 12V, należy sprawdzić ciągłość przewodu ze styku 87 lub 87B w zależności od wersji silnikowej.

REKLAMA

Włączamy zapłon i podłączamy woltomierz pomiędzy styk 86 (+) a masę (-). Miernik powinien wskazać 12V. W przeciwnym wypadku należy sprawdzić ciągłość przewodu czarnego w jednostkach 1.8 i cienkiego czerwonego w 2.0. Na końcu mostkujemy styki 20 oraz 87/87B. Jeśli pompa zacznie pracować, to należy wymienić przekaźnik pompy. Jeśli nie ma jakiejkolwiek reakcji to należy sprawdzić ciągłość niebiesko-czerwonego przewodu. Uszkodzone przewody wymieniamy. Jeżeli nie znaleźliśmy żadnych nieprawidłowości to najprawdopodobniej pozostaje nam wymiana pompy paliwa (jeśli test wydajności nie przyniesie efektów).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zanim zaczniemy wymianę, warto sprawdzić wydajność pompy paliwa. W tym celu odłączamy paliwowy przewód zasilający od zespołu wtryskiwacza i wkładamy koniec przewodu do naczynia o pojemności około 2dm3. Jeśli nasze auto ma układ wielopunktowy, to należy odłączyć przewód zasilający od kolektora wtryskiwaczy. Wyjmujemy przekaźnik pompy paliwa i przechodzimy do testu.

Mostkujemy w cokole przekaźnika styk 30 – gruby czerwony przewód, razem ze stykiem 87 lub 87B (silnik 2.0). Teraz zostawiamy pracującą pompę na około minutę i sprawdzamy jaki jest wydatek pompy. Wydatek pompy powinien być około 1.4dm3/min. Jeśli jest mniej paliwa to należy wymienić filtr paliwa. Jeśli to nie pomoże, to możemy być pewni, że pompa paliwa musi być wymieniona.

Wymiana pompy paliwa

Jeżeli zamierzamy wymieniać pompę paliwa, należy zostawić w baku jak najmniejszą ilość paliwa. W przeciwnym razie podczas wykonywania tej pracy wycieknie duża ilość paliwa. Na początku należy wybrać odpowiednie miejsce pracy. Powinno być bardzo dobrze wentylowane i z daleka od wszystkich źródeł ognia. Pompa paliwa znajduje się pod tylnym fotelem, bezpośrednio w zbiorniku paliwa.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Należy zabezpieczyć klemę przed przypadkowym stykiem z trzpieniem akumulatora. Podnosimy siedzisko tylnego fotela i odwijamy dywanik przy widocznym wycięciu. W nadwoziu typu sedan wyjmujemy z podłogi plastikową pokrywę. Teraz wypinamy złącze przewodów przy zbiorniku paliwa. Podczas wykonywania tej czynności, należy zachować szczególną ostrożność. Paliwo może być pod ciśnieniem, zalecamy podłożyć grubą szmatę pod króciec przewodu.

Odkręcamy opaskę zaciskową i odkręcamy śruby mocujące pompę. Wyjmujemy ją i zbieramy ściekające paliwo za pomocą szmatki.

Przechodzimy do montażu. Wkładamy do zbiornika pompę paliwa razem z osłoną gumową, przewodem elastycznym, sitkiem oraz przewodem elektrycznym. Wkręcamy śruby mocujące razem z nowymi podkładkami. Podłączamy przewód paliwowy oraz elektryczny. Podłączamy akumulator i uruchamiamy auto. Kontrolujemy czy nie ma żadnych wycieków i montujemy plastikową klapę ochronną. Zakrywamy miejsce montażu pompy i ustawiamy fotel na swoje miejsce.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA