REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: wymiana tylnych klocków - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Klocki samochodowe może wymienić sami.
Klocki samochodowe może wymienić sami.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić tylne klocki hamulcowe. Cały proces nie jest trudny. Warto wiedzieć jak się to robi, bo na pewno będziemy robić to nie raz.

Powodem wymiany klocków hamulcowych jest najczęściej ich zużycie. Jednak bywają przypadki, gdzie praktycznie nowy klocek kwalifikuje się do wymiany. Powodem tego może być twardość klocka oraz zużycie tarczy. Często zdarza się, że różne modele klocków oddają dziwny dźwięk podczas hamowania. Oczywiście wszystko należy odpowiednio odróżnić. Dźwięk źle dopasowanego klocka jest zupełnie inny, niż hamowanie bez klocka, gdzie podstawa klocka trze o tarczę hamulcową.

REKLAMA

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Zaczynamy od skompletowania odpowiednich narzędzi.
Co będzie nam potrzebne?
• Zestaw odpowiednich klocków
• Podnośnik
• Klucz do kół
• Młotek
• Drewniane klocki
• Klucze płaskie 13 i 15
• Zestaw imbusów
• Płyn hamulcowy

Zobacz również: Jak przejeżdżać przez wyboje?

REKLAMA

Pracę zaczynamy, od poluzowania śrub w tylnych kołach. Podnosimy tył auta do góry i opieramy na drewnianych klockach. Należy pamiętać o podłożeniu pod przednie koła klinów. Jeżeli auto stoi solidnie, odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Po zdjęciu kół, mamy już dostęp do elementów, które musimy odkręcić. Zaczynamy od demontażu zacisków. W tym celu będą nam potrzebne płaskie klucze, do wykręcenia śrub mocujących zaciski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz możemy zdjąć zacisk i wyjąć stare klocki. Najlepiej wstrzyknąć pod uszczelkę cylinderka trochę płynu hamulcowego. Poprawi to znacznie jego działanie i ułatwi montaż nowych klocków. Teraz możemy przejść do montażu nowych klocków. Wkręcamy cylinderek i montujemy nowe klocki, zakładamy zacisk i przykręcamy go. Identycznie postępujemy z drugiej strony.

Zobacz również: Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Należy uważać podczas wkręcania cylinderka, możemy w łatwy sposób uszkodzić gumę ochraniającą cylinderek. Podczas montażu należy sprawdzać funkcjonalność każdego elementu. Mamy tutaj na myśli taki przegląd, który upewni nas, że podczas nagłego hamowania nic się nie uszkodzi. Ważne tutaj są właśnie cylinderki, jeżeli gumowa uszczelka nie jest szczelna, możliwe jest zabrudzenie cylinderka. Co za tym idzie jego zatarcie i blokada.

Podczas wymiany, dokładnie oglądamy tarczę hamulcową, jeśli widać po niej duże zużycie, warto pomyśleć o wymianie. Zaoszczędzimy sobie podwójnej pracy. Nowe klocki, znacznie lepiej pracują z nową tarczą. Po zamontowaniu klocków zakładamy koła i udajemy się na jazdę próbną. Należy unikać gwałtownego hamowania przez ok. 500 km.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA