REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana klocków i tarcz przednich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana klocków i tarcz przednich
Peugeot 206 wymiana klocków i tarcz przednich

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków i tarcz w Peugeocie 206 to jedna z wielu czynności, które możemy wykonać samemu. W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie wymienić klocki i przednie tarcze w Peugeocie 206.

Nie ma konkretnego przebiegu, przy którym trzeba dokonać wymiany klocków i tarcz. Wszystko uzależnione jest od tego, w jakim stanie są dane podzespoły. Osoby, które mało jeżdżą mogę dokonać wymiany dopiero po kilku latach. Nie zależnie od tego, kiedy dokonamy wymiany ważne jest, abyśmy zawsze wymieniali wkładki obydwu hamulców tej samej osi. Nie zapominajmy, aby przez pierwsze 500 km nie hamować intensywnie, ponieważ okładzina stanie się twarda, „oszkli się”, a co za tym idzie nie będzie aż tak skutecznego hamowania.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: odpowietrzenie układu i wymiana płynu hamulcowego

Zaczynamy od umieszczenia przodu samochodu na podpórkach i zdjęcia kół. W celu zapewnienia lepszego dostępu do wkładek ciernych należy skręcić koła maksymalnie w jedną stronę. Luzujemy śrubę na zacisku, odchylamy go do góry i wyjmujemy wkładki. Następnie pozbywamy się zanieczyszczeń i pyłu z okładzin, zapobiegnie to zapieczeniu się hamulca. Uważajmy podczas oczyszczania tłoczka i osłony, ponieważ możne je bardzo łatwo uszkodzić.

Teraz oceniamy, czy tłoczki oraz ich osłony nie są uszkodzone (szukamy wycieków) i montujemy nowe wkładki cierne. Następnie cofamy tłoczek (trzeba to zrobić np. śrubokrętem za pomocą dźwigni, tłoczek powinien stawiać wyraźny opór) i spuszczamy zacisk. Nakładamy na śrubę środek ochronny i przykręcamy momentem 30 Nm lub na wyczucie, jeśli brak klucza dynamometrycznego. Następnie podłączamy przewód czujnika zużycia okładzin ciernych. Teraz musimy nacisnąć kilka razy pedał hamulca w celu ułożenia się wkładek. Na koniec kontrolujemy poziom płynu hamulcowego i zaczynamy ostrożną próbną jazdę, żeby przekonać się o prawidłowym działaniu hamulców.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola i regulacja hamulca ręcznego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany tarcz hamulcowych, je również wymieniamy parami. Jest to bardzo ważne w celu zachowania prawidłowej równej pracy hamulców. Razem z nimi zmieniamy również klocki hamulcowe, których okładziny pasują do profilu starych tarczy. Nie możemy zostawić starych wkładek, gdyż nowa tarcza będzie szybko zniszczona. Najpierw rozłączamy elastyczne przewody hamulcowe. Następnie odkręcamy zacisk i odkładamy go na bok.

Wykręcamy teraz dwie śruby tarczy hamulca. Odczepiamy tarcze od piasty koła za pomocą uderzeń gumowym młotkiem od tyłu. Zanim wsadzimy nową tarczę czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania na piaście koła. Nie będziemy musieli dużo bić bocznie tarczy. Przykręcamy śruby utrzymujące tarcze hamulca momentem 25 Nm. Na zakończenie mocujemy nowe śruby mocowania obudowy zacisku do ramienia zwrotnicy momentem 105 Nm. Jeżeli nie mamy klucza dynamometrycznego trzeba wszystko przykręcać z odpowiednim wyczuciem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA