REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A wymiana żarówek
Opel Astra G/Zafira A wymiana żarówek

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić wszystkie żarówki wewnętrzne jak i zewnętrzne w Oplu Astra G i Zafira A.

Rzadko który kierowca posiada w samochodzie zestaw żarówek zapasowych. Jak da się zauważyć na naszych drogach często można spotkać auto bez jednego światła mijania lub stopu. Oczywiście w ciągu dnia nie jest to zbyt uciążliwe, problem zaczyna się w nocy. Komplet zapasowych żarówek można kupić za około 30 złotych. Produkty lepszych firm są znacznie droższe. Zestaw taki jest dostępny na stacjach benzynowych, hipermarketach czy sklepach samochodowych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Przed rozpoczęciem wymiany żarówek w Oplu Astra lub Oplu Zafira należy wyłączyć przełącznik świateł oraz wyjąć kluczyk ze stacyjki. Zaczniemy od wymiany oświetlenia w przedniej lampie. Standardowo pierwsze w kolejności będą światła mijania. Tutaj najczęściej żarówki ulegają przepaleniu. Pierwszy krok to otwarcie przedniej maski naszej Zafiry lub Astry. Teraz łapiemy za oprawkę żarówki za złącze i przekręcamy w lewo.

Wyjmujemy ją z reflektora i wypinamy żarówkę. Zdarzają się przypadki, że żarówka jest bardzo mocno zamocowana. W takim przypadku nie należy ciągnąć jej na siłę gdyż może się to skończyć uszkodzeniem bańki szklanej lub samego złącza. Wystarczy podważyć ją delikatnie po całym obwodzie za pomocą śrubokręta. Wsadzamy nową w ten sposób, żeby wszystkie wycięcia pasowały. Montujemy oprawkę w reflektorze i obracamy ją w prawo aż do wyczuwalnego oporu.

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Przechodzimy do świateł drogowych. Tutaj znacznie rzadziej zdarza się usterka żarówki, jednak warto wiedzieć jak ją wymienić. Podstawa to uniesienie przedniej maski. Łapiemy oprawkę żarówki za złącze i przekręcamy w lewo. Następnie wyjmujemy ją z lampy, podnosimy zaczep i odpinamy złącze. Wymieniamy żarówkę i przechodzimy do montażu, który odbywa się w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to wymiana świateł mijania. Najpierw podnosimy przednią maskę i obracamy w lewo o oprawkę żarówki o kąt prosty (1/4 obrotu). Wyjmujemy oprawkę żarówki a następnie wypinamy z niej samą żarówkę. W jej miejsce montujemy nową i instalujemy oprawkę w reflektorze. Obracamy ją o taki sam kąt tylko w przeciwnym kierunku – czyli w lewo. Zajmiemy się teraz wymianą żarówki kierunkowskazu przedniego. W przypadku Astry G i Zafiry A nie jest to trudne.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana świec zapłonowych

Standardowo unosimy przednią maskę silnika i obracamy w lewo oprawkę żarówki kierunkowskazu po czym ją wyjmujemy. Teraz wciskamy żarówkę w oprawkę i obracamy ją w lewo. Wyjmujemy ją i montujemy w jej miejsce nową i przekręcamy w prawo. Instalujemy oprawkę w reflektorze i przekręcamy ją w prawo. Przechodzimy do wymiany żarówki w reflektorze przeciwmgielnym.

Na początku należy zdjąć do dołu osłonę żarówki z tyłu lampy przeciwmgielnej. Następnie demontujemy spinkę sprężystą z zaczepów i odchylamy ją do dołu. Odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy żarówkę. Montujemy nową do oprawki, należy zwrócić uwagę na odpowiednie ułożenie. Przytrzymujemy palcami za trzonek żarówki i montujemy klamrę sprężystą. Podpinamy złącze i zakładamy dokładnie osłonę, żeby zachować szczelność.

Przechodzimy do wymiany żarówki w bocznym kierunkowskazie. Na początku przyciskamy go i przesuwamy w kierunku tyłu auta. Powinniśmy poradzić sobie palcami, w przypadku problemów można zastosować cienki element z tworzywa sztucznego w celu podważenia. Następnie obracamy oprawkę żarówki w lewo o ¼ obrotu i wyjmujemy ją. Zamieniamy na nową żarówkę i wsadzamy lampkę kierunkowskazu. Najpierw przednią część potem tylną. Zaczep musi wskoczyć na swoje miejsce.

W ten sposób zbliżyliśmy się do lampy tylnej. Zaczniemy od Opla Astry o nadwoziu hatchback, sedan i coupe. Budowa tylnej lampy jest identyczna w tych modelach. Pierwszy krok to uniesienie tylnej klapy. Po bokach bagażnika są specjalne zaślepki mocowane na zaczep sprężysty. Wciskamy go i zdejmujemy osłonę. Teraz odłączamy złącze od oprawki żarówek. Trzymamy za korpus lampy od zewnętrznej strony i odkręcamy dwie widoczne nakrętki.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: sprawdzanie ciśnienia sprężania

W tym momencie możemy swobodnie wyjąć korpus lampy na zewnątrz auta. Wciskamy zaczepy mocujące i wyjmujemy oprawę żarówek. Zaczynając od góry: pierwsze jest światło przeciwmgielne, kierunkowskaz, światło cofania, światło pozycyjne, światło hamowania. Mając przed sobą taką tablicę z żarówkami łatwo zlokalizować uszkodzoną. Wciskamy ją w oprawkę i obracamy w lewo po czym wyjmujemy.

Instalujemy nową żarówkę zwracając uwagę, żeby była odpowiednio wsadzona. Pasuje w jednym położeniu. Wciskamy ją i obracamy delikatnie w prawo. Warto przeczyścić styki, są ona najczęściej zaśniedziałe. Mocujemy oprawkę w korpusie lampy a następnie wsadzamy go do auta. W tym celu wkręcamy dwie nakrętki, podpinamy złącze i instalujemy osłonę na swoje miejsce.

Teraz przedstawimy Opla Astra w nadwoziu kombi oraz model Zafira. Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika. Po bokach znajdują się specjalne osłony, mocowane na specjalne pokrętła. Chwytamy za korpus lampy od zewnątrz i odkręcamy je. Następnie wyjmujemy korpus lampy do tyłu i odchylamy na zewnątrz zaczepy ustalające i wyjmujemy całą oprawę. Patrząc od góry mamy następujące światła: przeciwmgielne tylne, kierunkowskaz, światło cofania, światła pozycyjne, światło stopu.

Lokalizujemy przepaloną żarówkę, wciskamy ją i obracamy w lewo. Montujemy nową żarówkę poprzez wciśnięcie na swoje miejsce i obrócenie w prawo. Teraz możemy zamocować oprawę w korpusie. Zakładamy obudowę i przykręcamy nakrętki.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana świec żarowych

Nadal pozostajemy w tylnej części pojazdu i zajmiemy się podświetleniem tablicy rejestracyjnej.

Otwieramy klapę bagażnika i wsadzamy płaski śrubokręt przy kloszu i podważamy go. Najlepiej podłożyć kawałek szmatki, żeby nie doprowadzić do uszkodzenia lakieru. W modelu Coupe znajduje się specjalny otwór z boku lampki do podważania. W sedanie podnosimy klosz od strony bagażnika. W przypadku problemów można go docisnąć z prawej strony a z lewej podważyć śrubokrętem.

Po wyjęciu wciskamy zaczep w celu rozpołowienia lampki. Następnie dociskamy żarówkę i obracamy ją w lewo, po czym wyjmujemy z oprawki. Montujemy nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przechodzimy do pozostałych wersji Astry oraz Zafiry. Początek taki sam czyli otwieramy tylną klapę. Teraz odkręcamy lampę oświetlenia tablicy rejestracyjnej od uchwytu do podnoszenia klapy.

Wyjmujemy cały klosz i przechodzimy do wymiany żarówki. Wciskamy ją w kierunku złącza, które jest sprężynujące i wyjmujemy. Montujemy nową żarówkę, po czym instalujemy całą lampkę na swoje miejsce i dokręcamy. W temacie oświetlenia zewnętrznego pozostała nam trzecia lampa stopu. Zaczniemy od Astry o nadwoziu typu hatchback. Pierwszy krok to demontaż pokrycia tylnej klapy.

Na początku odkręcamy mocowanie przy uchwycie wewnętrznym klapy, dokładnie przy górnej krawędzi. Na końcu odczepiamy poszycie przy samej szybie. Teraz zdejmujemy obudowę oraz odczepiamy złącze elektryczne. Następnie odblokowujemy i wyjmujemy oprawkę żarówki. Robimy to poprzez wciśnięcie dwóch czarnych zatrzasków. Odpinamy kabel od mocowań i wymieniamy żarówkę. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola skrzyni biegów

Przechodzimy do modelu nadwozia Astry typu sedan. Na początku demontujemy i wyjmujemy z samochodu wewnętrzne poszycie przy trzecim świetle stopu. Następnie odblokowujemy i odpinamy oprawkę żarówki od poszycia. W tym przypadku musimy wcisnąć trzy czarne zatrzaski. Wyjmujemy żarówkę o wymieniamy na nową. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

W Astrze kombi i Zafirze wykonujemy tą wymianę w podobny sposób. Na początku zdejmujemy poszycie tylnej klapy. W kombi musimy wyczepić poszycie oraz rozłączyć kabel od dodatkowej lampy stopu. Następnie odczepiamy poszycie bezpośrednio przy tylnej szybie i odłączamy środkowe światło stopu. W Zafirze, poszycie składa również z dwóch części, które demontujemy w podobny sposób.

Przechodzimy do wymiany żarówek wewnątrz Astry i Zafiry. Zanim podejmiemy konkretne kroki co do wymiany możemy przemyśleć opcję montażu diod do naszego auta. Oświetlenie LED jest bardzo popularne na naszym rynku. Oczywiście ma swoich zwolenników i przeciwników. Jak każde rozwiązanie posiada również pewne plusy i minusy. Na rynku jest bardzo duży wybór takiego typu oświetlenia.

Zazwyczaj przyjmują one kształt żarówek i nie ma problemu z montażem. Jeżeli mądrze i umiejętnie je dobierzemy to możemy zyskać dobre oświetlenie w naszym aucie. Zaczniemy od wymiany oświetlenia w głównej lampce przedniej. Na początku zamykamy drzwi tak, żeby nie było możliwe podświetlanie. Następnie podważamy klosz za pomocą płaskiego śrubokręta i wyjmujemy go.

Przyciskamy żarówkę w kierunku sprężystego złącza i wyjmujemy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przechodzimy do wymiany żarówki lampy tylnej. Na początku wyłączamy lampkę do czytania i odchylamy uchwyt do doły. Najlepiej zrobić to małym śrubokrętem. Miejsce na podważenie znajduje się po drugiej stronie wyłącznika. Odbezpieczamy o odpinamy złącze. Przyciskamy żarówkę do złącza sprężystego i wyjmujemy żarówkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zajmiemy się teraz wymianą żarówki oświetlenia bagażnika. W przypadku problemów z lokalizacją – znajduje się ona po lewej stronie ścianki bagażnika. Na początku podważamy ją delikatnie za pomocą śrubokręta i wyjmujemy. Następnie odłączamy złącze wtykowe i wymieniamy żarówkę. Teraz podpinamy złącze i wciskamy lampkę na swoje miejsce. W modelu kombi żarówka znajduje się w podsufitce.

Zobacz też: Opel Astra G/ Zafira A: wymiana tylnych klocków i tarcz

Sposób demontażu jest taki sam, podważamy śrubokrętem, odpinamy złącze i wymieniamy żarówkę. Montaż w odwrotnej kolejności. Na końcu została żarówka odpowiedzialna za podświetlenie schowka. Podważamy lampkę za pomocą śrubokręta i wyjmujemy ze schowka. Teraz odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy żarówkę. Pozostaje nam podpiąć złącze i zamontować lampkę na swoje miejsce.

W ten oto sposób wymieniliśmy żarówki na zewnątrz jak i wewnątrz modelu Astra G i Zafira A.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA