REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: demontaż rozdzielacza zapłonu

Robert Kuśpiel
Opel Astra F demontaż rozdzielacza zapłonu.
Opel Astra F demontaż rozdzielacza zapłonu.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymontować i zamontować rozdzielacz zapłonu w Oplu Astra F. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.

Silnik 1.4 i 1.6

Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Następnie zdejmujemy kopułkę z rozdzielacza zapłonu. W tym celu podważamy za pomocą śrubokrętów dwie klamry sprężyste i zsuwamy je. W niektórych modelach jest konieczność demontażu kopułki. Wyjmujemy z boku rozdzielacza złącze wielostykowe zwracając uwagę, żeby ciągnąć za oprawę złącza, a nie za przewody. Następnie zaznaczamy położenie rozdzielacza zapłonu względem głowicy. Wykonujemy to za pomocą markera lub rysika. Kreskę prowadzimy przez podstawę rozdzielacza i ściankę głowicy.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Odkręcamy uchwyt rozdzielacza zapłonu i wyjmujemy z obudowy wałka rozrządu rozdzielacz zapłonu razem z uchwytem. Po wyjęciu rozdzielacza zapłonu nie należy obracać wału korbowego.

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Na początku wsuwamy rozdzielacz zapłonu w otwór obudowy wałka rozrządu tak, żeby czop na wałki rozdzielacza wszedł w rowek wałka rozrządu. Czop i rowek są rozmieszczone niesymetrycznie, co uniemożliwia nieprawidłowe połączenie. Wkładamy uchwyt rozdzielacza zapłonu i przykręcamy go ręcznie. Jeśli był demontowany palec rozdzielacza, to należy poruszać nim na boku, żeby sprawdzić solidność zamocowania.

Teraz obracamy rozdzielacz zapłonu tak, żeby pokryły się naniesione wcześniej znaki. Po odpowiednim dopasowaniu możemy przykręcić rozdzielacz. Czyścimy dokładnie wnętrze kopułki i zakładamy na rozdzielacz, po czym mocujemy klamrami zabezpieczającymi i dokręcamy. Podłączamy złącze elektryczne w rozdzielaczu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zapłon iskrowo-strumieniowy

Silniki 1.8 i 2.0

Wyłączamy zapłon i odkręcamy trzy śruby mocujące i zdejmujemy kopułkę rozdzielacza zapłonu. Wyjmujemy przewody zapłonowe i zdejmujemy osłonę przeciwpyłową. Wykręcamy dwa wkręty mocujące palec rozdzielacza. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Dokręcamy palec rozdzielacza i zakładamy osłonę przeciwpyłową. Podłączamy przewody zapłonowe i dokręcamy kopułkę rozdzielacza.

Silniki 16-zaworowe, montowane do sierpnia 1992

Wyłączamy zapłon i wyjmujemy z rozdzielacza zapłonu złącze wtykowe razem z przewodami. Odkręcamy kopułkę rozdzielacza w taki sam sposób, jak miało to miejsce w silnikach 1.8 i 2.0. Odkręcamy rozdzielacz zapłonu i wyjmujemy z pierścieniem uszczelniającym. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Zakładamy pierścień uszczelniający i przykręcamy rozdzielacz zapłonu. Na końcu dokręcamy kopułkę rozdzielacza i podłączamy złącze wtykowe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA