REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju silnikowego jest bardzo ważna. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu wymienić olej w Oplu Astra G i Zafira A.

Producent w przypadku Opla Astra G i Opla Zfiry A zaleca wymianę oleju co roku. My również popieramy taką systematyczność. Wymiana oleju nie jest droga, a pozwala na zachowanie odpowiednich warunków pracy silnika. Koszt zakupu filtra paliwa to wydatek rzędu 20 – 30 złotych. Jeśli chodzi o olej zalecamy używać takiego samego jaki był zlany wcześniej. Zbyt częste zmiany rodzaju oleju nie są dobre dla silnika.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: kontrola układu chłodzenia

REKLAMA

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy lub zwyczajny lewarek razem z podstawkami, nowy filtr oleju, olej silnikowy, puste naczynie, pierścień uszczelniający korka spustowego, klucz do filtrów (silniki benzynowe 1.4, 1.6, 2.0 i Diesel 1.7) oraz klucze nasadowe. Przed rozpoczęciem wymiany musimy dobrze rozgrzać silnik. W tym celu przeprowadzamy jazdę próbną do momentu aż silnik nie osiągnie temperatury roboczej.

Po powrocie unosimy samochód. Korzystając z tradycyjnego podnośnika musimy być bardzo ostrożni. Nie jest to bezpieczny sposób na unoszenie auta jednak w wielu przypadkach nie ma innej możliwości. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cały olej. Na koniec warto się przyjrzeć czy nie ma w nim metalowych opiłków. Jeśli występują świadczy to o uszkodzeniu elementów silnika i konieczna jest naprawa.

Zakręcamy korek używając nowego pierścienia uszczelniającego. Przechodzimy do wymontowania starego filtru. W tym celu odkręcamy go za pomocą klucza nasadowego lub taśmowego. W tym drugim przypadku możemy również przebić ściankę filtru śrubokrętem i wykręcić go. Klucz taśmowy potrzebny jest w silnikach benzynowych 1.4, 1.6 i 2.0 oraz wysokoprężnym o pojemności 1.7L.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po odkręceniu, wyrzucamy go do pojemnika, który oddamy do utylizacji. Przed montażem nowego filtru nawilżamy uszczelkę olejem silnikowym. Filtr dokręcamy ręcznie a gdy dotknie kadłuba silnika jeszcze o ¼ obrotu. Podczas wkręcania będziemy czuli opór. Przechodzimy do zalewania silnika świeżym olejem. W zależności od wersji silnikowej będzie nam potrzebna różna ilość oleju od 3.5 do 5.5L.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

Na początku zalecamy wlać ¾  nominalnej objętości. Odpalamy silnik i pozwalamy mu popracować na luzie przez około 3 minuty. Wyłączamy go i ponownie dokonujemy kontroli. Jeżeli jest poniżej znaku Max to dolewamy odpowiednią ilość.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA