Jak wymienić poduszki silnika?
REKLAMA
REKLAMA
Jazda z uszkodzoną poduszką silnika nie należy do przyjemnych. Należy pamiętać, że najlepiej kupić oryginalne poduszki lub zamienniki sprawdzonych firm. Jeśli poduszka nie będzie dopasowana lub wykonana ze słabszych materiałów, nie będzie w stanie wytłumić drgań. Efektem tego będzie przeniesienie ich na cały samochód. Jeżeli mamy uszkodzoną poduszkę od strony pasażera to podczas jazdy wjeżdżając w miejsce, gdzie będzie obniżenie drogi to usłyszymy charakterystyczne dudnienie.
REKLAMA
Nie dajmy się oszukać wyglądowi zewnętrznemu poduszki. Z wierzchu może wyglądać na idealną, natomiast od wewnętrznej strony będzie sparciała i bardzo możliwe, że poleci z niej olej.
Koszt zakupu poduszki olejowej może być wysoki.
Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014
Poduszki najlepiej wymieniać parami. Jeśli wymienimy tylko jedną, po kilku dniach może się okazać, że niewymieniona poduszka uległa uszkodzeniu.
Wymianę zaczynamy od zdjęcia osłony silnika (jeśli ją posiadamy). W tym celu musimy unieść auto do góry i odkręcić śruby trzymające płytę pod silnikiem i skrzynią biegów (o ile występuje). Lokalizujemy poduszkę lewą i prawą. Przystępujemy do poluzowania dwóch śrub lewej poduszki. Jedna znajduje się u góry poduszki, a druga u dołu.
Zobacz również: Jak naprawić rozrusznik?
REKLAMA
Następnie przechodzimy do prawej poduszki, luzujemy dolną śrubę prawej poduszki. Podobnie postępujemy z górną śrubą. Jednak zdarzają się auta, w których jej odległość od katalizatora jest tak mała, iż uniemożliwia to jej demontaż. W takim przypadku zostawiamy ją na koniec. Podkładamy pod silnik lewarek i unosimy go do góry. Aby nie uszkodzić miski olejowej i równo rozłożyć ciężar, podkładamy deskę pod miskę olejową i cały silnik.
Unosimy silnik do momentu, aż poduszki będą odciążone. Odkręcamy całkowicie lewą poduszkę i wyjmujemy ją od dołu. Po prawej stronie wykręcamy dolną śrubę. Jeśli mamy taki przypadek jak wyżej wymieniony – zbyt bliska lokalizacja katalizatora - wykręcamy łapę silnika, wyjmujemy ją razem z poduszką i demontujemy ją na zewnątrz auta.
Zobacz również: Jak określić stopień zużycia silnika?
Jeżeli zamontowaliśmy już obie poduszki, opuszczamy silnik. Centrujemy poduszki tak, aby przykręcić dolne śruby. Zostało nam tylko zamontować osłonę silnika, skrzyni biegów. Wymiana nie należy do trudnych i warto ją wykonać we własnym zakresie. Ceny autoryzowanych serwisów dochodzą nawet do 1000 zł.
REKLAMA
REKLAMA