REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana linki sprzęgła

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana linki sprzęgła
Peugeot 206 wymiana linki sprzęgła

REKLAMA

REKLAMA

Zerwana linka sprzęgła nie oznacza końca podróży. W poradniku tym pokażemy jak jechać z uszkodzoną linką a po powrocie do domu, w jaki sposób ją wymienić.

Kończąca swój żywot linka rzadko zrywa się od razu całkowicie. Jej włókna pękają stopniowo, więc jeśli usłyszeliśmy głośny hałas z okolicy pedału sprzęgła podczas jego wciskania/puszczania, a pedał zmienił swój skok, to znaczy, że linka zaczęła pękać.

REKLAMA

Jak dojechać do warsztatu lub domu?

REKLAMA

Umiejętnie prowadząc auto można kontynuować jazdę z tak naderwaną lub zerwaną linką sprzęgła. Oczywiście nie może to być zbyt długi dystans. Wystarczy jednak na dojazd do domu lub warsztatu. Jeżeli będziemy delikatnie operować pedałem gazu, to możemy nawet wykonywać redukcje biegów. Wbrew pozorom, trzeba mieć pewną wprawę oraz co najważniejsze nie sprawiać zagrożenia na drodze.

Zacznijmy od opanowania odpowiedniej techniki ruszania. Wrzucamy pierwszy bieg i zaczynamy kręcić rozrusznikiem. Samochód zacznie szarpać, po czym ruszy do przodu. Jeżeli boimy się zmiany biegów to wrzucamy 2 bieg i uruchamiamy silnik w taki sam sposób. Dla bardziej odważnych osób przedstawimy proces zmiany biegów. Oczywiście ruszamy z jedynki w sposób opisany powyżej. Zbyt częste ruszanie w ten sposób rozładuje akumulator, więc nie polecamy tej techniki do miasta.

Zobacz również: Peugeot 206: przegląd układu kierowniczego

Zwiększamy obroty do około 1000obr/min. Spuszczamy nogę z gazu i ustawiamy dźwignię na luz. Jeżeli będziemy wyczuwać, że coś się zacina ponownie dodajemy gazu. Zdejmujemy nogę z pedału przyspieszenia i powoli przesuwamy dźwignię na drugi bieg. Jeżeli wykonamy to poprawnie to bieg „wrzuci się” praktycznie sam. W przypadku dłuższego zwlekania ze zmianą należy dodać gazu, w ten sposób unikniemy zgrzytu przy włączaniu odpowiedniego biegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Próba może się nie udać, wówczas zatrzymujemy samochód i zaczynamy wszystko od początku. Na wyższe biegi przerzucamy w ten sam sposób. Najłatwiej robić to przy niskich prędkościach. 3 bieg przy 30km/h, 4 przy 40km/h i 5 przy 50km/h. Teraz kilka uwag odnośnie redukcji biegów. Najlepiej robić to przy małej prędkości obrotowej i podobnie małej prędkości jazdy.

Zdejmujemy nogę z gazu i wyłączamy bieg. Mamy auto na luzie, delikatnie wciskamy pedał przyspieszenia i wrzucamy niższy bieg. Jeżeli wszystko dobrze zgramy nie powinno być żadnych problemów lub zgrzytów. Po dojechaniu do domu, przystępujemy do naprawy.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana cewki wysokiego napięcia

Wymiana linki

Najpierw demontujemy obudowę filtru powietrza. Następnie zdejmujemy cięgno sprzęgła z widełek włączających. Nie jest to trudne wystarczy nacisnąć kciukiem linkę pomiędzy dźwignią widełek a dźwignią oporową – nie ma problemu z lokalizacją.

Delikatnie cofamy dźwignię widełek i wyjmujemy końcówkę linki z zamocowania. Pancerz linki zamocowany jest w blaszanym uchwycie. Zdejmujemy Linke z pedału sprzęgła, wystarczy wcisnąć go tak, żeby linka wysunęła się z pancerza. Wyjmujemy linkę z przegrody czołowej, odkręcając dwie śruby, które blokują jej swobodne wyjęcie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA