REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra F kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych.
Opel Astra F kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić cewkę zapłonową oraz przewody zapłonowe w Oplu Astra F. Całą operację można przeprowadzić we własnym zakresie.

Silniki 1.4 i 1.6

Na początku odłączamy od zacisku 4 cewki zapłonowej przewód oraz wtyczkę elektryczną. W autach ze wspomaganiem kierownicy należy wyjąć zbiorniczek wyrównawczy i odsunąć do boku razem z przewodami (nie należy ich odczepiać). Należy robić to bardzo ostrożnie, żeby nie przewrócić zbiorniczka. Teraz sprawdzamy czy cewka zapłonowa nie ma zwarcia z masą.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana płynu chłodniczego

W tym celu należy ustawić omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłączyć pomiędzy zacisk 15 a masę. Przyrząd powinien wskazać znak ∞. Następnie sprawdzamy obwód pierwotny cewki. Należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 15. Miernik powinien wskazywać około 0.4Ω. Podczas wykonywania pomiaru rezystancji obwodu pierwotnego należy uwzględnić rezystancję końcówek pomiarowych i przewodu pomiarowego. Teraz sprawdzamy obwód wtórny cewki w tym celu należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 4. Miernik powinien wskazywać zakres od 4 do 7 kΩ

Silniki 1.8 i 2.0

Na początku odłączamy przewody elektryczne od cewki zapłonowej i sprawdzamy czy głowica cewki zapłonowej nie posiada żadnych mikropęknięć. W razie konieczności wymieniamy na nowe. Kontrolujemy obwód pierwotny cewki. Podłączamy omomierz pomiędzy zaciski 1 i 15. Przyrząd pomiarowy powinien wskazywać od 0.3 do 0.8Ω. Teraz sprawdzamy obwód wtórny cewki. W tym celu należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 4. Przyrząd pomiarowy powinien wskazywać wartość z zakresu 7 – 8.4kΩ.

REKLAMA

Zobacz też: Komory spalania w silniku z zapłonem iskrowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podłączamy przewody elektryczne do cewki zapłonowej i nasuwamy na cewkę osłonę. Podpinamy przewód masowy akumulatora. Pamiętajmy, że jeśli jest konieczność wymiany cewki zapłonowej, to nie można stosować cewki przeznaczonej do tradycyjnych układów zapłonowych z mechanicznymi przerywaczami. Spowoduje to uszkodzenie urządzenia sterującego.

Sprawdzanie przewodów zapłonowych

Wyłączamy zapłon i zdejmujemy wszystkie nasadki świec zapłonowych. W tym celu będą nam potrzebne szczypce. Pamiętajmy, ze łapiemy za nasadki, nie za przewody. Demontujemy przewód wysokiego napięcia z rozdzielacza zapłonu i cewki i mierzymy rezystancję przewodów zapłonowych. W zależności od długości, wartość powinna mieścić się w zakresie od 3 do 20kΩ. Jeśli wartości będą zbyt duże, to należy oczyścić końcówki i ewentualnie wymienić przewód.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA