REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymiana półosi

Robert Kuśpiel
Demontaż półosi w Deawoo Lanosie
Demontaż półosi w Deawoo Lanosie

REKLAMA

REKLAMA

Półosie odpowiedzialne są za przekazywanie napędu z silnika prosto na koła. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować półoś w Lanosie.

Jak wiadomo w Lanosie i w innych autach występują dwie półosie. Jedna jest krótsza, druga dłuższa. W tym przypadku pierwsza ma 337,5 mm długości a druga 670 mm. Każda z nich ma po dwa przeguby. Dzięki temu możliwe jest przekazywanie napędu na koła przy ich różnym położeniu. Uszkodzenie takiego przegubu może unieruchomić nasz samochód w najmniej oczekiwanym momencie.

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

REKLAMA

Demontaż półosi w Daewoo Lanosie nie jest skomplikowaną czynnością, nie potrzebujemy do tego dużego doświadczenia. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to uniesienie auta. W tym celu możemy wykorzystać tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Jednak korzystając z takiego rozwiązania należy bardzo uważać. Luzujemy śruby koła i unosimy naszego Lanosa. Zdejmujemy koło i przechodzimy do wykręcenia nakrętki zabezpieczającej półoś.

W tym celu prosimy drugą osobę o pomoc. Musi ona wcisnąć pedał hamulca, my luzujemy nakrętkę półosi. Pamiętajmy, że jest ona jednorazowego użytku. Nie zalecamy jej wkręcać ponownie. Teraz będziemy musieli odłączyć przegub wahacza od zwrotnicy. Na początku odkręcamy nakrętkę zabezpieczającą. Serwisy do demontażu stosują specjalne ściągacze. Zamiast nich można użyć młotka i poprzez drewniany klocek starać się delikatnie go wybić.

Kolejnym krokiem jest demontaż końcówki drążka kierowniczego. Odkręcamy nakrętkę i wyjmujemy go. Do tego również służy ściągacz. Pozostajemy przy tej samej alternatywie jak wyżej czyli młotek i kawałek drewna. W tym momencie łapiemy za zwrotnicę i odciągamy ją na zewnątrz. Możemy teraz wyjąć półoś z piasty koła. Delikatnie ją podtrzymujemy i wyciągamy drugi koniec z przekładni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

REKLAMA

Warto pomyśleć o zabezpieczeniu miejsca po półosi. W czasie kiedy będziemy podejmować dalsze działania naprawcze z tego miejsca będzie powoli wyciekał olej. Jeżeli tego nie zrobimy to po przeprowadzonej naprawie należy dokonać kontroli oleju i ewentualnej dolewki.

Przyglądamy się dokładnie w jakim jest stanie. Sprawdzamy wszystkie osłony o uszczelniacze. Pierwszy krok to zamocowanie półosi w przekładni. Teraz wsadzamy jej drugi koniec w otworze piasty koła. Pozostałe elementy montujemy w odwrotnej kolejności. Zwróćmy uwagę, żeby wszystkie mocowania były solidne dokręcone. Pamiętajmy o użyciu nowej nakrętki zabezpieczającej półosi. Dokręcamy ją momentem 180Nm.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA