VW Golf IV: wymiana gum stabilizatora
REKLAMA
REKLAMA
Koszt nowego zestawu 2 gum i 2 obejm mocujących to 100 złotych, a wymiana w ASO to 200 - 250 złotych. Świadomość kwoty jaką możemy zaoszczędzić chyba zmotywuje każdego do zrobienia tego samodzielnie. Potrzebujemy tylko kilka narzędzi:
REKLAMA
- klucz 13mm grzechotka
- lewarek
- klucz do kół
- łyżka do kół
- drewniane klocki lub kobyłki
Dla ułatwienia musimy podnieść auto i postawić je na wyżej wymienionych kobyłkach, abyśmy mieli swobodny dostęp do obu stron stabilizatora.
Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zdobić to sami?
Teraz możemy odkręcić obejmy kluczem 13mm. Po ich zdjęciu należy drobnym papierem ściernym oczyścić drążek z osadu powstałego na skutek wytarcia gum, a następnie oczyścić go szmatką nasączoną benzyną lub rozpuszczalnikiem. Przy zakupie nowych gum warto jest zainwestować w produkt markowy, którego cena jest wyższa maksymalnie o 10 procent od zamiennika, który szybko się zużyje. Intuicyjne przed założeniem nowych gum nałożylibyśmy warstwę smaru technicznego dla lepszej pracy drążka.
Zobacz również: Jak wymienić tuleje wspornika drążka w Mercedesie W202
Otóż, w tym przypadku, należy tylko wyczyścić drążek i odtłuścić nową gumę. W przeciwnym wypadku, w wyniku reakcji smaru i gumy, po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów, gumy ponownie zaczną skrzypieć. Montaż odbywa się w analogicznej kolejności, czyli polega tylko na dokręceniu obejm i założeniu kół. Po opuszczeniu auta możemy spokojnie i w ciszy podróżować naszym Golfem, z oszczędnością równą jednemu tankowaniu.
REKLAMA
REKLAMA