REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L 1.9 TDI: czyszczenie kolektora ssącego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kolektor ssący w Audi A3 8L 1.9 TDI możemy wyczyścić sami
Kolektor ssący w Audi A3 8L 1.9 TDI możemy wyczyścić sami

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, w jaki sposób skutecznie wyczyścić kolektor ssący w Audi A3 1.9 TDi. Zabrudzony kolektor ssący dość mocno wpływa na pracę silnika naszego auta.

Do oczyszczenia kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI będziemy potrzebowali następujących narzędzi: 

Zobacz też: Audi – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

REKLAMA

• Klucze ampulowe
• Kombinerki
• Klucz nasadowy 12 mm do odkręcania rury od kolektora wylotowego
• Śrubokręt

Pierwszym krokiem podczas wymiany kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI jest zdjęcie czarnej plastikowej osłony silnika z napisem 1.9 TDI. Następnie zdejmujemy rurę od intercoolera odłączając wcześniej czujnik temperatury, który znajduje się na zgięciu w okolicach przodu samochodu. 

Zobacz również: Jak poprawnie wymieniać świece w silnikach TDI?

REKLAMA

Demontujemy obejmę ściskającą rurę przy EGR, następnie przy intercoolerze. Jeśli chodzi o demontaż przy intercoolerze, najlepiej wykonać go, wyciągając lampę przednią. Teraz, poprzez miejsce, w którym była lampa wyjmujemy całą rurę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to wyjęcie kawałka szerokiej plastikowej rury, który biegnie od przepływki w stronę silnika, natomiast resztę odchylamy w stronę deski rozdzielczej. Chcąc całkowicie ją odchylić, musimy ją odkręcić od silnika. Zamocowana jest na dwóch śrubach, w pobliżu odmy i pod EGR przy bloku silnika. Będzie nam to potrzebne do odkręcenia śruby łączącej kolektor wydechowy z EGR. Proponujmy wyjąć także odmę olejową, ułatwi nam to pracę.

Teraz demontujemy od dołu EGR, rurę łączącą EGR z kolektorem wydechowym. Mamy teraz do odkręcenia dwie śruby imbusowe. Mamy do nich łatwy dostęp, dzięki wcześniejszemu wymontowaniu rury intercoolera. Możemy teraz odkręcić 3 śruby trzymające EGR w miejscu łączenia z kolektorem dolotowym. Zostało nam tylko odłączenie przewodów ciśnieniowych od EGR. Teraz mamy wgląd do tego jak bardzo zapchany jest kolektor dolotowy.

Demontujemy kolektor poprzez odkręcenie drugiego końca rury łączącej EGR z kolektorem wydechowym. Ułatwi nam to dostęp do sześciu śrub mocujących kolektor przy silniku. Potrzebne są do tego klucze nasadowe 12 mm.
Przystępujemy do ostatniego etapu, czyli demontażu kolektora, przykręconego na sześć śrub imbusowych 6 mm. Dobry sposób na zlokalizowanie ich to wyczucie z tyłu silnika i wykręcanie jedna po drugiej.

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Najwięcej problemu podczas operacji czyszczenia kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI stwarza ostatnia śruba znajdująca się najbliżej filtra powietrza ze względu na sąsiedztwo innych elementów. Teraz najważniejsze pytanie, czym to wyczyścić? Musi być to preparat, bardzo silny, który rozpuści tak ubity i zmieszany bród. Są różne preparaty, dlatego warto rozeznać się na rynku takich specyfików. Warto też namoczyć wszystko w oleju napędowym. Jest to nieuniknione, chcąc wyczyścić kolektor, w miejscu, gdzie rozgałęzia się na 4 wloty powietrza.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

REKLAMA

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

REKLAMA