Daewoo Lanos: wymiana pompy paliwa. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok, to odłączenie akumulatora. Następnie demontujemy tylną kanapę. W tym celu musimy odkręcić jedną śrubę, wkręconą do podłogi bagażnika. Podnosimy tylną klapę, zdejmujemy dolne poszycie. Śruba znajduje się po środku, we wnęce pod oparciem. Pozostają nam tylko dwa zatrzaski w przedniej części siedziska. Łatwiej wychodzą, jeżeli najpierw podniesiemy tył. Przechodzimy do demontażu pompy paliwa. Najpierw podważamy śrubokrętem plastikowy dekielek. Znajduje się on po środku, pod kanapą. W większości Lanosów jest w kolorze czarnym. Teraz, naciskamy delikatnie na zatrzask i wypinamy kostkę elektryczną.
REKLAMA
Zobacz również: Fiat Uno: jak wymienić czujnik poziomu paliwa? Poradnik
Kolejny krok, to wymontowanie przewodów paliwowych z pompy. Ściskamy zapięcia przewodów (jednocześnie górny i dolny) i wypinamy je. Najlepiej mieć przy sobie szmatkę, by uniknąć ewentualnego rozlania benzyny. Przykładamy śrubokręt w specjalne nacięcia i uderzamy kilka razy młotkiem. Robimy to równomiernie po każdej stronie, żeby pierścień równo się obracał. Zdejmujemy go i przekręcamy całość zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Demontaż pompy paliwa
Wyczujemy luz, który zasygnalizuje nam możliwość wyjęcia całej pompy. Przygotowujemy puste naczynie, gdyż przy demontażu rolzeje się paliwo. Po jej wyjęciu, zatykamy widoczną dziurę. Możemy teraz oddzielić od siebie obie części pompy. Następnie wypinamy króciec, który jest wsadzony w otwór z gumą. Porównując dwie pompy zauważymy, że musimy przełożyć dwa elementy do nowej - jest to wcześniej wymontowany króciec, wraz z znajdującą się pod nim plastikową tulejką, która będzie widoczna po jego wyciągnięciu.
Zobacz również: Daewoo Tico: jak wymienić pompę paliwa? Poradnik
Teraz, odginamy zaczep i zdejmujemy spinki elektryczne. Musimy robić to bardzo delikatnie. Wsuwki są podatne na uszkodzenia. Montaż pompy paliwa do naszego Daewoo Lanosa przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać, żeby wszystko dobrze podłączyć i przykręcić. Na koniec pozostało nam podłączenie akumulatora i sprawdzenie działania pompy. Przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy chwilę. Odpalamy silnik i wykonujemy jazdę próbną. Jeżeli wszystko zostało poprawnie zainstalowane, nasz silnik będzie pracował równo i nie będzie nieplanowanych przestojów. Na rynku jest duży wybór pomp. Ich ceny nie są wysokie, dlatego nie ma potrzeby zakupu używanych.
Zobacz też: Daewoo Lanos: jak krok po kroku wyregulować hamulec ręczny?
REKLAMA
REKLAMA