REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A wymiana żarówek
Opel Astra G/Zafira A wymiana żarówek

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić wszystkie żarówki wewnętrzne jak i zewnętrzne w Oplu Astra G i Zafira A.

Rzadko który kierowca posiada w samochodzie zestaw żarówek zapasowych. Jak da się zauważyć na naszych drogach często można spotkać auto bez jednego światła mijania lub stopu. Oczywiście w ciągu dnia nie jest to zbyt uciążliwe, problem zaczyna się w nocy. Komplet zapasowych żarówek można kupić za około 30 złotych. Produkty lepszych firm są znacznie droższe. Zestaw taki jest dostępny na stacjach benzynowych, hipermarketach czy sklepach samochodowych.

REKLAMA

Zobacz też: Opel – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

REKLAMA

Przed rozpoczęciem wymiany żarówek w Oplu Astra lub Oplu Zafira należy wyłączyć przełącznik świateł oraz wyjąć kluczyk ze stacyjki. Zaczniemy od wymiany oświetlenia w przedniej lampie. Standardowo pierwsze w kolejności będą światła mijania. Tutaj najczęściej żarówki ulegają przepaleniu. Pierwszy krok to otwarcie przedniej maski naszej Zafiry lub Astry. Teraz łapiemy za oprawkę żarówki za złącze i przekręcamy w lewo.

Wyjmujemy ją z reflektora i wypinamy żarówkę. Zdarzają się przypadki, że żarówka jest bardzo mocno zamocowana. W takim przypadku nie należy ciągnąć jej na siłę gdyż może się to skończyć uszkodzeniem bańki szklanej lub samego złącza. Wystarczy podważyć ją delikatnie po całym obwodzie za pomocą śrubokręta. Wsadzamy nową w ten sposób, żeby wszystkie wycięcia pasowały. Montujemy oprawkę w reflektorze i obracamy ją w prawo aż do wyczuwalnego oporu.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Przechodzimy do świateł drogowych. Tutaj znacznie rzadziej zdarza się usterka żarówki, jednak warto wiedzieć jak ją wymienić. Podstawa to uniesienie przedniej maski. Łapiemy oprawkę żarówki za złącze i przekręcamy w lewo. Następnie wyjmujemy ją z lampy, podnosimy zaczep i odpinamy złącze. Wymieniamy żarówkę i przechodzimy do montażu, który odbywa się w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to wymiana świateł mijania. Najpierw podnosimy przednią maskę i obracamy w lewo o oprawkę żarówki o kąt prosty (1/4 obrotu). Wyjmujemy oprawkę żarówki a następnie wypinamy z niej samą żarówkę. W jej miejsce montujemy nową i instalujemy oprawkę w reflektorze. Obracamy ją o taki sam kąt tylko w przeciwnym kierunku – czyli w lewo. Zajmiemy się teraz wymianą żarówki kierunkowskazu przedniego. W przypadku Astry G i Zafiry A nie jest to trudne.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Standardowo unosimy przednią maskę silnika i obracamy w lewo oprawkę żarówki kierunkowskazu po czym ją wyjmujemy. Teraz wciskamy żarówkę w oprawkę i obracamy ją w lewo. Wyjmujemy ją i montujemy w jej miejsce nową i przekręcamy w prawo. Instalujemy oprawkę w reflektorze i przekręcamy ją w prawo. Przechodzimy do wymiany żarówki w reflektorze przeciwmgielnym.

Na początku należy zdjąć do dołu osłonę żarówki z tyłu lampy przeciwmgielnej. Następnie demontujemy spinkę sprężystą z zaczepów i odchylamy ją do dołu. Odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy żarówkę. Montujemy nową do oprawki, należy zwrócić uwagę na odpowiednie ułożenie. Przytrzymujemy palcami za trzonek żarówki i montujemy klamrę sprężystą. Podpinamy złącze i zakładamy dokładnie osłonę, żeby zachować szczelność.

Przechodzimy do wymiany żarówki w bocznym kierunkowskazie. Na początku przyciskamy go i przesuwamy w kierunku tyłu auta. Powinniśmy poradzić sobie palcami, w przypadku problemów można zastosować cienki element z tworzywa sztucznego w celu podważenia. Następnie obracamy oprawkę żarówki w lewo o ¼ obrotu i wyjmujemy ją. Zamieniamy na nową żarówkę i wsadzamy lampkę kierunkowskazu. Najpierw przednią część potem tylną. Zaczep musi wskoczyć na swoje miejsce.

W ten sposób zbliżyliśmy się do lampy tylnej. Zaczniemy od Opla Astry o nadwoziu hatchback, sedan i coupe. Budowa tylnej lampy jest identyczna w tych modelach. Pierwszy krok to uniesienie tylnej klapy. Po bokach bagażnika są specjalne zaślepki mocowane na zaczep sprężysty. Wciskamy go i zdejmujemy osłonę. Teraz odłączamy złącze od oprawki żarówek. Trzymamy za korpus lampy od zewnętrznej strony i odkręcamy dwie widoczne nakrętki.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: sprawdzanie ciśnienia sprężania

W tym momencie możemy swobodnie wyjąć korpus lampy na zewnątrz auta. Wciskamy zaczepy mocujące i wyjmujemy oprawę żarówek. Zaczynając od góry: pierwsze jest światło przeciwmgielne, kierunkowskaz, światło cofania, światło pozycyjne, światło hamowania. Mając przed sobą taką tablicę z żarówkami łatwo zlokalizować uszkodzoną. Wciskamy ją w oprawkę i obracamy w lewo po czym wyjmujemy.

Instalujemy nową żarówkę zwracając uwagę, żeby była odpowiednio wsadzona. Pasuje w jednym położeniu. Wciskamy ją i obracamy delikatnie w prawo. Warto przeczyścić styki, są ona najczęściej zaśniedziałe. Mocujemy oprawkę w korpusie lampy a następnie wsadzamy go do auta. W tym celu wkręcamy dwie nakrętki, podpinamy złącze i instalujemy osłonę na swoje miejsce.

Teraz przedstawimy Opla Astra w nadwoziu kombi oraz model Zafira. Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika. Po bokach znajdują się specjalne osłony, mocowane na specjalne pokrętła. Chwytamy za korpus lampy od zewnątrz i odkręcamy je. Następnie wyjmujemy korpus lampy do tyłu i odchylamy na zewnątrz zaczepy ustalające i wyjmujemy całą oprawę. Patrząc od góry mamy następujące światła: przeciwmgielne tylne, kierunkowskaz, światło cofania, światła pozycyjne, światło stopu.

Lokalizujemy przepaloną żarówkę, wciskamy ją i obracamy w lewo. Montujemy nową żarówkę poprzez wciśnięcie na swoje miejsce i obrócenie w prawo. Teraz możemy zamocować oprawę w korpusie. Zakładamy obudowę i przykręcamy nakrętki.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana świec żarowych

Nadal pozostajemy w tylnej części pojazdu i zajmiemy się podświetleniem tablicy rejestracyjnej.

Otwieramy klapę bagażnika i wsadzamy płaski śrubokręt przy kloszu i podważamy go. Najlepiej podłożyć kawałek szmatki, żeby nie doprowadzić do uszkodzenia lakieru. W modelu Coupe znajduje się specjalny otwór z boku lampki do podważania. W sedanie podnosimy klosz od strony bagażnika. W przypadku problemów można go docisnąć z prawej strony a z lewej podważyć śrubokrętem.

Po wyjęciu wciskamy zaczep w celu rozpołowienia lampki. Następnie dociskamy żarówkę i obracamy ją w lewo, po czym wyjmujemy z oprawki. Montujemy nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przechodzimy do pozostałych wersji Astry oraz Zafiry. Początek taki sam czyli otwieramy tylną klapę. Teraz odkręcamy lampę oświetlenia tablicy rejestracyjnej od uchwytu do podnoszenia klapy.

Wyjmujemy cały klosz i przechodzimy do wymiany żarówki. Wciskamy ją w kierunku złącza, które jest sprężynujące i wyjmujemy. Montujemy nową żarówkę, po czym instalujemy całą lampkę na swoje miejsce i dokręcamy. W temacie oświetlenia zewnętrznego pozostała nam trzecia lampa stopu. Zaczniemy od Astry o nadwoziu typu hatchback. Pierwszy krok to demontaż pokrycia tylnej klapy.

Na początku odkręcamy mocowanie przy uchwycie wewnętrznym klapy, dokładnie przy górnej krawędzi. Na końcu odczepiamy poszycie przy samej szybie. Teraz zdejmujemy obudowę oraz odczepiamy złącze elektryczne. Następnie odblokowujemy i wyjmujemy oprawkę żarówki. Robimy to poprzez wciśnięcie dwóch czarnych zatrzasków. Odpinamy kabel od mocowań i wymieniamy żarówkę. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola skrzyni biegów

Przechodzimy do modelu nadwozia Astry typu sedan. Na początku demontujemy i wyjmujemy z samochodu wewnętrzne poszycie przy trzecim świetle stopu. Następnie odblokowujemy i odpinamy oprawkę żarówki od poszycia. W tym przypadku musimy wcisnąć trzy czarne zatrzaski. Wyjmujemy żarówkę o wymieniamy na nową. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

W Astrze kombi i Zafirze wykonujemy tą wymianę w podobny sposób. Na początku zdejmujemy poszycie tylnej klapy. W kombi musimy wyczepić poszycie oraz rozłączyć kabel od dodatkowej lampy stopu. Następnie odczepiamy poszycie bezpośrednio przy tylnej szybie i odłączamy środkowe światło stopu. W Zafirze, poszycie składa również z dwóch części, które demontujemy w podobny sposób.

Przechodzimy do wymiany żarówek wewnątrz Astry i Zafiry. Zanim podejmiemy konkretne kroki co do wymiany możemy przemyśleć opcję montażu diod do naszego auta. Oświetlenie LED jest bardzo popularne na naszym rynku. Oczywiście ma swoich zwolenników i przeciwników. Jak każde rozwiązanie posiada również pewne plusy i minusy. Na rynku jest bardzo duży wybór takiego typu oświetlenia.

Zazwyczaj przyjmują one kształt żarówek i nie ma problemu z montażem. Jeżeli mądrze i umiejętnie je dobierzemy to możemy zyskać dobre oświetlenie w naszym aucie. Zaczniemy od wymiany oświetlenia w głównej lampce przedniej. Na początku zamykamy drzwi tak, żeby nie było możliwe podświetlanie. Następnie podważamy klosz za pomocą płaskiego śrubokręta i wyjmujemy go.

Przyciskamy żarówkę w kierunku sprężystego złącza i wyjmujemy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przechodzimy do wymiany żarówki lampy tylnej. Na początku wyłączamy lampkę do czytania i odchylamy uchwyt do doły. Najlepiej zrobić to małym śrubokrętem. Miejsce na podważenie znajduje się po drugiej stronie wyłącznika. Odbezpieczamy o odpinamy złącze. Przyciskamy żarówkę do złącza sprężystego i wyjmujemy żarówkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zajmiemy się teraz wymianą żarówki oświetlenia bagażnika. W przypadku problemów z lokalizacją – znajduje się ona po lewej stronie ścianki bagażnika. Na początku podważamy ją delikatnie za pomocą śrubokręta i wyjmujemy. Następnie odłączamy złącze wtykowe i wymieniamy żarówkę. Teraz podpinamy złącze i wciskamy lampkę na swoje miejsce. W modelu kombi żarówka znajduje się w podsufitce.

Zobacz też: Opel Astra G/ Zafira A: wymiana tylnych klocków i tarcz

Sposób demontażu jest taki sam, podważamy śrubokrętem, odpinamy złącze i wymieniamy żarówkę. Montaż w odwrotnej kolejności. Na końcu została żarówka odpowiedzialna za podświetlenie schowka. Podważamy lampkę za pomocą śrubokręta i wyjmujemy ze schowka. Teraz odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy żarówkę. Pozostaje nam podpiąć złącze i zamontować lampkę na swoje miejsce.

W ten oto sposób wymieniliśmy żarówki na zewnątrz jak i wewnątrz modelu Astra G i Zafira A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA