REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana amortyzatorów

Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana amortyzatorów
Peugeot 206 wymiana amortyzatorów

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana amortyzatorów w Peugeocie 206 nie jest zbyt skomplikowana. Oto jak wymienić zarówno przednie jak i tylnie amortyzatory w Peugeocie 206.

Opis dotyczy wymiany amortyzatorów przednich i tylnych. W przypadku przednich sposób ten można wykorzystać również w celu wymiany sprężyny, będzie nam wtedy potrzebny ściągacz do sprężyn. Nie polecamy stosowania różnego rodzaju narzędzi zastępczych. Istnieje ryzyko odskoczenia podkładek talerzowych z bardzo dużą siłą. Może to spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu.

REKLAMA

REKLAMA

Podnosimy samochód i przechodzimy do demontażu kolumny. Wykręcamy wszystkie mocowania, tak by trzymała się tylko na górnych mocowaniach, które znajdują się pod maską. Pamiętajmy od dwóch istotnych rzeczach. Podłożeniu np. drewnianych klocków pod uniesione auto za pomocą podnośnika, może być to również „kobyłka”. Druga istotna sprawa to zabezpieczenie amortyzatora przed opadnięciem podczas demontażu górnych mocowań.

Zobacz też: Peugeot 206: demontaż tapicerki drzwi przednich

Wyjmujemy kolumnę z samochodu. Potrzebny nam będzie stół warsztatowy z imadłem. Mocujemy w nim ściągacz, po czym zakładamy na niego sprężynę. Skręcamy go do momentu aż górna podkładka nie pozostanie luźna. Kiedy tak się stanie, wykręcamy środkową nakrętkę amortyzatora. Będzie nam do tego potrzebny klucz imbusowy wraz z oczkowym. Jeśli mamy jeden komplet ściągaczy i potrzebny nam będzie do pozostałych kolumn, rozkręcamy ściągacze bardzo powoli i ostrożnie, aby nie dopuścić do nagłego "wystrzelenia" sprężyny.

REKLAMA

Zdejmujemy po kolei wszystkie części kolumny zawieszenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Montujemy nowy amortyzator, zakładamy wszystkie dodatkowe elementy i na końcu ściskamy i zakładamy sprężynę. Po wkręceniu środkowej śruby, luzujemy ściągacz i montujemy kolumnę do samochodu. Pamiętajmy o tym, że amortyzatory wymieniamy tylko i wyłącznie parami na całej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do amortyzatorów z tyłu auta. Tutaj sprawa jest znacznie łatwiejsza. Są one we wnęce koła i nie łączą się ze sprężyną. W zestawie z nowym amortyzatorem najczęściej znajdują się również nowe śruby i nakrętki. Unosimy tył auta i podstawiamy podstawki. Następnie odkręcamy dolną śrubę mocującą amortyzatora. Teraz wykręcamy dolne mocowanie i możemy swobodnie wyjąć amortyzator.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana kierownicy

Przed zamontowaniem nowego warto rozciągnąć go kilka razy w pozycji pionowej. Zapewni to prawidłowe działanie amortyzatora. Na nowe śruby nakładamy cienką warstwę smaru. Mocujemy amortyzator w jego górnej części i dokręcamy delikatnie. Podobnie postępujemy z dolnym mocowaniem. Na koniec dociągamy dobrze wszystkie śruby i opuszczamy samochód. Podobnie postępujemy w przypadku drugiej strony auta. Obowiązuje ta sama zasada – wymiana tylko parami.

Po skończonej pracy należy udać się na ustawienie geometrii kół.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA