REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

Robert Kuśpiel
Kontrola ciśnienia sprężania w Peugeocie 206.
Kontrola ciśnienia sprężania w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc poznać prawdziwą kondycję naszego silnika należy poddać go testowi ciśnienia sprężania. W poradniku tym dowiesz się jak zrobić to samemu.

Dobry stan techniczny silnika przekłada się na dystans, jaki może pokonać bezawaryjnie. Zewnętrzne oględziny zazwyczaj niewiele nam powiedzą. Dlatego najlepsze rozwiązanie to przeprowadzenie kontroli ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach. W trakcie spalania mieszanki w komorach spalania cylindra panują wysokie ciśnienia np. w silnikach benzynowych dochodzące do 6MPa.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana wtryskiwacza paliwa w silniku 8 zaworowym

Jest to bardzo duże obciążenie dla poszczególnych elementów. Uszkodzenie uszczelnienia komory spalania negatywnie wpływa na skład spalin oraz zwiększa zużycie oleju i paliwa. Przekłada się to wszystko na spadek mocy. To właśnie kontrola ciśnienia sprężania pozwoli na łatwiejsze ustalenie usterki.

Ciśnienie jest zróżnicowane, wszystko zależy od rodzaju silnika zamontowanego w naszym aucie. Jednak przy ocenie stanu technicznego nie zwracamy szczególnej uwagi na to czy osiągnięte są jak najwyższe ciśnienia. Najważniejsza jest różnica na poszczególnych cylindrach. Nie powinna się różnić od siebie o więcej niż 0.2 MPa. Ciśnienie spada wraz ze wzrostem przebiegu. Jeżeli jest to równomierne obniżenie to nie ma powodu do zmartwień. Zbyt duży spadek na jednym z cylindrów może sugerować wymianę.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana filtru paliwa i powietrza

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czasami warto się zastanowić, co jest bardziej opłacalne, remont czy wymiana silnika na drugi. Powodem zbyt dużej różnicy może być: zużycie tłoków lub pierścieni tłoka, zapieczone pierścienie tłoka, zniekształcenie cylindra, zbyt duży osad z procesu spalania, nadpalone zawory. Przechodzimy do kontroli ciśnienia.

Zanim przystąpimy do testów, proponujemy wykonać jazdę próbną do momentu aż silnik osiągnie temperaturę pracy roboczej. Kiedy olej jest dostatecznie rozgrzany, pierścienie lepiej się uszczelniają. W silniku benzynowym musimy wyjąć ze skrzynki bezpieczników przekaźnik pompy paliwa, w przypadku problemu z lokalizacją, należy sprawdzić opis skrzynki w instrukcji auta.

W silniku Diesla odłączamy złącze od zaworu odcinającego dopływ paliwa do silnika. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz. Wykręcamy świece zapłonowe lub żarowe i dociskamy gumową końcówkę przyrządu do otworu po świecy. Są też modele ze specjalną wkręcaną końcówką. Teraz przyda nam się pomoc drugiej osoby. Powinna obracać rozrusznikiem przez ok. 5 sekund trzymając wciśnięty pedał gazu.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana linki sprzęgła

Pomiaru dokonujemy do momentu aż wskaźnik nie będzie się unosił. Odczytujemy zanotowaną wartość i podobnie postępujemy przy drugim cylindrze. Koszt takiego przyrządu to wydatek od ok. 100 do 400zł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA