REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana linki sprzęgła

Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana linki sprzęgła
Peugeot 206 wymiana linki sprzęgła

REKLAMA

REKLAMA

Zerwana linka sprzęgła nie oznacza końca podróży. W poradniku tym pokażemy jak jechać z uszkodzoną linką a po powrocie do domu, w jaki sposób ją wymienić.

Kończąca swój żywot linka rzadko zrywa się od razu całkowicie. Jej włókna pękają stopniowo, więc jeśli usłyszeliśmy głośny hałas z okolicy pedału sprzęgła podczas jego wciskania/puszczania, a pedał zmienił swój skok, to znaczy, że linka zaczęła pękać.

REKLAMA

REKLAMA

Jak dojechać do warsztatu lub domu?

Umiejętnie prowadząc auto można kontynuować jazdę z tak naderwaną lub zerwaną linką sprzęgła. Oczywiście nie może to być zbyt długi dystans. Wystarczy jednak na dojazd do domu lub warsztatu. Jeżeli będziemy delikatnie operować pedałem gazu, to możemy nawet wykonywać redukcje biegów. Wbrew pozorom, trzeba mieć pewną wprawę oraz co najważniejsze nie sprawiać zagrożenia na drodze.

Zacznijmy od opanowania odpowiedniej techniki ruszania. Wrzucamy pierwszy bieg i zaczynamy kręcić rozrusznikiem. Samochód zacznie szarpać, po czym ruszy do przodu. Jeżeli boimy się zmiany biegów to wrzucamy 2 bieg i uruchamiamy silnik w taki sam sposób. Dla bardziej odważnych osób przedstawimy proces zmiany biegów. Oczywiście ruszamy z jedynki w sposób opisany powyżej. Zbyt częste ruszanie w ten sposób rozładuje akumulator, więc nie polecamy tej techniki do miasta.

Zobacz również: Peugeot 206: przegląd układu kierowniczego

REKLAMA

Zwiększamy obroty do około 1000obr/min. Spuszczamy nogę z gazu i ustawiamy dźwignię na luz. Jeżeli będziemy wyczuwać, że coś się zacina ponownie dodajemy gazu. Zdejmujemy nogę z pedału przyspieszenia i powoli przesuwamy dźwignię na drugi bieg. Jeżeli wykonamy to poprawnie to bieg „wrzuci się” praktycznie sam. W przypadku dłuższego zwlekania ze zmianą należy dodać gazu, w ten sposób unikniemy zgrzytu przy włączaniu odpowiedniego biegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Próba może się nie udać, wówczas zatrzymujemy samochód i zaczynamy wszystko od początku. Na wyższe biegi przerzucamy w ten sam sposób. Najłatwiej robić to przy niskich prędkościach. 3 bieg przy 30km/h, 4 przy 40km/h i 5 przy 50km/h. Teraz kilka uwag odnośnie redukcji biegów. Najlepiej robić to przy małej prędkości obrotowej i podobnie małej prędkości jazdy.

Zdejmujemy nogę z gazu i wyłączamy bieg. Mamy auto na luzie, delikatnie wciskamy pedał przyspieszenia i wrzucamy niższy bieg. Jeżeli wszystko dobrze zgramy nie powinno być żadnych problemów lub zgrzytów. Po dojechaniu do domu, przystępujemy do naprawy.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana cewki wysokiego napięcia

Wymiana linki

Najpierw demontujemy obudowę filtru powietrza. Następnie zdejmujemy cięgno sprzęgła z widełek włączających. Nie jest to trudne wystarczy nacisnąć kciukiem linkę pomiędzy dźwignią widełek a dźwignią oporową – nie ma problemu z lokalizacją.

Delikatnie cofamy dźwignię widełek i wyjmujemy końcówkę linki z zamocowania. Pancerz linki zamocowany jest w blaszanym uchwycie. Zdejmujemy Linke z pedału sprzęgła, wystarczy wcisnąć go tak, żeby linka wysunęła się z pancerza. Wyjmujemy linkę z przegrody czołowej, odkręcając dwie śruby, które blokują jej swobodne wyjęcie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA