REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana klocków i tarcz przednich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana klocków i tarcz przednich
Peugeot 206 wymiana klocków i tarcz przednich

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków i tarcz w Peugeocie 206 to jedna z wielu czynności, które możemy wykonać samemu. W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie wymienić klocki i przednie tarcze w Peugeocie 206.

Nie ma konkretnego przebiegu, przy którym trzeba dokonać wymiany klocków i tarcz. Wszystko uzależnione jest od tego, w jakim stanie są dane podzespoły. Osoby, które mało jeżdżą mogę dokonać wymiany dopiero po kilku latach. Nie zależnie od tego, kiedy dokonamy wymiany ważne jest, abyśmy zawsze wymieniali wkładki obydwu hamulców tej samej osi. Nie zapominajmy, aby przez pierwsze 500 km nie hamować intensywnie, ponieważ okładzina stanie się twarda, „oszkli się”, a co za tym idzie nie będzie aż tak skutecznego hamowania.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: odpowietrzenie układu i wymiana płynu hamulcowego

REKLAMA

Zaczynamy od umieszczenia przodu samochodu na podpórkach i zdjęcia kół. W celu zapewnienia lepszego dostępu do wkładek ciernych należy skręcić koła maksymalnie w jedną stronę. Luzujemy śrubę na zacisku, odchylamy go do góry i wyjmujemy wkładki. Następnie pozbywamy się zanieczyszczeń i pyłu z okładzin, zapobiegnie to zapieczeniu się hamulca. Uważajmy podczas oczyszczania tłoczka i osłony, ponieważ możne je bardzo łatwo uszkodzić.

Teraz oceniamy, czy tłoczki oraz ich osłony nie są uszkodzone (szukamy wycieków) i montujemy nowe wkładki cierne. Następnie cofamy tłoczek (trzeba to zrobić np. śrubokrętem za pomocą dźwigni, tłoczek powinien stawiać wyraźny opór) i spuszczamy zacisk. Nakładamy na śrubę środek ochronny i przykręcamy momentem 30 Nm lub na wyczucie, jeśli brak klucza dynamometrycznego. Następnie podłączamy przewód czujnika zużycia okładzin ciernych. Teraz musimy nacisnąć kilka razy pedał hamulca w celu ułożenia się wkładek. Na koniec kontrolujemy poziom płynu hamulcowego i zaczynamy ostrożną próbną jazdę, żeby przekonać się o prawidłowym działaniu hamulców.

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola i regulacja hamulca ręcznego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany tarcz hamulcowych, je również wymieniamy parami. Jest to bardzo ważne w celu zachowania prawidłowej równej pracy hamulców. Razem z nimi zmieniamy również klocki hamulcowe, których okładziny pasują do profilu starych tarczy. Nie możemy zostawić starych wkładek, gdyż nowa tarcza będzie szybko zniszczona. Najpierw rozłączamy elastyczne przewody hamulcowe. Następnie odkręcamy zacisk i odkładamy go na bok.

Wykręcamy teraz dwie śruby tarczy hamulca. Odczepiamy tarcze od piasty koła za pomocą uderzeń gumowym młotkiem od tyłu. Zanim wsadzimy nową tarczę czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania na piaście koła. Nie będziemy musieli dużo bić bocznie tarczy. Przykręcamy śruby utrzymujące tarcze hamulca momentem 25 Nm. Na zakończenie mocujemy nowe śruby mocowania obudowy zacisku do ramienia zwrotnicy momentem 105 Nm. Jeżeli nie mamy klucza dynamometrycznego trzeba wszystko przykręcać z odpowiednim wyczuciem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA