REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Daewoo Lanos: wymiana świec zapłonowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Daewoo Lanos. Fot.Newspress
Daewoo Lanos. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana świec zapłonowych w silniku benzynowym w Daewoo Lanosie nie jest skomplikowana. W poradniku opisaliśmy tę operację krok po kroku.

Kierowcy aut z silnikami benzynowymi często zapominają o regularnej wymianie świec zapłonowych. Uważają, że dobry stan świec jest ważny tylko i wyłącznie w silniku Diesla. Wbrew pozorom wymiana nie jest taka trudna i droga, jeśli wykonujemy ją samemu. Koszt zakupu jednej świecy zapłonowej to wydatek około 20 – 30 złotych. W przypadku Lanosa wymianę należy przeprowadzić co 30 000 kilometrów.

REKLAMA

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana filtra paliwa i powietrza

REKLAMA

Większość tych aut jeździ na gazie dlatego regularny serwis świec jest bardzo ważny. Całą operację przeprowadzamy na zimnym silniku. Kupując nowe świece warto podać sprzedawcy typ silnika, rocznik oraz numer nadwozia. Tylko odpowiednie dobranie świec zapewni poprawną pracę naszemu silnikowi. Może być tak, że świece, które mamy zainstalowane w naszym aucie nie są dostępne w sprzedaży pod takim samym oznaczeniem.

Przystępujemy do wymiany. Należy się stosować do pewnych wytycznych, które zostaną przedstawione w tym poradniku. Przede wszystkim, w silniku DOHC należy zdemontować osłonę głowicy. Robimy to wykręcając śruby za pomocą klucza imbusowego 8. Pamiętajmy, że nie zdejmujemy przewodów szarpiąc za nie. Należy chwycić za końcówki i dopiero zacząć zdejmować ze świecy.

Kolejnym krokiem jest dokładnie wyczyszczenie okolicy świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Nie można dopuścić do wprowadzenia zanieczyszczeń w otwory po świecach. Jeżeli nie mamy dostępu do sprężonego powietrza to możemy posłużyć się tradycyjnym odkurzaczem. Zasada działania odmienna jednak uzyskany efekt jest taki sam. W silniku SOHC odkręcamy świece kluczem 21 w DOHC 16.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas tej pracy musimy uważać, żeby prowadzić klucz prosto. Ustawienie pod kątem może doprowadzić do uszkodzenia świecy. W przypadku silnika benzynowego ryzyko urwania świecy jest znacznie mniejsze niż w Dieslu, jednak tutaj również nie zalecamy odkręcać ich na siłę, wszystko wykonujemy z wyczuciem. Nowe świece wkręcamy ręcznie do wyczuwalnego oporu. Na końcu dociągamy je za pomocą klucza dynamometrycznego momentem 25Nm.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola skrzyni biegów

W przypadku braku takiego klucza musimy wykonać to z odpowiednim wyczuciem. Potrzeba do tego pewnego doświadczenia. Mimo wszystko zalecamy zakup klucza dynamometrycznego jest on bardzo przydatny podczas pracy przy każdym aucie. Zakup wyjdzie nas znacznie taniej niż koszt wykręcania urwanych świec.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA