Opel Astra F: wymiana tarcz
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od podniesienia auta i zdjęcia koła. Następnie musimy odkręcić małą śrubkę zabezpieczającą, której odkręcenie nie jest proste. Dla ułatwienia powinniśmy użyć preparatu penetrującego typu WD-40, a następnie po kilku minutach możemy opukać ją za pomocą młotka, co powinno skutecznie umożliwić jej odkręcenie.
REKLAMA
Zobacz również: Jak objawiają się problemy z hamulcami?
Teraz za pomocą kombinerek wyciągamy sprężynowe zabezpieczenie klocków i następnie kluczem imbusowym 7 odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk. Po jego zdjęciu za pomocą klucza imbus 10 odkręcamy uchwyt zacisku. Po zdjęciu tych elementów mamy świetną okazje do oczyszczenia szczotką drucianą zacisku z osadu i brudu po klockach.
Z pomocą młotka możemy teraz pozbyć się starej tarczy i oczyścić zazwyczaj zardzewiałą piastę. Warto kupić nowa tarczę i dokładnie oczyścić gniazdo przed montażem.
Zobacz również: Jak wymienić płyn hamulcowy?
Na koniec pozostaje tylko dobrze przykręcić tarcze, uchwyt, założyć zacisk z nowymi klockami i przykręcić koło. Wymiana tarczy z drugiej strony powinna przebiegać oczywiście w tej samej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA