REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymiana półosi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontaż półosi w Deawoo Lanosie
Demontaż półosi w Deawoo Lanosie

REKLAMA

REKLAMA

Półosie odpowiedzialne są za przekazywanie napędu z silnika prosto na koła. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować półoś w Lanosie.

Jak wiadomo w Lanosie i w innych autach występują dwie półosie. Jedna jest krótsza, druga dłuższa. W tym przypadku pierwsza ma 337,5 mm długości a druga 670 mm. Każda z nich ma po dwa przeguby. Dzięki temu możliwe jest przekazywanie napędu na koła przy ich różnym położeniu. Uszkodzenie takiego przegubu może unieruchomić nasz samochód w najmniej oczekiwanym momencie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Demontaż półosi w Daewoo Lanosie nie jest skomplikowaną czynnością, nie potrzebujemy do tego dużego doświadczenia. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to uniesienie auta. W tym celu możemy wykorzystać tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Jednak korzystając z takiego rozwiązania należy bardzo uważać. Luzujemy śruby koła i unosimy naszego Lanosa. Zdejmujemy koło i przechodzimy do wykręcenia nakrętki zabezpieczającej półoś.

W tym celu prosimy drugą osobę o pomoc. Musi ona wcisnąć pedał hamulca, my luzujemy nakrętkę półosi. Pamiętajmy, że jest ona jednorazowego użytku. Nie zalecamy jej wkręcać ponownie. Teraz będziemy musieli odłączyć przegub wahacza od zwrotnicy. Na początku odkręcamy nakrętkę zabezpieczającą. Serwisy do demontażu stosują specjalne ściągacze. Zamiast nich można użyć młotka i poprzez drewniany klocek starać się delikatnie go wybić.

REKLAMA

Kolejnym krokiem jest demontaż końcówki drążka kierowniczego. Odkręcamy nakrętkę i wyjmujemy go. Do tego również służy ściągacz. Pozostajemy przy tej samej alternatywie jak wyżej czyli młotek i kawałek drewna. W tym momencie łapiemy za zwrotnicę i odciągamy ją na zewnątrz. Możemy teraz wyjąć półoś z piasty koła. Delikatnie ją podtrzymujemy i wyciągamy drugi koniec z przekładni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

Warto pomyśleć o zabezpieczeniu miejsca po półosi. W czasie kiedy będziemy podejmować dalsze działania naprawcze z tego miejsca będzie powoli wyciekał olej. Jeżeli tego nie zrobimy to po przeprowadzonej naprawie należy dokonać kontroli oleju i ewentualnej dolewki.

Przyglądamy się dokładnie w jakim jest stanie. Sprawdzamy wszystkie osłony o uszczelniacze. Pierwszy krok to zamocowanie półosi w przekładni. Teraz wsadzamy jej drugi koniec w otworze piasty koła. Pozostałe elementy montujemy w odwrotnej kolejności. Zwróćmy uwagę, żeby wszystkie mocowania były solidne dokręcone. Pamiętajmy o użyciu nowej nakrętki zabezpieczającej półosi. Dokręcamy ją momentem 180Nm.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA