REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: demontaż rozdzielacza zapłonu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra F demontaż rozdzielacza zapłonu.
Opel Astra F demontaż rozdzielacza zapłonu.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymontować i zamontować rozdzielacz zapłonu w Oplu Astra F. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.

Silnik 1.4 i 1.6

Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Następnie zdejmujemy kopułkę z rozdzielacza zapłonu. W tym celu podważamy za pomocą śrubokrętów dwie klamry sprężyste i zsuwamy je. W niektórych modelach jest konieczność demontażu kopułki. Wyjmujemy z boku rozdzielacza złącze wielostykowe zwracając uwagę, żeby ciągnąć za oprawę złącza, a nie za przewody. Następnie zaznaczamy położenie rozdzielacza zapłonu względem głowicy. Wykonujemy to za pomocą markera lub rysika. Kreskę prowadzimy przez podstawę rozdzielacza i ściankę głowicy.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Odkręcamy uchwyt rozdzielacza zapłonu i wyjmujemy z obudowy wałka rozrządu rozdzielacz zapłonu razem z uchwytem. Po wyjęciu rozdzielacza zapłonu nie należy obracać wału korbowego.

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Na początku wsuwamy rozdzielacz zapłonu w otwór obudowy wałka rozrządu tak, żeby czop na wałki rozdzielacza wszedł w rowek wałka rozrządu. Czop i rowek są rozmieszczone niesymetrycznie, co uniemożliwia nieprawidłowe połączenie. Wkładamy uchwyt rozdzielacza zapłonu i przykręcamy go ręcznie. Jeśli był demontowany palec rozdzielacza, to należy poruszać nim na boku, żeby sprawdzić solidność zamocowania.

Teraz obracamy rozdzielacz zapłonu tak, żeby pokryły się naniesione wcześniej znaki. Po odpowiednim dopasowaniu możemy przykręcić rozdzielacz. Czyścimy dokładnie wnętrze kopułki i zakładamy na rozdzielacz, po czym mocujemy klamrami zabezpieczającymi i dokręcamy. Podłączamy złącze elektryczne w rozdzielaczu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zapłon iskrowo-strumieniowy

Silniki 1.8 i 2.0

Wyłączamy zapłon i odkręcamy trzy śruby mocujące i zdejmujemy kopułkę rozdzielacza zapłonu. Wyjmujemy przewody zapłonowe i zdejmujemy osłonę przeciwpyłową. Wykręcamy dwa wkręty mocujące palec rozdzielacza. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Dokręcamy palec rozdzielacza i zakładamy osłonę przeciwpyłową. Podłączamy przewody zapłonowe i dokręcamy kopułkę rozdzielacza.

Silniki 16-zaworowe, montowane do sierpnia 1992

Wyłączamy zapłon i wyjmujemy z rozdzielacza zapłonu złącze wtykowe razem z przewodami. Odkręcamy kopułkę rozdzielacza w taki sam sposób, jak miało to miejsce w silnikach 1.8 i 2.0. Odkręcamy rozdzielacz zapłonu i wyjmujemy z pierścieniem uszczelniającym. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Zakładamy pierścień uszczelniający i przykręcamy rozdzielacz zapłonu. Na końcu dokręcamy kopułkę rozdzielacza i podłączamy złącze wtykowe.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA