Opel Astra F: demontaż miski olejowej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Na początku unosimy samochód za pomocą tradycyjnego lewarka i podpieramy go na podstawkach. Wszystkie prace przy uniesionym samochodzie wykonujemy wyjątkowo ostrożnie. Następnie demontujemy przednią rurę wydechową i przechodzimy do spuszczenia oleju silnikowego. Podstawiamy pod miskę olejową puste naczynie i zlewamy stary olej. W tym celu wykręcamy z miski olejowej korek spustowy za pomocą klucza nasadowego. Podczas wykonywania tej czynności należy zachować szczególną ostrożność. Na początku olej wypływa z dużym ciśnieniem i istnieje ryzyko poparzenia. Po zlaniu całego oleju należy wkręcić śrubę spustową.
REKLAMA
Teraz odkręcamy przewód elektryczny od czujnika poziomu oleju w przypadku kiedy jest wkręcony fabrycznie w miskę olejową. Następnie odkręcamy blaszaną osłonę sprzęgła obok miski olejowej. Odkręcamy wszystkie śruby mocujące miskę olejową i zdejmujemy ją. Kolejny krok to odkręcenie wspornika rurki prowadzącej bagnet oleju. Na końcu wyjmujemy odrzutnik oleju, jeśli występuje w danej wersji silnikowej.
Zobacz też: Opel Astra F: wymiana i kontrola pasków klinowych
REKLAMA
Przechodzimy do zamontowania miski olejowej. Na początku czyścimy za pomocą szczotki drucianej śruby mocujące. Następnie usuwamy pozostałości po uszczelce gumowej. Powierzchnia przylegania musi być idealnie czysta i równa. Teraz naciągamy na odrzutnik oleju nową uszczelkę gumową. Warto wiedzieć, że występuje kilka wersji odrzutnika oleju. Jeżeli nie można zdjąć starej uszczelki, to należy wymienić cały odrzutnik. W wersjach z uszczelkami korkowymi należy włożyć jedną uszczelkę pod odrzutnik, a drugą bezpośrednio nad odrzutnik.
Przykręcamy wspornik rurki prowadzącej bagnet. Teraz pokrywamy masą uszczelniającą powierzchnie przylegania miski. W silnikach 1.6 przykręcamy delikatnie miskę olejową. Następnie dokręcamy osłonę blaszaną sprzęgła oraz rurę wydechową. Podłączamy przewód do czujnika poziomu oleju i przystępujemy do napełnienia silnika olejem. Po jeździe próbnej należy sprawdzić szczelność miski olejowej.
Zobacz też: Opel Astra F: pomiar ciśnienia sprężania
Dwuczęściowa miska olejowa
Na początku wyjmujemy z boku miski olejowej wtyk złącza elektrycznego od wskaźnika poziomu oleju. Odkręcamy śruby mocujące miskę olejową i pociągamy ją delikatnie do siebie.
Przystępujemy do wymiany. Na początku oczyszczamy dokładnie śruby mocujące miskę olejową. Następnie czyścimy powierzchnię styku miski olejowej za pomocą szmatki nasączonej w benzynie. Przystawiamy miskę olejową z nową uszczelką i wkręcamy śruby mocujące. Opuszczamy samochód na koła i uzupełniamy silnik nowym olejem. Po jeździe próbnej sprawdzamy czy nie ma wycieków.
REKLAMA
REKLAMA