Daewoo Lanos: przegląd układu wydechowego
REKLAMA
REKLAMA
Każdy układ wydechowy ma odpowiednią wytrzymałość. Możemy być pewni, że na pewno nie wytrzyma do końca eksploatacji naszego auta. Jednak jak długo na posłuży zależy od tego w jakich warunkach będzie eksploatowany. Pokonując tylko i wyłącznie krótkie odcinki nasz układ nie ma szans na duży przebieg. Wbrew pozorom parkowanie auta na ulicy również potrafi przyspieszyć proces korozji.
REKLAMA
Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu hamulcowego
REKLAMA
W Daewoo Lanos najmniej narażona na działanie rdzy jest przednia rura razem z katalizatorem. To właśnie na tym odcinku gazy wylatujące z silnika mają temperaturę około 800 stopni. Na samym wylocie mają już od 300 stopni. Po wymieszaniu tych gazów z zebraną w tłumiku wodą powstaje rdza. Identyczne działanie ma sól, która używana jest . Kontakt rozgrzanego tłumika z zimną wodą również nie jest korzystny. Taka sytuacja doprowadza do powstania mikropęknięć. Wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne (uderzenia kamieni) również przyczyniają się do obniżenia trwałości układu
Unosimy samochód i zaczynamy wykonywać kontrolę. Pierwszy krok to sprawdzenie wszystkich gumowych wieszaków układu. W przypadku Lanosa są to modele eksploatowane przez wiele lat więc zazwyczaj są one naderwane, sparciałe lub po prostu rozciągnięte. Jeżeli jest taka potrzeba to wymieniamy na nowe. Przechodzimy do sprawdzenia ogólnego stanu rur. Najlepiej zatkać tłumik za pomocą szmaty i odpalić auto. Nie powinno być widać żadnych przedmuchów. Jeżeli nasz samochód zgaśnie to układ jest szczelny w innym przypadku należy szukać nieszczelności.
W przypadku zlokalizowania korozji nie ma potrzeby wymieniać tego elementu, jeżeli dane miejsce nie jest przerdzewiałe na wylot. Prowadząc wymianę należy przestrzegać wszystkich zasad bezpieczeństwa. Praca przy układzie wydechowym wymaga najczęściej użycia dużej siły. Ustawienie samochodu na podstawkach może być dosyć ryzykowne i doprowadzić do wypadku kiedy samochód z nich spadnie.
Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana świec zapłonowych
Jeżeli będą poważne problemy z wykręceniem jednej ze śrub to nie należy się nadmiernie mocować, lepiej ją ukręcić i zamontować nową. Pamiętajmy, że w układzie wydechowym 99% połączeń jest mocno skorodowana. W celu rozłączenia ich najlepiej użyć młotka lub palnika. Podgrzewanie i opukiwanie zazwyczaj rozłącza wszystkie potrzebne elementy układu wydechowego.
REKLAMA
REKLAMA