REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić szczęki hamulcowe?

Robert Kuśpiel
Wymiana szczęk hamulcowych fot. Newspress
Wymiana szczęk hamulcowych fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana szczęk hamulcowych nie jest trudna. Przed przystąpieniem do tej czynności ustawiamy samochód na płaskiej powierzchni, unosimy auto oraz odkręcamy koła. Wrzucamy dowolny bieg.

Po ściągnięciu koła zdejmujemy dekiel. Wyciągamy zawleczkę przy użyciu kombinerek. Wykręcamy nakrętkę piasty. Po odkręceniu śrub podejmujemy próbę zdjęcia bębna. Zazwyczaj się to nie udaje, ponieważ na powierzchni bębna tworzy się rant uniemożliwiający jego zdjęcie. Dlatego warto mocniej postukać młotkiem i zaaplikować odrdzewiacz na połączenie bębna z piastą. Gdy bęben został zdjęty odpinamy zaciski sprężyste. Następnie podważamy śrubokrętem dolną szczękę, aby wyszła z zaczepu, to samo robimy z drugą szczęką. Za pomocą zacisku stolarskiego zabezpieczamy cylinderek, aby nie wyskoczyły tłoczki.

REKLAMA

Zobacz również: Jak przedłużyć żywotność hamulców?

Warto przemyć wnętrze hamulca benzyną i wyczyścić je z rdzy.

Następnie odpinamy dźwignię hamulca ręcznego od linki. Za pomocą śrubokręta odkręcamy następujące sprężyny: dolną sprężynę powrotną, górną sprężynę powrotną oraz sprężynę między szczęką, a samoregulatorem. Po zdemontowaniu starego układu szczęk hamulcowych możemy przystąpić do montażu nowego zestawu. Wciskamy sprężynę na lince hamulca ręcznego i zakładamy ramię szczęki. Kolejnym krokiem jest włożenie sprężynki do samoregulotra. Najpierw doczepiamy ją do szczęki, a na końcu do samoregulatora. Wstawiamy szczękę przeciwbieżną (po prawej stronie) na swoje miejsce i mocujemy ją zaciskiem sprężystym. 

Zobacz również: Jak wymieniać płyn hamulcowy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie wstawiamy szczękę współbieżną (po lewej stronie) i również mocujemy ją zaciskiem sprężystym. Przy montażu lewej szczęki należy zwrócić uwagę, aby wycięcia szczęki weszły w odpowiednie szczęki samoregulatora. Zakładamy bęben hamulcowy, przykręcamy śruby mocujące piastę. Następnie kilkakrotnie naciskamy hamulec nożny i zaciągamy ręczny, aby układ hamulcowy się wyregulował.

Zanim podniesiemy samochód na podnośniku zabezpieczmy koła np. klinami przed zsunięciem.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA