REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych

Robert Kuśpiel
Opel Astra F kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych.
Opel Astra F kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić cewkę zapłonową oraz przewody zapłonowe w Oplu Astra F. Całą operację można przeprowadzić we własnym zakresie.

Silniki 1.4 i 1.6

Na początku odłączamy od zacisku 4 cewki zapłonowej przewód oraz wtyczkę elektryczną. W autach ze wspomaganiem kierownicy należy wyjąć zbiorniczek wyrównawczy i odsunąć do boku razem z przewodami (nie należy ich odczepiać). Należy robić to bardzo ostrożnie, żeby nie przewrócić zbiorniczka. Teraz sprawdzamy czy cewka zapłonowa nie ma zwarcia z masą.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana płynu chłodniczego

W tym celu należy ustawić omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłączyć pomiędzy zacisk 15 a masę. Przyrząd powinien wskazać znak ∞. Następnie sprawdzamy obwód pierwotny cewki. Należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 15. Miernik powinien wskazywać około 0.4Ω. Podczas wykonywania pomiaru rezystancji obwodu pierwotnego należy uwzględnić rezystancję końcówek pomiarowych i przewodu pomiarowego. Teraz sprawdzamy obwód wtórny cewki w tym celu należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 4. Miernik powinien wskazywać zakres od 4 do 7 kΩ

Silniki 1.8 i 2.0

Na początku odłączamy przewody elektryczne od cewki zapłonowej i sprawdzamy czy głowica cewki zapłonowej nie posiada żadnych mikropęknięć. W razie konieczności wymieniamy na nowe. Kontrolujemy obwód pierwotny cewki. Podłączamy omomierz pomiędzy zaciski 1 i 15. Przyrząd pomiarowy powinien wskazywać od 0.3 do 0.8Ω. Teraz sprawdzamy obwód wtórny cewki. W tym celu należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 4. Przyrząd pomiarowy powinien wskazywać wartość z zakresu 7 – 8.4kΩ.

Zobacz też: Komory spalania w silniku z zapłonem iskrowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podłączamy przewody elektryczne do cewki zapłonowej i nasuwamy na cewkę osłonę. Podpinamy przewód masowy akumulatora. Pamiętajmy, że jeśli jest konieczność wymiany cewki zapłonowej, to nie można stosować cewki przeznaczonej do tradycyjnych układów zapłonowych z mechanicznymi przerywaczami. Spowoduje to uszkodzenie urządzenia sterującego.

Sprawdzanie przewodów zapłonowych

Wyłączamy zapłon i zdejmujemy wszystkie nasadki świec zapłonowych. W tym celu będą nam potrzebne szczypce. Pamiętajmy, ze łapiemy za nasadki, nie za przewody. Demontujemy przewód wysokiego napięcia z rozdzielacza zapłonu i cewki i mierzymy rezystancję przewodów zapłonowych. W zależności od długości, wartość powinna mieścić się w zakresie od 3 do 20kΩ. Jeśli wartości będą zbyt duże, to należy oczyścić końcówki i ewentualnie wymienić przewód.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

REKLAMA

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA