Jak wymienić szczęki hamulcowe?
REKLAMA
REKLAMA
Po ściągnięciu koła zdejmujemy dekiel. Wyciągamy zawleczkę przy użyciu kombinerek. Wykręcamy nakrętkę piasty. Po odkręceniu śrub podejmujemy próbę zdjęcia bębna. Zazwyczaj się to nie udaje, ponieważ na powierzchni bębna tworzy się rant uniemożliwiający jego zdjęcie. Dlatego warto mocniej postukać młotkiem i zaaplikować odrdzewiacz na połączenie bębna z piastą. Gdy bęben został zdjęty odpinamy zaciski sprężyste. Następnie podważamy śrubokrętem dolną szczękę, aby wyszła z zaczepu, to samo robimy z drugą szczęką. Za pomocą zacisku stolarskiego zabezpieczamy cylinderek, aby nie wyskoczyły tłoczki.
REKLAMA
Zobacz również: Jak przedłużyć żywotność hamulców?
Warto przemyć wnętrze hamulca benzyną i wyczyścić je z rdzy.
Następnie odpinamy dźwignię hamulca ręcznego od linki. Za pomocą śrubokręta odkręcamy następujące sprężyny: dolną sprężynę powrotną, górną sprężynę powrotną oraz sprężynę między szczęką, a samoregulatorem. Po zdemontowaniu starego układu szczęk hamulcowych możemy przystąpić do montażu nowego zestawu. Wciskamy sprężynę na lince hamulca ręcznego i zakładamy ramię szczęki. Kolejnym krokiem jest włożenie sprężynki do samoregulotra. Najpierw doczepiamy ją do szczęki, a na końcu do samoregulatora. Wstawiamy szczękę przeciwbieżną (po prawej stronie) na swoje miejsce i mocujemy ją zaciskiem sprężystym.
Zobacz również: Jak wymieniać płyn hamulcowy?
Następnie wstawiamy szczękę współbieżną (po lewej stronie) i również mocujemy ją zaciskiem sprężystym. Przy montażu lewej szczęki należy zwrócić uwagę, aby wycięcia szczęki weszły w odpowiednie szczęki samoregulatora. Zakładamy bęben hamulcowy, przykręcamy śruby mocujące piastę. Następnie kilkakrotnie naciskamy hamulec nożny i zaciągamy ręczny, aby układ hamulcowy się wyregulował.
Zanim podniesiemy samochód na podnośniku zabezpieczmy koła np. klinami przed zsunięciem.
REKLAMA
REKLAMA