REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: wymiana tylnych klocków - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Klocki samochodowe może wymienić sami.
Klocki samochodowe może wymienić sami.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić tylne klocki hamulcowe. Cały proces nie jest trudny. Warto wiedzieć jak się to robi, bo na pewno będziemy robić to nie raz.

Powodem wymiany klocków hamulcowych jest najczęściej ich zużycie. Jednak bywają przypadki, gdzie praktycznie nowy klocek kwalifikuje się do wymiany. Powodem tego może być twardość klocka oraz zużycie tarczy. Często zdarza się, że różne modele klocków oddają dziwny dźwięk podczas hamowania. Oczywiście wszystko należy odpowiednio odróżnić. Dźwięk źle dopasowanego klocka jest zupełnie inny, niż hamowanie bez klocka, gdzie podstawa klocka trze o tarczę hamulcową.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Zaczynamy od skompletowania odpowiednich narzędzi.
Co będzie nam potrzebne?
• Zestaw odpowiednich klocków
• Podnośnik
• Klucz do kół
• Młotek
• Drewniane klocki
• Klucze płaskie 13 i 15
• Zestaw imbusów
• Płyn hamulcowy

Zobacz również: Jak przejeżdżać przez wyboje?

REKLAMA

Pracę zaczynamy, od poluzowania śrub w tylnych kołach. Podnosimy tył auta do góry i opieramy na drewnianych klockach. Należy pamiętać o podłożeniu pod przednie koła klinów. Jeżeli auto stoi solidnie, odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Po zdjęciu kół, mamy już dostęp do elementów, które musimy odkręcić. Zaczynamy od demontażu zacisków. W tym celu będą nam potrzebne płaskie klucze, do wykręcenia śrub mocujących zaciski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz możemy zdjąć zacisk i wyjąć stare klocki. Najlepiej wstrzyknąć pod uszczelkę cylinderka trochę płynu hamulcowego. Poprawi to znacznie jego działanie i ułatwi montaż nowych klocków. Teraz możemy przejść do montażu nowych klocków. Wkręcamy cylinderek i montujemy nowe klocki, zakładamy zacisk i przykręcamy go. Identycznie postępujemy z drugiej strony.

Zobacz również: Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Należy uważać podczas wkręcania cylinderka, możemy w łatwy sposób uszkodzić gumę ochraniającą cylinderek. Podczas montażu należy sprawdzać funkcjonalność każdego elementu. Mamy tutaj na myśli taki przegląd, który upewni nas, że podczas nagłego hamowania nic się nie uszkodzi. Ważne tutaj są właśnie cylinderki, jeżeli gumowa uszczelka nie jest szczelna, możliwe jest zabrudzenie cylinderka. Co za tym idzie jego zatarcie i blokada.

Podczas wymiany, dokładnie oglądamy tarczę hamulcową, jeśli widać po niej duże zużycie, warto pomyśleć o wymianie. Zaoszczędzimy sobie podwójnej pracy. Nowe klocki, znacznie lepiej pracują z nową tarczą. Po zamontowaniu klocków zakładamy koła i udajemy się na jazdę próbną. Należy unikać gwałtownego hamowania przez ok. 500 km.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA