REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola ciśnienia sprężania w Peugeocie 206.
Kontrola ciśnienia sprężania w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc poznać prawdziwą kondycję naszego silnika należy poddać go testowi ciśnienia sprężania. W poradniku tym dowiesz się jak zrobić to samemu.

Dobry stan techniczny silnika przekłada się na dystans, jaki może pokonać bezawaryjnie. Zewnętrzne oględziny zazwyczaj niewiele nam powiedzą. Dlatego najlepsze rozwiązanie to przeprowadzenie kontroli ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach. W trakcie spalania mieszanki w komorach spalania cylindra panują wysokie ciśnienia np. w silnikach benzynowych dochodzące do 6MPa.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana wtryskiwacza paliwa w silniku 8 zaworowym

REKLAMA

Jest to bardzo duże obciążenie dla poszczególnych elementów. Uszkodzenie uszczelnienia komory spalania negatywnie wpływa na skład spalin oraz zwiększa zużycie oleju i paliwa. Przekłada się to wszystko na spadek mocy. To właśnie kontrola ciśnienia sprężania pozwoli na łatwiejsze ustalenie usterki.

Ciśnienie jest zróżnicowane, wszystko zależy od rodzaju silnika zamontowanego w naszym aucie. Jednak przy ocenie stanu technicznego nie zwracamy szczególnej uwagi na to czy osiągnięte są jak najwyższe ciśnienia. Najważniejsza jest różnica na poszczególnych cylindrach. Nie powinna się różnić od siebie o więcej niż 0.2 MPa. Ciśnienie spada wraz ze wzrostem przebiegu. Jeżeli jest to równomierne obniżenie to nie ma powodu do zmartwień. Zbyt duży spadek na jednym z cylindrów może sugerować wymianę.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana filtru paliwa i powietrza

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czasami warto się zastanowić, co jest bardziej opłacalne, remont czy wymiana silnika na drugi. Powodem zbyt dużej różnicy może być: zużycie tłoków lub pierścieni tłoka, zapieczone pierścienie tłoka, zniekształcenie cylindra, zbyt duży osad z procesu spalania, nadpalone zawory. Przechodzimy do kontroli ciśnienia.

REKLAMA

Zanim przystąpimy do testów, proponujemy wykonać jazdę próbną do momentu aż silnik osiągnie temperaturę pracy roboczej. Kiedy olej jest dostatecznie rozgrzany, pierścienie lepiej się uszczelniają. W silniku benzynowym musimy wyjąć ze skrzynki bezpieczników przekaźnik pompy paliwa, w przypadku problemu z lokalizacją, należy sprawdzić opis skrzynki w instrukcji auta.

W silniku Diesla odłączamy złącze od zaworu odcinającego dopływ paliwa do silnika. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz. Wykręcamy świece zapłonowe lub żarowe i dociskamy gumową końcówkę przyrządu do otworu po świecy. Są też modele ze specjalną wkręcaną końcówką. Teraz przyda nam się pomoc drugiej osoby. Powinna obracać rozrusznikiem przez ok. 5 sekund trzymając wciśnięty pedał gazu.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana linki sprzęgła

Pomiaru dokonujemy do momentu aż wskaźnik nie będzie się unosił. Odczytujemy zanotowaną wartość i podobnie postępujemy przy drugim cylindrze. Koszt takiego przyrządu to wydatek od ok. 100 do 400zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA