REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L 1.9 TDI: czyszczenie kolektora ssącego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kolektor ssący w Audi A3 8L 1.9 TDI możemy wyczyścić sami
Kolektor ssący w Audi A3 8L 1.9 TDI możemy wyczyścić sami

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, w jaki sposób skutecznie wyczyścić kolektor ssący w Audi A3 1.9 TDi. Zabrudzony kolektor ssący dość mocno wpływa na pracę silnika naszego auta.

Do oczyszczenia kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI będziemy potrzebowali następujących narzędzi: 

Zobacz też: Audi – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

REKLAMA

• Klucze ampulowe
• Kombinerki
• Klucz nasadowy 12 mm do odkręcania rury od kolektora wylotowego
• Śrubokręt

Pierwszym krokiem podczas wymiany kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI jest zdjęcie czarnej plastikowej osłony silnika z napisem 1.9 TDI. Następnie zdejmujemy rurę od intercoolera odłączając wcześniej czujnik temperatury, który znajduje się na zgięciu w okolicach przodu samochodu. 

Zobacz również: Jak poprawnie wymieniać świece w silnikach TDI?

REKLAMA

Demontujemy obejmę ściskającą rurę przy EGR, następnie przy intercoolerze. Jeśli chodzi o demontaż przy intercoolerze, najlepiej wykonać go, wyciągając lampę przednią. Teraz, poprzez miejsce, w którym była lampa wyjmujemy całą rurę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to wyjęcie kawałka szerokiej plastikowej rury, który biegnie od przepływki w stronę silnika, natomiast resztę odchylamy w stronę deski rozdzielczej. Chcąc całkowicie ją odchylić, musimy ją odkręcić od silnika. Zamocowana jest na dwóch śrubach, w pobliżu odmy i pod EGR przy bloku silnika. Będzie nam to potrzebne do odkręcenia śruby łączącej kolektor wydechowy z EGR. Proponujmy wyjąć także odmę olejową, ułatwi nam to pracę.

Teraz demontujemy od dołu EGR, rurę łączącą EGR z kolektorem wydechowym. Mamy teraz do odkręcenia dwie śruby imbusowe. Mamy do nich łatwy dostęp, dzięki wcześniejszemu wymontowaniu rury intercoolera. Możemy teraz odkręcić 3 śruby trzymające EGR w miejscu łączenia z kolektorem dolotowym. Zostało nam tylko odłączenie przewodów ciśnieniowych od EGR. Teraz mamy wgląd do tego jak bardzo zapchany jest kolektor dolotowy.

Demontujemy kolektor poprzez odkręcenie drugiego końca rury łączącej EGR z kolektorem wydechowym. Ułatwi nam to dostęp do sześciu śrub mocujących kolektor przy silniku. Potrzebne są do tego klucze nasadowe 12 mm.
Przystępujemy do ostatniego etapu, czyli demontażu kolektora, przykręconego na sześć śrub imbusowych 6 mm. Dobry sposób na zlokalizowanie ich to wyczucie z tyłu silnika i wykręcanie jedna po drugiej.

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Najwięcej problemu podczas operacji czyszczenia kolektora ssącego w Audi A3 1.9 TDI stwarza ostatnia śruba znajdująca się najbliżej filtra powietrza ze względu na sąsiedztwo innych elementów. Teraz najważniejsze pytanie, czym to wyczyścić? Musi być to preparat, bardzo silny, który rozpuści tak ubity i zmieszany bród. Są różne preparaty, dlatego warto rozeznać się na rynku takich specyfików. Warto też namoczyć wszystko w oleju napędowym. Jest to nieuniknione, chcąc wyczyścić kolektor, w miejscu, gdzie rozgałęzia się na 4 wloty powietrza.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA