REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zdemontować instalację gazową?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Krasowski
Użytkowanie samochodu z niewłaściwym lub zaniedbanym układem zasilania LPG, nie da nam żadnych oszczędności, a może się przyczynić do zniszczenia kosztownych elementów pojazdu. Fot. Fotolia
Użytkowanie samochodu z niewłaściwym lub zaniedbanym układem zasilania LPG, nie da nam żadnych oszczędności, a może się przyczynić do zniszczenia kosztownych elementów pojazdu. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Zasilanie gazem LPG niesie ze sobą dużo korzyści, jednak czasami może być utrapieniem, z którego jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zdemontowanie instalacji gazowej z samochodu. Opisujemy jak krok po kroku wymontować instalację gazową.

REKLAMA

Głównym powodem, który może nas skłonić do decyzji o zdemontowaniu instalacji gazowej jest jej uszkodzenie w takim stopniu, że naprawa staje się niemożliwa lub nieopłacalna. Niektóre typy układów zasilania LPG są już od lat nieprodukowane, łącznie z częściami zamiennymi do nich. Z taką sytuacją możemy się spotkać w sprowadzonych z zagranicy samochodach z instalacją trzeciej generacji, która jak się okazało była rozwiązaniem przejściowym między typem mieszalnikowym, a sekwencyjnym wtryskiem LPG.

REKLAMA

Możliwe jest również, że poprzedni właściciel zakupionego przez nas auta, chcąc zaoszczędzić, zamontował instalację nie dostosowaną do konstrukcji silnika lub nie dopełnił obowiązku jej regularnego serwisu. Użytkowanie samochodu z niewłaściwym lub zaniedbanym układem zasilania LPG, nie da nam żadnych oszczędności, a może się przyczynić do zniszczenia kosztownych elementów pojazdu. Jeżeli zatem nie będziemy jeździć na gazie, to po co wozić w samochodzie zbędny balast?

Zobacz również: Jak działa system Start&Stop?

Instalacje typu nakładkowego nie wprowadzają znaczących zmian w konstrukcję oryginalnych podzespołów pojazdu, więc z powodzeniem można ją zdemontować, praktycznie bez pozostawienia po niej śladu. Prace należy rozpocząć od usunięcia zbiornika paliwa wraz z wielozaworem oraz przewodów prowadzących z tylnej części samochodu do komory silnika. Należy się wówczas zastanowić co zrobić z wlewem paliwa gazowego. Jeżeli był on zamontowany pod wspólną pokrywą z wlewem benzyny można go z powodzeniem zostawić. Wlew ze zderzaka po usunięciu pozostawi szpecący otwór, który zlikwidujemy wymieniając zderzak lub korzystając usług firm zajmujących się auto detalingiem. Jeżeli wygląd nieużywanego wlewu nie będzie nam przeszkadzał, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nic z nim nie robić. Nieco więcej pracy wymagać będzie demontaż parownika, bowiem jest on połączony z układem chłodzenia pojazdu. Po spuszczeniu płynu chłodniczego przewody prowadzące do nagrzewnicy można na powrót połączyć lub wymienić na nowe. Następnie ponownie napełnia się układ, najlepiej nowym płynem chłodniczym, pamiętając o jego odpowietrzeniu. Jeżeli mamy do czynienia z instalacją mieszalnikową, w kolejnym krokiem będzie usunięcie miksera. 

Zobacz również: Jak będą wyglądać instalacje gazowe przyszłości?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Może się wówczas okazać, że przewód dolotowy jest zbyt krótki aby zamontować go w pierwotnym miejscu i konieczna jest wymiana na nową część. Instalacja wtryskowa wymaga nawiercenia w kolektorze ssącym otworów pod dysze wtryskiwaczy, więc po ich usunięciu konieczne jest ich zaślepienie. Na koniec pozostaje demontaż niepotrzebnej instalacji elektrycznej, obsługującej układ gazowy, wraz ze sterownikiem oraz przełącznikiem gaz/benzyna umieszczonym w kabinie. Po wykonaniu wszystkich czynności mechanicznych mamy obowiązek wykonania dodatkowego badania technicznego w stacji kontroli pojazdów oraz zgłoszenia faktu demontażu instalacji gazowej w wydziale komunikacji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA