REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: pomiar ciśnienia sprężania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra F pomiar ciśnienia sprężania.
Opel Astra F pomiar ciśnienia sprężania.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania daje nam możliwość poznania autentycznego stanu silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wykonać pomiar ciśnienia sprężania w modelu Opel Astra F.

Podejmując się tej czynności musimy wiedzieć, że wraz z wiekiem i setkami tysięcy kilometrów ciśnienie sprężania spada. Dlatego nie powinniśmy martwić się obniżoną wartością. Jeżeli jest taka sama na wszystkich cylindrach nie ma powodu do zmartwień. W przypadku kiedy będzie poniżej dopuszczalnego minimum, możemy zacząć rozważać ewentualną naprawę lub wymianę silnika.

REKLAMA

W przypadku zbyt dużych różnicy na poszczególnych cylindrach warto zastanowić się nad powodem takiego stanu. Okazuje się, że przyczyn może być wiele. Najbardziej możliwe usterki to przede wszystkim zużycie tłoków i pierścieni. Zazwyczaj jest to najczęstszy powód zbyt dużej różnicy. Możliwe jest też skrzywienie zaworów, nadpalenie ich, zapieczenie pierścieni oraz zdeformowanie się cylindrów, co jest efektem zatarcia tłoków.

Zobacz też: Opel Astra F: kontrola układu wydechowego i obwodu recyrkulacji spalin

REKLAMA

Do pomiaru ciśnienia będzie nam potrzebny specjalny przyrząd. Można go zakupić w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych. Miernik taki jest dostępny w różnych przedziałach cenowych, od około 100zł w górę. W czasie przeprowadzania takiego pomiaru niezbędna jest pomoc drugiej osoby.

W przypadku silników Diesla jest nam potrzebny miernik, który ma zakres do około 4MPa. Dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 0.1Mpa w silnikach benzynowych i 0.15MPa w silnikach wysokoprężnych. Jeżeli stwierdzimy, że jeden lub kilka cylindrów wykazuje różnice w ciśnieniach, to jest to oznaka uszkodzenia zaworów, zużycia pierścieni tłokowych lub gładzi cylindrów. W takich momentach musimy się zastanowić nad wymianą lub naprawą silnika. Po przeanalizowaniu kosztów może okazać się, że zakup drugiego silnika jest bardziej opłacalny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana świec zapłonowych

Przed dokonaniem pomiaru należy wstępnie rozgrzać silnik. Temperatura powinna wynosić około 60 stopni.

Silnik benzynowy

REKLAMA

Zaczynamy od silników benzynowych. Na początku wyjmujemy kluczyk i wypinamy wtyczkę wielostykową z cewki zapłonowej (modułu zapłonowego). Teraz wyjmujemy przekaźnik pompy paliwa. Pozwoli nam to uniknąć wytryśnięcia paliwa podczas pracy rozrusznika. Jeśli tego nie zrobimy, to istnieje ryzyko uszkodzenia katalizatora. Przekaźnik pompy umiejscowiony jest za poszyciem na dole prawego przedniego słupka.

Następnie wyjmujemy wszystkie nasadki świec zapłonowych. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. Nie należy chwytać za kable, tylko za blaszane tuleje. Teraz czyścimy dokładnie gniazda świec zapłonowych. Najlepiej wykorzystać do tego sprężone powietrze lub odkurzacz. Nie można doprowadzić do wprowadzenia zanieczyszczeń w otwory po świecach. W tym momencie możemy wykręcić wszystkie świece. Robimy to bardzo ostrożnie, prowadząc równo klucz.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana oleju silnikowego

Następnie obracamy kilkakrotnie wałem korbowym w celu usunięcia sadzy. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów w pozycję luzu. Wkręcamy końcówkę miernika w otwór po świecy i prosimy drugą osobę o wciśnięcia do końca pedału gazu oraz uruchomienie silnika na około 6 sekund. Jeżeli miernik nie wykazuje już wzrostu ciśnienia, to należy przestać obracać rozrusznikiem.

W taki sam sposób wykonujemy pomiar na pozostałych cylindrach. Na końcu porównujemy otrzymane wyniki. Jeżeli są zbyt duże różnice, to czeka nas naprawa lub wymiana silnika. Na końcu wkręcamy świece zapłonowe, podłączamy przewody oraz wkładamy przekaźnik pompy paliwa.

Silnik wysokoprężny

Kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym praktycznie przebiega w taki sam sposób. Na początku wyjmujemy przewód elektryczny z zaworu pompy wtryskowej tak, żeby wtryskiwacze nie mogły podawać paliwa. Kolejny krok to demontaż wszystkich świec żarowych. Podobnie jak w jednostce benzynowej czyścimy okolice świec. W przypadku silników Diesla istnieje ryzyko uszkodzenia świecy. W razie problemów z wykręceniem, należy polać miejsce łączenia świecy z głowicą za pomocą WD40.

Zobacz też: Naprawa pompy wody w Oplu Astra F 1.4

Wkręcamy miernik i dokonujemy pomiaru w taki sam sposób jak miało to miejsce w silniku benzynowym. W czasie wykonywania pomiaru, ciśnienie powinno wynosić od 1.85 do 3.45MPa. Na końcu porównujemy wyniki z poszczególnych cylindrów i decydujemy o dalszym losie silnika. Teraz przechodzimy do zamontowania świec żarowych. Moment dokręcania wynosi 20Nm. Podłączamy przewody elektryczne i instalujemy przewód do zaworu na pompie wtryskowej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA