REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych

Robert Kuśpiel
Opel Astra F kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych.
Opel Astra F kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić cewkę zapłonową oraz przewody zapłonowe w Oplu Astra F. Całą operację można przeprowadzić we własnym zakresie.

Silniki 1.4 i 1.6

Na początku odłączamy od zacisku 4 cewki zapłonowej przewód oraz wtyczkę elektryczną. W autach ze wspomaganiem kierownicy należy wyjąć zbiorniczek wyrównawczy i odsunąć do boku razem z przewodami (nie należy ich odczepiać). Należy robić to bardzo ostrożnie, żeby nie przewrócić zbiorniczka. Teraz sprawdzamy czy cewka zapłonowa nie ma zwarcia z masą.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana płynu chłodniczego

W tym celu należy ustawić omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłączyć pomiędzy zacisk 15 a masę. Przyrząd powinien wskazać znak ∞. Następnie sprawdzamy obwód pierwotny cewki. Należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 15. Miernik powinien wskazywać około 0.4Ω. Podczas wykonywania pomiaru rezystancji obwodu pierwotnego należy uwzględnić rezystancję końcówek pomiarowych i przewodu pomiarowego. Teraz sprawdzamy obwód wtórny cewki w tym celu należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 4. Miernik powinien wskazywać zakres od 4 do 7 kΩ

Silniki 1.8 i 2.0

Na początku odłączamy przewody elektryczne od cewki zapłonowej i sprawdzamy czy głowica cewki zapłonowej nie posiada żadnych mikropęknięć. W razie konieczności wymieniamy na nowe. Kontrolujemy obwód pierwotny cewki. Podłączamy omomierz pomiędzy zaciski 1 i 15. Przyrząd pomiarowy powinien wskazywać od 0.3 do 0.8Ω. Teraz sprawdzamy obwód wtórny cewki. W tym celu należy podłączyć omomierz pomiędzy zaciski 1 i 4. Przyrząd pomiarowy powinien wskazywać wartość z zakresu 7 – 8.4kΩ.

Zobacz też: Komory spalania w silniku z zapłonem iskrowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podłączamy przewody elektryczne do cewki zapłonowej i nasuwamy na cewkę osłonę. Podpinamy przewód masowy akumulatora. Pamiętajmy, że jeśli jest konieczność wymiany cewki zapłonowej, to nie można stosować cewki przeznaczonej do tradycyjnych układów zapłonowych z mechanicznymi przerywaczami. Spowoduje to uszkodzenie urządzenia sterującego.

Sprawdzanie przewodów zapłonowych

Wyłączamy zapłon i zdejmujemy wszystkie nasadki świec zapłonowych. W tym celu będą nam potrzebne szczypce. Pamiętajmy, ze łapiemy za nasadki, nie za przewody. Demontujemy przewód wysokiego napięcia z rozdzielacza zapłonu i cewki i mierzymy rezystancję przewodów zapłonowych. W zależności od długości, wartość powinna mieścić się w zakresie od 3 do 20kΩ. Jeśli wartości będą zbyt duże, to należy oczyścić końcówki i ewentualnie wymienić przewód.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

REKLAMA