REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana amortyzatorów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana amortyzatorów
Peugeot 206 wymiana amortyzatorów

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana amortyzatorów w Peugeocie 206 nie jest zbyt skomplikowana. Oto jak wymienić zarówno przednie jak i tylnie amortyzatory w Peugeocie 206.

Opis dotyczy wymiany amortyzatorów przednich i tylnych. W przypadku przednich sposób ten można wykorzystać również w celu wymiany sprężyny, będzie nam wtedy potrzebny ściągacz do sprężyn. Nie polecamy stosowania różnego rodzaju narzędzi zastępczych. Istnieje ryzyko odskoczenia podkładek talerzowych z bardzo dużą siłą. Może to spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu.

REKLAMA

REKLAMA

Podnosimy samochód i przechodzimy do demontażu kolumny. Wykręcamy wszystkie mocowania, tak by trzymała się tylko na górnych mocowaniach, które znajdują się pod maską. Pamiętajmy od dwóch istotnych rzeczach. Podłożeniu np. drewnianych klocków pod uniesione auto za pomocą podnośnika, może być to również „kobyłka”. Druga istotna sprawa to zabezpieczenie amortyzatora przed opadnięciem podczas demontażu górnych mocowań.

Zobacz też: Peugeot 206: demontaż tapicerki drzwi przednich

Wyjmujemy kolumnę z samochodu. Potrzebny nam będzie stół warsztatowy z imadłem. Mocujemy w nim ściągacz, po czym zakładamy na niego sprężynę. Skręcamy go do momentu aż górna podkładka nie pozostanie luźna. Kiedy tak się stanie, wykręcamy środkową nakrętkę amortyzatora. Będzie nam do tego potrzebny klucz imbusowy wraz z oczkowym. Jeśli mamy jeden komplet ściągaczy i potrzebny nam będzie do pozostałych kolumn, rozkręcamy ściągacze bardzo powoli i ostrożnie, aby nie dopuścić do nagłego "wystrzelenia" sprężyny.

REKLAMA

Zdejmujemy po kolei wszystkie części kolumny zawieszenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Montujemy nowy amortyzator, zakładamy wszystkie dodatkowe elementy i na końcu ściskamy i zakładamy sprężynę. Po wkręceniu środkowej śruby, luzujemy ściągacz i montujemy kolumnę do samochodu. Pamiętajmy o tym, że amortyzatory wymieniamy tylko i wyłącznie parami na całej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do amortyzatorów z tyłu auta. Tutaj sprawa jest znacznie łatwiejsza. Są one we wnęce koła i nie łączą się ze sprężyną. W zestawie z nowym amortyzatorem najczęściej znajdują się również nowe śruby i nakrętki. Unosimy tył auta i podstawiamy podstawki. Następnie odkręcamy dolną śrubę mocującą amortyzatora. Teraz wykręcamy dolne mocowanie i możemy swobodnie wyjąć amortyzator.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana kierownicy

Przed zamontowaniem nowego warto rozciągnąć go kilka razy w pozycji pionowej. Zapewni to prawidłowe działanie amortyzatora. Na nowe śruby nakładamy cienką warstwę smaru. Mocujemy amortyzator w jego górnej części i dokręcamy delikatnie. Podobnie postępujemy z dolnym mocowaniem. Na koniec dociągamy dobrze wszystkie śruby i opuszczamy samochód. Podobnie postępujemy w przypadku drugiej strony auta. Obowiązuje ta sama zasada – wymiana tylko parami.

Po skończonej pracy należy udać się na ustawienie geometrii kół.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA