Opel Astra F: demontaż rozdzielacza zapłonu
REKLAMA
REKLAMA
Silnik 1.4 i 1.6
Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Następnie zdejmujemy kopułkę z rozdzielacza zapłonu. W tym celu podważamy za pomocą śrubokrętów dwie klamry sprężyste i zsuwamy je. W niektórych modelach jest konieczność demontażu kopułki. Wyjmujemy z boku rozdzielacza złącze wielostykowe zwracając uwagę, żeby ciągnąć za oprawę złącza, a nie za przewody. Następnie zaznaczamy położenie rozdzielacza zapłonu względem głowicy. Wykonujemy to za pomocą markera lub rysika. Kreskę prowadzimy przez podstawę rozdzielacza i ściankę głowicy.
REKLAMA
Zobacz też: Opel Astra F: wymiana chłodnicy
Odkręcamy uchwyt rozdzielacza zapłonu i wyjmujemy z obudowy wałka rozrządu rozdzielacz zapłonu razem z uchwytem. Po wyjęciu rozdzielacza zapłonu nie należy obracać wału korbowego.
REKLAMA
Przechodzimy do montażu. Na początku wsuwamy rozdzielacz zapłonu w otwór obudowy wałka rozrządu tak, żeby czop na wałki rozdzielacza wszedł w rowek wałka rozrządu. Czop i rowek są rozmieszczone niesymetrycznie, co uniemożliwia nieprawidłowe połączenie. Wkładamy uchwyt rozdzielacza zapłonu i przykręcamy go ręcznie. Jeśli był demontowany palec rozdzielacza, to należy poruszać nim na boku, żeby sprawdzić solidność zamocowania.
Teraz obracamy rozdzielacz zapłonu tak, żeby pokryły się naniesione wcześniej znaki. Po odpowiednim dopasowaniu możemy przykręcić rozdzielacz. Czyścimy dokładnie wnętrze kopułki i zakładamy na rozdzielacz, po czym mocujemy klamrami zabezpieczającymi i dokręcamy. Podłączamy złącze elektryczne w rozdzielaczu.
Zobacz też: Zapłon iskrowo-strumieniowy
Silniki 1.8 i 2.0
Wyłączamy zapłon i odkręcamy trzy śruby mocujące i zdejmujemy kopułkę rozdzielacza zapłonu. Wyjmujemy przewody zapłonowe i zdejmujemy osłonę przeciwpyłową. Wykręcamy dwa wkręty mocujące palec rozdzielacza. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Dokręcamy palec rozdzielacza i zakładamy osłonę przeciwpyłową. Podłączamy przewody zapłonowe i dokręcamy kopułkę rozdzielacza.
Silniki 16-zaworowe, montowane do sierpnia 1992
Wyłączamy zapłon i wyjmujemy z rozdzielacza zapłonu złącze wtykowe razem z przewodami. Odkręcamy kopułkę rozdzielacza w taki sam sposób, jak miało to miejsce w silnikach 1.8 i 2.0. Odkręcamy rozdzielacz zapłonu i wyjmujemy z pierścieniem uszczelniającym. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Zakładamy pierścień uszczelniający i przykręcamy rozdzielacz zapłonu. Na końcu dokręcamy kopułkę rozdzielacza i podłączamy złącze wtykowe.
REKLAMA
REKLAMA