REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: naprawa subwoofera – system Bose

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Głośnik
Głośnik

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym podejmiemy się naprawy piszczenia w tylnych głośnikach, co się łączy z niedziałającym subwooferem. Naprawę przeprowadzimy w Audi A3 w wersji 3 drzwiowej.

Oczywiście z taką usterką można jeździć, jednak konsekwencją takich objawów jest całkowita utrata dźwięku. Powodem utraty dźwięku jest system zabezpieczeń Bose. Jeśli chodzi o piszczenie w głośnikach, występuje zazwyczaj w rytm obrotów silnika. Pierwsza diagnoza to, brak dobrego połączenia masy zasilania wzmacniacza z masą samochodu. Efektem tego jest przenoszenie zakłóceń i ich wzmacnianie si.

REKLAMA

Zobacz również: Audi A3 8L: wymiana kierownicy

REKLAMA

Pierwsze, co musimy zrobić, to dostać się do subwoofera zlokalizowanego w lewym boczku w bagażniku. Zaczynamy od zdjęcia zaczepów siatki po lewej stronie bagażnika, następnie po prawej. Wyjmujemy spod uszczelki plastikową poprzeczną osłonę, żeby umożliwić odchylenie boczku.

Nie zapominamy o uchwycie znajdującym po lewej stronie z przodu. Kolejnym krokiem będzie wykręcenie odbojnika oparcia kanapy znajdującego się z tyłu i wyjęcie kołka montażowego umieszczonego w okolicach tylnej lampy poprzez wciśnięcie tak zwanego rdzenia.

Następny etap to wymontowanie subwoofera, poprzez odpięcie kostki i wyjęcie zmieniarki.
Z demontażem nie powinno być żadnych problemów. Zamocowana jest na trzech śrubach M5, podobnie jak subwoofer, jednak 2 z tych śrub są dla nich wspólne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozkład śrub jest następujący:
Pierwsza występuje na nadkolem z przodu (nazywana wspólną), na środku, u góry (wspólna), u góry po lewej (zmieniarka), na dole po lewej (subwoofer).

Gdy wymontujemy subwoofer, należy odkręcić ścianę, w której zamontowane są głośniki. Do niej wewnątrz przymocowany jest wzmacniacz. Sprawdzamy przekaźnik, który załącza zasilanie na wzmacniacz, oraz wszystkie kable do niego dochodzące. Tutaj najczęściej jest problem. Jeżeli chodzi o masę, o której wspominaliśmy na początku artykułu, odpowiedzialny jest za nią brązowy kabel.

Zobacz również: Audi A3 8L: montaż poliftowych nawiewów

REKLAMA

Jeżeli kabel jest przerwany należy go przylutować i zamontować ponownie piny w złączu. Te dwa miejsca, które podaliśmy są najbardziej narażone na usterki. Oczywiście, powodów może być więcej. Jednak my zalecamy przyjrzeć się przekaźnikowi i pinom w złączu.

Jeżeli mamy do czynienia z uszkodzeniem sprzętowym, np. subwoofera, koszty mogą być znacznie większe, niż w tym przypadku. Jednak zanim wybierzemy się do warsztatu car-audio, warto sprawdzić wszystko samemu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA