REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju silnikowego jest bardzo ważna. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu wymienić olej w Oplu Astra G i Zafira A.

Producent w przypadku Opla Astra G i Opla Zfiry A zaleca wymianę oleju co roku. My również popieramy taką systematyczność. Wymiana oleju nie jest droga, a pozwala na zachowanie odpowiednich warunków pracy silnika. Koszt zakupu filtra paliwa to wydatek rzędu 20 – 30 złotych. Jeśli chodzi o olej zalecamy używać takiego samego jaki był zlany wcześniej. Zbyt częste zmiany rodzaju oleju nie są dobre dla silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: kontrola układu chłodzenia

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy lub zwyczajny lewarek razem z podstawkami, nowy filtr oleju, olej silnikowy, puste naczynie, pierścień uszczelniający korka spustowego, klucz do filtrów (silniki benzynowe 1.4, 1.6, 2.0 i Diesel 1.7) oraz klucze nasadowe. Przed rozpoczęciem wymiany musimy dobrze rozgrzać silnik. W tym celu przeprowadzamy jazdę próbną do momentu aż silnik nie osiągnie temperatury roboczej.

Po powrocie unosimy samochód. Korzystając z tradycyjnego podnośnika musimy być bardzo ostrożni. Nie jest to bezpieczny sposób na unoszenie auta jednak w wielu przypadkach nie ma innej możliwości. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cały olej. Na koniec warto się przyjrzeć czy nie ma w nim metalowych opiłków. Jeśli występują świadczy to o uszkodzeniu elementów silnika i konieczna jest naprawa.

REKLAMA

Zakręcamy korek używając nowego pierścienia uszczelniającego. Przechodzimy do wymontowania starego filtru. W tym celu odkręcamy go za pomocą klucza nasadowego lub taśmowego. W tym drugim przypadku możemy również przebić ściankę filtru śrubokrętem i wykręcić go. Klucz taśmowy potrzebny jest w silnikach benzynowych 1.4, 1.6 i 2.0 oraz wysokoprężnym o pojemności 1.7L.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po odkręceniu, wyrzucamy go do pojemnika, który oddamy do utylizacji. Przed montażem nowego filtru nawilżamy uszczelkę olejem silnikowym. Filtr dokręcamy ręcznie a gdy dotknie kadłuba silnika jeszcze o ¼ obrotu. Podczas wkręcania będziemy czuli opór. Przechodzimy do zalewania silnika świeżym olejem. W zależności od wersji silnikowej będzie nam potrzebna różna ilość oleju od 3.5 do 5.5L.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

Na początku zalecamy wlać ¾  nominalnej objętości. Odpalamy silnik i pozwalamy mu popracować na luzie przez około 3 minuty. Wyłączamy go i ponownie dokonujemy kontroli. Jeżeli jest poniżej znaku Max to dolewamy odpowiednią ilość.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA