REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana przednich tarcz i przednich klocków hamulcowych - Skoda Octavia II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
hamulce, tarcze, klocki, zaciski Fot. Fotolia
hamulce, tarcze, klocki, zaciski Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków hamulcowych i tarcz hamulcowych w Skodzie Octavii II nie jest skomplikowanym zadaniem i bez problemu poradzimy z nim sobie we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tarcz i klocki w Skodzie Octaviii.

Wymianę przeprowadzimy na przykładzie Octavii drugiej generacji z silnikiem 1.9. Pierwszy krok to kupno odpowiednich tarcz i klocków do naszej wersji Octavii. Warto przejrzeć oferty na serwisach aukcyjnych, można znaleźć ciekawe oferty kompletów (klocki + tarcze) w bardzo dobrej cenie.

REKLAMA

REKLAMA

Całą operację możemy przeprowadzić z wykorzystaniem tradycyjnego lewarka. Wymianę przeprowadzimy osobno dla każdej ze stron. Na początku luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Podkładamy kliny zabezpieczające pod tylne koła oraz podstawiamy drewniany klocek lub kobyłki pod auto. Opuszczamy delikatnie samochód do momentu aż oprze się o drewniany klocek lub kobyłkę. Odkręcamy do końca śruby mocujące i zdejmujemy koło.

Zobacz też: Jak naprawić niedziałający hamulec ręczny?

Zaglądamy w tylną część zacisku i lokalizujemy dwie zaślepki z logo VW, które chronią dwie śruby Torx przed zabrudzeniami. Podważamy zaślepki za pomocą cienkiego śrubokręta i wykręcamy dwie śruby. Kolejny krok to odkręcenie śruby mocującej tarczę hamulcową. Zdarzają się problemy z wykręceniem tej śruby wówczas proponujemy wbić w nią śrubokręt płaski.

REKLAMA

W tym momencie wybijamy zaciski wraz z klockami oraz odpinamy kostkę od czujnika zużycia klocków. Zdejmujemy tarczą hamulcową z piasty, w przypadku problemów należy uderzyć w nią kilka razy młotkiem. Przed założeniem nowej tarczy należy dokładnie wyczyścić osłonę tarczy oraz powierzchnię montażu tarczy. Wszelkie zabrudzenia mogą spowodować nierówne zamocowanie tarczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Nową tarczę dokręcamy śrubą Torx. Teraz montujemy nowe klocki w zaciski i osadzamy je na tarczy. Pamiętajmy, że do nowych tarcz montujemy tylko i wyłącznie nowe klocki, nawet jeśli stare mają grubą powierzchnię cierną. Zakładamy koło i dokręcamy śruby mocujące.

Przechodzimy na drugą stronę auta. Tutaj wymiana przebiega w ten sam sposób.

Po wykonanej wymianie udajemy się na jazdę próbną. Na postoju wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. Przez około 200 – 300 kilometrów unikamy gwałtownego hamowania. Klocki i tarcze muszą się odpowiednio ułożyć. Zużyte klocki i tarcz oddajemy do punktu utylizacji.

Na końcu sprawdzamy poziom płynu hamulcowego jeśli jest zbyt wysoki to odciągamy odpowiednią ilość strzykawką. W przypadku braku, uzupełniamy odpowiednią ilość.

Zobacz też: Jak walczyć z rdzą na tarczach hamulcowych?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA