REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana przednich tarcz i przednich klocków hamulcowych - Skoda Octavia II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
hamulce, tarcze, klocki, zaciski Fot. Fotolia
hamulce, tarcze, klocki, zaciski Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków hamulcowych i tarcz hamulcowych w Skodzie Octavii II nie jest skomplikowanym zadaniem i bez problemu poradzimy z nim sobie we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tarcz i klocki w Skodzie Octaviii.

Wymianę przeprowadzimy na przykładzie Octavii drugiej generacji z silnikiem 1.9. Pierwszy krok to kupno odpowiednich tarcz i klocków do naszej wersji Octavii. Warto przejrzeć oferty na serwisach aukcyjnych, można znaleźć ciekawe oferty kompletów (klocki + tarcze) w bardzo dobrej cenie.

REKLAMA

Całą operację możemy przeprowadzić z wykorzystaniem tradycyjnego lewarka. Wymianę przeprowadzimy osobno dla każdej ze stron. Na początku luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Podkładamy kliny zabezpieczające pod tylne koła oraz podstawiamy drewniany klocek lub kobyłki pod auto. Opuszczamy delikatnie samochód do momentu aż oprze się o drewniany klocek lub kobyłkę. Odkręcamy do końca śruby mocujące i zdejmujemy koło.

Zobacz też: Jak naprawić niedziałający hamulec ręczny?

REKLAMA

Zaglądamy w tylną część zacisku i lokalizujemy dwie zaślepki z logo VW, które chronią dwie śruby Torx przed zabrudzeniami. Podważamy zaślepki za pomocą cienkiego śrubokręta i wykręcamy dwie śruby. Kolejny krok to odkręcenie śruby mocującej tarczę hamulcową. Zdarzają się problemy z wykręceniem tej śruby wówczas proponujemy wbić w nią śrubokręt płaski.

W tym momencie wybijamy zaciski wraz z klockami oraz odpinamy kostkę od czujnika zużycia klocków. Zdejmujemy tarczą hamulcową z piasty, w przypadku problemów należy uderzyć w nią kilka razy młotkiem. Przed założeniem nowej tarczy należy dokładnie wyczyścić osłonę tarczy oraz powierzchnię montażu tarczy. Wszelkie zabrudzenia mogą spowodować nierówne zamocowanie tarczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Nową tarczę dokręcamy śrubą Torx. Teraz montujemy nowe klocki w zaciski i osadzamy je na tarczy. Pamiętajmy, że do nowych tarcz montujemy tylko i wyłącznie nowe klocki, nawet jeśli stare mają grubą powierzchnię cierną. Zakładamy koło i dokręcamy śruby mocujące.

Przechodzimy na drugą stronę auta. Tutaj wymiana przebiega w ten sam sposób.

Po wykonanej wymianie udajemy się na jazdę próbną. Na postoju wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. Przez około 200 – 300 kilometrów unikamy gwałtownego hamowania. Klocki i tarcze muszą się odpowiednio ułożyć. Zużyte klocki i tarcz oddajemy do punktu utylizacji.

Na końcu sprawdzamy poziom płynu hamulcowego jeśli jest zbyt wysoki to odciągamy odpowiednią ilość strzykawką. W przypadku braku, uzupełniamy odpowiednią ilość.

Zobacz też: Jak walczyć z rdzą na tarczach hamulcowych?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA