REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana klocków i tarcz przednich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Peugeot 206 wymiana klocków i tarcz przednich
Peugeot 206 wymiana klocków i tarcz przednich

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków i tarcz w Peugeocie 206 to jedna z wielu czynności, które możemy wykonać samemu. W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie wymienić klocki i przednie tarcze w Peugeocie 206.

Nie ma konkretnego przebiegu, przy którym trzeba dokonać wymiany klocków i tarcz. Wszystko uzależnione jest od tego, w jakim stanie są dane podzespoły. Osoby, które mało jeżdżą mogę dokonać wymiany dopiero po kilku latach. Nie zależnie od tego, kiedy dokonamy wymiany ważne jest, abyśmy zawsze wymieniali wkładki obydwu hamulców tej samej osi. Nie zapominajmy, aby przez pierwsze 500 km nie hamować intensywnie, ponieważ okładzina stanie się twarda, „oszkli się”, a co za tym idzie nie będzie aż tak skutecznego hamowania.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 206: odpowietrzenie układu i wymiana płynu hamulcowego

REKLAMA

Zaczynamy od umieszczenia przodu samochodu na podpórkach i zdjęcia kół. W celu zapewnienia lepszego dostępu do wkładek ciernych należy skręcić koła maksymalnie w jedną stronę. Luzujemy śrubę na zacisku, odchylamy go do góry i wyjmujemy wkładki. Następnie pozbywamy się zanieczyszczeń i pyłu z okładzin, zapobiegnie to zapieczeniu się hamulca. Uważajmy podczas oczyszczania tłoczka i osłony, ponieważ możne je bardzo łatwo uszkodzić.

Teraz oceniamy, czy tłoczki oraz ich osłony nie są uszkodzone (szukamy wycieków) i montujemy nowe wkładki cierne. Następnie cofamy tłoczek (trzeba to zrobić np. śrubokrętem za pomocą dźwigni, tłoczek powinien stawiać wyraźny opór) i spuszczamy zacisk. Nakładamy na śrubę środek ochronny i przykręcamy momentem 30 Nm lub na wyczucie, jeśli brak klucza dynamometrycznego. Następnie podłączamy przewód czujnika zużycia okładzin ciernych. Teraz musimy nacisnąć kilka razy pedał hamulca w celu ułożenia się wkładek. Na koniec kontrolujemy poziom płynu hamulcowego i zaczynamy ostrożną próbną jazdę, żeby przekonać się o prawidłowym działaniu hamulców.

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola i regulacja hamulca ręcznego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany tarcz hamulcowych, je również wymieniamy parami. Jest to bardzo ważne w celu zachowania prawidłowej równej pracy hamulców. Razem z nimi zmieniamy również klocki hamulcowe, których okładziny pasują do profilu starych tarczy. Nie możemy zostawić starych wkładek, gdyż nowa tarcza będzie szybko zniszczona. Najpierw rozłączamy elastyczne przewody hamulcowe. Następnie odkręcamy zacisk i odkładamy go na bok.

Wykręcamy teraz dwie śruby tarczy hamulca. Odczepiamy tarcze od piasty koła za pomocą uderzeń gumowym młotkiem od tyłu. Zanim wsadzimy nową tarczę czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania na piaście koła. Nie będziemy musieli dużo bić bocznie tarczy. Przykręcamy śruby utrzymujące tarcze hamulca momentem 25 Nm. Na zakończenie mocujemy nowe śruby mocowania obudowy zacisku do ramienia zwrotnicy momentem 105 Nm. Jeżeli nie mamy klucza dynamometrycznego trzeba wszystko przykręcać z odpowiednim wyczuciem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA