REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana klocków i tarcz przednich

Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana klocków i tarcz przednich
Peugeot 206 wymiana klocków i tarcz przednich

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków i tarcz w Peugeocie 206 to jedna z wielu czynności, które możemy wykonać samemu. W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie wymienić klocki i przednie tarcze w Peugeocie 206.

Nie ma konkretnego przebiegu, przy którym trzeba dokonać wymiany klocków i tarcz. Wszystko uzależnione jest od tego, w jakim stanie są dane podzespoły. Osoby, które mało jeżdżą mogę dokonać wymiany dopiero po kilku latach. Nie zależnie od tego, kiedy dokonamy wymiany ważne jest, abyśmy zawsze wymieniali wkładki obydwu hamulców tej samej osi. Nie zapominajmy, aby przez pierwsze 500 km nie hamować intensywnie, ponieważ okładzina stanie się twarda, „oszkli się”, a co za tym idzie nie będzie aż tak skutecznego hamowania.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: odpowietrzenie układu i wymiana płynu hamulcowego

Zaczynamy od umieszczenia przodu samochodu na podpórkach i zdjęcia kół. W celu zapewnienia lepszego dostępu do wkładek ciernych należy skręcić koła maksymalnie w jedną stronę. Luzujemy śrubę na zacisku, odchylamy go do góry i wyjmujemy wkładki. Następnie pozbywamy się zanieczyszczeń i pyłu z okładzin, zapobiegnie to zapieczeniu się hamulca. Uważajmy podczas oczyszczania tłoczka i osłony, ponieważ możne je bardzo łatwo uszkodzić.

Teraz oceniamy, czy tłoczki oraz ich osłony nie są uszkodzone (szukamy wycieków) i montujemy nowe wkładki cierne. Następnie cofamy tłoczek (trzeba to zrobić np. śrubokrętem za pomocą dźwigni, tłoczek powinien stawiać wyraźny opór) i spuszczamy zacisk. Nakładamy na śrubę środek ochronny i przykręcamy momentem 30 Nm lub na wyczucie, jeśli brak klucza dynamometrycznego. Następnie podłączamy przewód czujnika zużycia okładzin ciernych. Teraz musimy nacisnąć kilka razy pedał hamulca w celu ułożenia się wkładek. Na koniec kontrolujemy poziom płynu hamulcowego i zaczynamy ostrożną próbną jazdę, żeby przekonać się o prawidłowym działaniu hamulców.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola i regulacja hamulca ręcznego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany tarcz hamulcowych, je również wymieniamy parami. Jest to bardzo ważne w celu zachowania prawidłowej równej pracy hamulców. Razem z nimi zmieniamy również klocki hamulcowe, których okładziny pasują do profilu starych tarczy. Nie możemy zostawić starych wkładek, gdyż nowa tarcza będzie szybko zniszczona. Najpierw rozłączamy elastyczne przewody hamulcowe. Następnie odkręcamy zacisk i odkładamy go na bok.

Wykręcamy teraz dwie śruby tarczy hamulca. Odczepiamy tarcze od piasty koła za pomocą uderzeń gumowym młotkiem od tyłu. Zanim wsadzimy nową tarczę czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania na piaście koła. Nie będziemy musieli dużo bić bocznie tarczy. Przykręcamy śruby utrzymujące tarcze hamulca momentem 25 Nm. Na zakończenie mocujemy nowe śruby mocowania obudowy zacisku do ramienia zwrotnicy momentem 105 Nm. Jeżeli nie mamy klucza dynamometrycznego trzeba wszystko przykręcać z odpowiednim wyczuciem.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA