REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana przednich tarcz i przednich klocków hamulcowych - Skoda Octavia II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
hamulce, tarcze, klocki, zaciski Fot. Fotolia
hamulce, tarcze, klocki, zaciski Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków hamulcowych i tarcz hamulcowych w Skodzie Octavii II nie jest skomplikowanym zadaniem i bez problemu poradzimy z nim sobie we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tarcz i klocki w Skodzie Octaviii.

Wymianę przeprowadzimy na przykładzie Octavii drugiej generacji z silnikiem 1.9. Pierwszy krok to kupno odpowiednich tarcz i klocków do naszej wersji Octavii. Warto przejrzeć oferty na serwisach aukcyjnych, można znaleźć ciekawe oferty kompletów (klocki + tarcze) w bardzo dobrej cenie.

REKLAMA

Całą operację możemy przeprowadzić z wykorzystaniem tradycyjnego lewarka. Wymianę przeprowadzimy osobno dla każdej ze stron. Na początku luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Podkładamy kliny zabezpieczające pod tylne koła oraz podstawiamy drewniany klocek lub kobyłki pod auto. Opuszczamy delikatnie samochód do momentu aż oprze się o drewniany klocek lub kobyłkę. Odkręcamy do końca śruby mocujące i zdejmujemy koło.

Zobacz też: Jak naprawić niedziałający hamulec ręczny?

REKLAMA

Zaglądamy w tylną część zacisku i lokalizujemy dwie zaślepki z logo VW, które chronią dwie śruby Torx przed zabrudzeniami. Podważamy zaślepki za pomocą cienkiego śrubokręta i wykręcamy dwie śruby. Kolejny krok to odkręcenie śruby mocującej tarczę hamulcową. Zdarzają się problemy z wykręceniem tej śruby wówczas proponujemy wbić w nią śrubokręt płaski.

W tym momencie wybijamy zaciski wraz z klockami oraz odpinamy kostkę od czujnika zużycia klocków. Zdejmujemy tarczą hamulcową z piasty, w przypadku problemów należy uderzyć w nią kilka razy młotkiem. Przed założeniem nowej tarczy należy dokładnie wyczyścić osłonę tarczy oraz powierzchnię montażu tarczy. Wszelkie zabrudzenia mogą spowodować nierówne zamocowanie tarczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Nową tarczę dokręcamy śrubą Torx. Teraz montujemy nowe klocki w zaciski i osadzamy je na tarczy. Pamiętajmy, że do nowych tarcz montujemy tylko i wyłącznie nowe klocki, nawet jeśli stare mają grubą powierzchnię cierną. Zakładamy koło i dokręcamy śruby mocujące.

Przechodzimy na drugą stronę auta. Tutaj wymiana przebiega w ten sam sposób.

Po wykonanej wymianie udajemy się na jazdę próbną. Na postoju wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. Przez około 200 – 300 kilometrów unikamy gwałtownego hamowania. Klocki i tarcze muszą się odpowiednio ułożyć. Zużyte klocki i tarcz oddajemy do punktu utylizacji.

Na końcu sprawdzamy poziom płynu hamulcowego jeśli jest zbyt wysoki to odciągamy odpowiednią ilość strzykawką. W przypadku braku, uzupełniamy odpowiednią ilość.

Zobacz też: Jak walczyć z rdzą na tarczach hamulcowych?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA