REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana linki sprzęgła

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana linki sprzęgła
Peugeot 206 wymiana linki sprzęgła

REKLAMA

REKLAMA

Zerwana linka sprzęgła nie oznacza końca podróży. W poradniku tym pokażemy jak jechać z uszkodzoną linką a po powrocie do domu, w jaki sposób ją wymienić.

Kończąca swój żywot linka rzadko zrywa się od razu całkowicie. Jej włókna pękają stopniowo, więc jeśli usłyszeliśmy głośny hałas z okolicy pedału sprzęgła podczas jego wciskania/puszczania, a pedał zmienił swój skok, to znaczy, że linka zaczęła pękać.

REKLAMA

Jak dojechać do warsztatu lub domu?

REKLAMA

Umiejętnie prowadząc auto można kontynuować jazdę z tak naderwaną lub zerwaną linką sprzęgła. Oczywiście nie może to być zbyt długi dystans. Wystarczy jednak na dojazd do domu lub warsztatu. Jeżeli będziemy delikatnie operować pedałem gazu, to możemy nawet wykonywać redukcje biegów. Wbrew pozorom, trzeba mieć pewną wprawę oraz co najważniejsze nie sprawiać zagrożenia na drodze.

Zacznijmy od opanowania odpowiedniej techniki ruszania. Wrzucamy pierwszy bieg i zaczynamy kręcić rozrusznikiem. Samochód zacznie szarpać, po czym ruszy do przodu. Jeżeli boimy się zmiany biegów to wrzucamy 2 bieg i uruchamiamy silnik w taki sam sposób. Dla bardziej odważnych osób przedstawimy proces zmiany biegów. Oczywiście ruszamy z jedynki w sposób opisany powyżej. Zbyt częste ruszanie w ten sposób rozładuje akumulator, więc nie polecamy tej techniki do miasta.

Zobacz również: Peugeot 206: przegląd układu kierowniczego

Zwiększamy obroty do około 1000obr/min. Spuszczamy nogę z gazu i ustawiamy dźwignię na luz. Jeżeli będziemy wyczuwać, że coś się zacina ponownie dodajemy gazu. Zdejmujemy nogę z pedału przyspieszenia i powoli przesuwamy dźwignię na drugi bieg. Jeżeli wykonamy to poprawnie to bieg „wrzuci się” praktycznie sam. W przypadku dłuższego zwlekania ze zmianą należy dodać gazu, w ten sposób unikniemy zgrzytu przy włączaniu odpowiedniego biegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Próba może się nie udać, wówczas zatrzymujemy samochód i zaczynamy wszystko od początku. Na wyższe biegi przerzucamy w ten sam sposób. Najłatwiej robić to przy niskich prędkościach. 3 bieg przy 30km/h, 4 przy 40km/h i 5 przy 50km/h. Teraz kilka uwag odnośnie redukcji biegów. Najlepiej robić to przy małej prędkości obrotowej i podobnie małej prędkości jazdy.

Zdejmujemy nogę z gazu i wyłączamy bieg. Mamy auto na luzie, delikatnie wciskamy pedał przyspieszenia i wrzucamy niższy bieg. Jeżeli wszystko dobrze zgramy nie powinno być żadnych problemów lub zgrzytów. Po dojechaniu do domu, przystępujemy do naprawy.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana cewki wysokiego napięcia

Wymiana linki

Najpierw demontujemy obudowę filtru powietrza. Następnie zdejmujemy cięgno sprzęgła z widełek włączających. Nie jest to trudne wystarczy nacisnąć kciukiem linkę pomiędzy dźwignią widełek a dźwignią oporową – nie ma problemu z lokalizacją.

Delikatnie cofamy dźwignię widełek i wyjmujemy końcówkę linki z zamocowania. Pancerz linki zamocowany jest w blaszanym uchwycie. Zdejmujemy Linke z pedału sprzęgła, wystarczy wcisnąć go tak, żeby linka wysunęła się z pancerza. Wyjmujemy linkę z przegrody czołowej, odkręcając dwie śruby, które blokują jej swobodne wyjęcie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA