Daewoo Lanos: pomiar ciśnienia sprężania
REKLAMA
REKLAMA
Jeśli chodzi o kontrolę ciśnienia sprężania w Daewoo Lanosie trudno określić dokładny przebieg po którym należy wykonać taki test. Pamiętajmy, że nie są to młode samochody i zużycie silnika może być już odczuwalne. W przypadku Lanosów z początku produkcji problem ten może być już wyraźnie odczuwalny. Jeżeli stwierdzimy, że nasze auto straciło na dynamice warto pomyśleć o wykonaniu pomiaru sprężania zanim zdecydujemy się na ewentualne naprawy.
REKLAMA
Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana półosi
REKLAMA
Do wykonania takiego testu będzie nam potrzebny przyrząd pomiarowy. Cena zakupu jest zróżnicowana. Od 100zł wzwyż. Bardziej markowy i sprawdzony zestaw może kosztować ok. 400zł. Podczas całej pracy będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Przy wykonywaniu tej czynności akumulator musi być dobrze naładowany. Kontrolę zaczynamy od pierwszego cylindra.
W celu wykonania pomiaru musimy wykonać szereg czynności. Przede wszystkim musimy mieć sprawny akumulator oraz silnik powinien być ciepły. Wiadomo, że wykręcanie świec przy ciepłym silniku bywa dosyć ryzykowne jednak w tym przypadku jest to warunek konieczny. Następnie odpinamy złącze czujnika położenia wału korbowego, znajduje się on na dole silnika.
Przechodzimy do wykręcania świec. W silniku DOHC należy zdemontować osłonę głowicy. Robimy to wykręcając śruby za pomocą klucza imbusowego 8. Pamiętajmy, że nie zdejmujemy przewodów szarpiąc za nie. Należy chwycić za końcówki i dopiero zacząć zdejmować ze świecy.
REKLAMA
Kolejnym krokiem jest dokładnie wyczyszczenie okolicy świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Nie można dopuścić do wprowadzenia zanieczyszczeń w otwory po świecach. Jeżeli nie mamy dostępu do sprężonego powietrza to możemy posłużyć się tradycyjnym odkurzaczem. Zasada działania odmienna jednak uzyskany efekt jest taki sam. W silniku SOHC odkręcamy świece kluczem 21 w DOHC 16.
Podczas tej pracy musimy uważać, żeby prowadzić klucz prosto. Ustawienie pod kątem może doprowadzić do uszkodzenia świecy. Wkręcamy miernik w otwór po świecy i zaczynamy obracać wałem korbowym za pomocą rozrusznika i zapisujemy najwyższą uzyskaną wartość, przy której miernik się zatrzymał. Powtarzamy to przy każdym cylindrze. Dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami to 30%. Minimalna wartość to 0.69MPa.
Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny
Jeżeli na każdym cylindrze jest poniżej to możemy myśleć o naprawie lub wymianie silnika.
REKLAMA
REKLAMA