REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych w silniku benzynowym 1.4

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych w silniku benzynowym 1.4 w Peugeocie 206.
Sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych w silniku benzynowym 1.4 w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola luzów zaworowych jest bardzo ważna. Niepoprawny luz negatywnie wpływa na pracę naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli i regulacji.

Wraz z rosnącą temperaturą silnika następuje rozszerzenie elementów napędu zaworów. Jest to uwzględnione przez luz pomiędzy wałkiem rozrządu, dźwigniami zaworów i ich trzonkami. Jeżeli zawory mają poprawnie pracować musi być on idealnie ustawiony. Na początku warto wiedzieć, co powoduje zbyt mały luz.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana kierownicy

REKLAMA

W takim przypadku zawory nie przylegają szczelnie do gniazd. Jest to zjawisko bardzo niebezpieczne dla rozgrzanych zaworów wylotowych. Powstaje sytuacja, gdzie ciepło nie może być oddane gniazdom. Efektem tego jest deformacja lub pękanie krawędzi grzybka oraz wypalenie gniazd zaworów. Jak to się przekłada na pracę silnika? Przede wszystkim spada ciśnienie sprężania poprzez niedomknięty zawór, samochód traci moc i silnik uruchamia się z dużymi problemami. Oczywiście to wszystko łączy się z większym spalaniem.

Zbyt duży luz powoduje zbyt późne otwieranie się zaworów. Efekt jest tak, że cylinder nie napełnia się w całości, czego efektem jest utrata mocy. Napęd zaworów pracuje głośniej i szybciej się zużywa. Luzy zaworowe należy sprawdzić po remoncie silnika lub gdy jest słyszalne wyraźne klekotanie zaworów. Przed rozpoczęciem pracy należy zaopatrzyć się w uszczelkę pokrywy głowicy. Przy demontażu ulega zniszczeniu.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana świec zapłonowych i żarowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W silniku benzynowym 1.4 wartości luzów zaworowych są następujące: dla zaworu dolotowego 0.2mm, dla zaworu wylotowego 0.4mm. Zaczynamy od demontażu przewodu podciśnienia z pokrywy głowicy. Następnie odkręcamy samą pokrywę. W tym celu należy wykręcić śruby po jej lewej i prawej stronie. Unosimy ją do góry i zsuwamy z szpilek tuleje dystansowe wraz z blaszaną osłoną.

Teraz przyglądamy się dokładnie wszystkim elementom. W przednim rzędzie znajdują się zawory wylotowe natomiast w tylnym zawory dolotowe. Proponujemy ustawianie luzów według poniższego schematu. Zaczynamy od pierwszego cylindra,. który znajduje się najdalej od rozrządu. Pierwszy numer oznacza zawór dolotowy a drugi wylotowy.

  • 1 cylinder – 3 i 4
  • 2 cylinder – 1 i 3
  • 3 cylinder – 4 i 2
  • 4 cylinder – 2 i 1

Pomiaru dokonujemy za pomocą szczelinomierza. Wsuwamy odpowiednią blaszkę pomiędzy dźwignię i końcówkę trzonka zaworu. Jeżeli przesuwa się płynnie bez większego oporu oznacza to prawidłowy luz. Kiedy stwierdzimy, że jest niepoprawny musimy go wyregulować. Robimy to w następujący sposób. Odkręcamy śrubę kontrującą i za pomocą śrubokręta ustawiamy prawidłowy luz obracając śrubą regulacyjną. Nie powinniśmy mieć żadnego problemu z lokalizacją, jest dobrze widoczna.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana oleju silnikowego

Dokręcamy nakrętkę kontrującą i ponownie sprawdzamy luz. Jeżeli jest wszystko dobrze, zakładamy pokrywę stosując nową uszczelkę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

REKLAMA

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

REKLAMA