REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Astra F: wymiana świec zapłonowych

Robert Kuśpiel

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana świec zapłonowych w silniku benzynowym jest bardzo ważna. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić świece zapłonowe w Oplu Astra F.

Producent zaleca wymianę świec zapłonowych w Oplu Astrze F co 4 lata lub co 60 000 kilometrów. Wielu kierowców zapomina o tej wymianie pokonując znacznie większe przebiegi. Jeśli zależy nam na dobrym stanie auta, powinniśmy stosować się do wytycznych producenta. Zanim przejdziemy do wymiany należy zakupić odpowiedni komplet świec zapłonowych. Zazwyczaj po wykręceniu świec jest problem ze znalezieniem takich samych. Producenci często wycofują dany model. wprowadzając go na rynek pod zupełnie inną sygnaturą. Dlatego zalecamy podać sprzedawcy rok produkcji, wszystkie dane silnika oraz numer nadwozia. Na podstawie tych danych dobierze nam odpowiedni zestaw dla naszego auta.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana oleju silnikowego

Do wymiany będzie nam potrzebny specjalny klucz, który jest do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym i serwisie aukcyjnym. Do silników OHC, które były montowane do sierpnia 1994 roku jest potrzebny klucz o rozwartości 20.8mm. Natomiast do silników montowanych od września 1994 oraz wszystkich silników DOHC, jest potrzebny klucz do świec o rozwartości 16mm.

Silniki OHC w Oplu Astrze F

Zaczynamy od silników OHC. Otwieramy przednią maskę i odłączamy przewody zapłonowe od świec. Ciągniemy tylko i wyłącznie za nasadkę świecy, nie można ciągnąć za przewód. Zalecamy oznaczyć kolejność przewodów. Podczas montażu nie należy zmieniać ich kolejności. Teraz czyścimy dokładnie gniazda świec zapłonowych. Potrzebujemy do tego sprężonego powietrza lub tradycyjnego odkurzacza. Nie można pozwolić na wprowadzenie zanieczyszczeń do otworów po świecach.

Zobacz też: Naprawa pompy wody w Oplu Astra F 1.4

Przechodzimy do wykręcenia świec. Temperatura silnika powinna być na tyle niska, żebyśmy byli w stanie dotknąć go ręką. Jeśli silnik jest zbyt gorący to można podczas wykręcania uszkodzić gwint w głowicy. Zazwyczaj nie ma problemów z wykręceniem świec, tak jak w przypadku silników wysokoprężnych. Należy zwrócić szczególną uwagę na zamocowanie klucza. Nie może być osadzony ukośnie. Przy odrobinie doświadczenia możemy dokonać pewnej analizy dotyczącej stanu silnika. Sugerujemy się następującymi barwami i stanem wykręconych świec:

  •  stalowo – szare: to prawidłowe działanie świecy oraz właściwa regulacja gaźnika
  • czarne: zbyt bogata mieszanka
  •  jasno – szare: zbyt uboga mieszanka
  • zaolejone - przerwy w pracy danej świecy. albo niezdatne do dalszej pracy pierścienie tłokowe. Chcąc się upewnić, sprawdzamy ciśnienie sprężania

Zobacz też: Opel Astra F: odkręcenie przedniego zderzaka

Przechodzimy do montażu. Nowe świece wkręcamy ręcznie do momentu aż oprą się o głowicę. Zakładamy klucz i dokręcamy je. Należy zwrócić uwagę na zamocowanie klucza - nie może być prowadzony ukośnie. Po zamontowaniu wszystkich świec podłączamy nasadki z przewodami według naniesionej wcześniej kolejności. Na końcu chwytamy za nasadki i poruszamy na boki w celu sprawdzenia poprawności osadzenia.

Silniki DOHC w Oplu Astrze F

Na początku odkręcamy pokrywę nad świecami zapłonowymi. Następnie przechodzimy do demontażu nasadek ze świec. Do tego będziemy potrzebować specjalnego uchwytu, który znajduje się na jednej z nasadek. W tym momencie przechodzimy do demontażu świec zapłonowych. Na początku czyścimy dokładnie gniazda świec zapłonowych. Potrzebujemy do tego sprężonego powietrza lub tradycyjnego odkurzacza. Nie można pozwolić na wprowadzenie zanieczyszczeń do otworów po świecach.

Zobacz też: Opel Astra F: kontrola układu wydechowego i obwodu recyrkulacji spalin

Przechodzimy do wykręcenia świec. Temperatura silnika powinna być na tyle niska, żebyśmy byli w stanie dotknąć go ręką. Jeśli silnik jest zbyt gorący to można podczas wykręcania uszkodzić gwint w głowicy. Zazwyczaj nie ma problemów z wykręceniem świec jak w przypadku silników wysokoprężnych. Należy zwrócić szczególną uwagę na zamocowanie klucza. Nie może być osadzony ukośnie. Przy odrobinie doświadczenia możemy dokonać pewnej analizy dotyczącej stanu silnika. Sugerujemy się następującymi barwami i stanem wykręconych świec:

  • stalowo – szare: to prawidłowe działanie świecy oraz właściwa regulacja gaźnika
  • czarne: zbyt bogata mieszanka
  • jasno – szare: zbyt uboga mieszanka
  • zaolejone- przerwy w pracy danej świecy albo niezdatne do dalszej pracy pierścienie tłokowe. Chcąc się upewnić sprawdzamy ciśnienie sprężania

Zobacz też: Opel Astra H/Zafira B: przegląd układu wydechowego

Wkładamy świece i dokręcamy je ręcznie do momentu aż oprą się o głowicę. Następnie dokręcamy je kluczem dynamometrycznym momentem 25Nm. Zwracamy uwagę, żeby klucz był prosto prowadzony. Zakładamy na świece nasadki razem z przewodami. Na końcu przykręcamy pokrywę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    REKLAMA

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    REKLAMA

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    REKLAMA