REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana przewodów hamulcowych

Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana przewodów hamulcowych
Opel Astra F wymiana przewodów hamulcowych

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone przewody hamulcowe wymagają jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przewody hamulcowe w Oplu Astra F.

Zaczynamy od lokalizacji usterki na przewodzie hamulcowym. Jeśli jest duży wyciek, to nie będzie problemów z lokalizacją. Wokół miejsca wycieku będzie widoczna plama. W przypadku, kiedy nie widać śladów płynu, czeka nas przeprowadzenie dokładnych oględzin przewodów hamulcowych.

REKLAMA

Pamiętajmy, że poziom płynu powinien mieścić się pomiędzy oznaczeniem „MIN” a „MAX”. Jeżeli widzimy niewielki ubytek, to należy brać pod uwagę również zużycie klocków hamulcowych. Objawia się to minimalnie niższym poziomem płynu w zbiorniczku. Nie ma potrzeby dolewki. Jeżeli ubytki są duże i występują w krótkich odcinkach czasu, może to świadczyć o wyciekach płynu.

Zobacz też: Opel Astra F: obsługa korektora siły hamowania

REKLAMA

Zaczynamy od umycia ich. Pokryte są warstwą tworzywa sztucznego, które chroni przed korozją. Właśnie dlatego nie zaleca się używania szczotki drucianej lub papieru ściernego. Za pomocą lampy sprawdzamy przewody od pompy hamulcowej do cylinderków poszczególnych kół.

Jeżeli zlokalizujemy uszkodzenie, należy wymienić ten odcinek aż do miejsca najbliższego łączenia. Przewody elastyczne łączą cylinderki z przewodami sztywnymi. One również są podatne na uszkodzenia. Łapiemy je oburącz i przeginamy w poszukiwaniu pęknięć. W zależności od tego, w którym miejscu jest nieszczelność, będziemy wymieniać sztywny lub elastyczny przewód hamulcowy.

Wymiana sztywnego przewodu hamulcowego

Sztywny przewód hamulcowy to rurka powleczona tworzywem sztucznym, które chroni przewody przed uszkodzeniami. W sprzedaży są dostępne przewody hamulcowe razem z nakrętkami kołpakowymi. Przewody są dopasowane do danego auta. Możemy również kupić odpowiedni odcinek przewodu, jaki jest nam potrzebny. W przypadku Opla Astry F, przewody mają średnicę 4.75mm.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana tylnych szczęk i bębnów hamulcowych

REKLAMA

Decydując się na zakup takiego przewodu, należy dokonać obróbki końcówek rurki. Należy robić to bardzo ostrożnie, żeby nie uszkodzić powłoki z tworzywa sztucznego. W przeciwnym razie będziemy musieli wymienić taki odcinek. Przystępujemy do wymiany. Taką operację najwygodniej wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału najazdowego. Skorzystanie z tradycyjnego podnośnika i „kobyłek” jest również dopuszczalne, jednak należy być bardzo ostrożnym. Dla zwiększenia bezpieczeństwa zalecamy podłożyć dodatkowo drewniane klocki (obok podstawek).

Odkręcamy nakrętki kołpakowe sztywnego przewodu hamulcowego i zdejmujemy przewód. Jeśli nie wyczyściliśmy wcześniej miejsca uszkodzenia (podczas oględzin), to należy to wykonać to przed odkręceniem nakrętki. Teraz zaślepiamy odpowiednim kołkiem przewód od strony pompy hamulcowej. Dobrą alternatywą jest usunięcie całego płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. W tym przypadku zalecamy skorzystać ze strzykawki.

Zobacz też: Jak samodzielnie sprawdzać hamulce?

Nowy przewód hamulcowy prowadzimy w miarę możliwości w tym samym miejscu, gdzie był zamontowany stary. Pamiętajmy, żeby nie umieszczać przewodów hamulcowych między przewodami elektrycznymi. Może to doprowadzić do przetarcia obydwu przewodów. W takim przypadku może to doprowadzić do awarii układu hamulcowego lub instalacji elektrycznej. Zalecamy zachować odległość około 30mm od sąsiadującego przewodu. Pozostaje nam uzupełnić stan w zbiorniczku wyrównawczym i upewnić się, czy nie ma wycieku w naprawianym miejscu.

Wymiana przewodu elastycznego

Pierwszy krok to uzupełnienie stanu w zbiorniczku wyrównawczym. Poziom płynu powinien sięgać do krawędzi otworu wlewowego. Następnie zakręcamy korek na zbiorniczku i zaklejamy otwór odpowietrzający za pomocą plastra. Jest to konieczne, chcąc uniknąć wycieku płynu hamulcowego z układu. Podnosimy przód samochodu za pomocą lewarka i skręcamy przednimi kołami tak, żeby zacisk hamulcowy był skierowany do zewnątrz.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana tylnych klocków i tarczy hamulcowych

Odkręcamy sztywny przewód hamulcowy od elastycznego i wyjmujemy blaszkę zabezpieczającą razem z przewodem elastycznym. Następnie odkręcamy elastyczny przewód hamulcowy od zacisku i zdejmujemy podkładki pod śrubą mocującą.

Nowy przewód przykręcamy do zacisku hamulcowego za pomocą śruby drążonej. Pamiętajmy o użyciu nowych podkładek. Moment dokręcania wynosi 40Nm. Warto wiedzieć, że od 1994 roku przewody elastyczne są wykonywane z innego materiału. Nowe przewody mają zmniejszony sześciokąt nakrętki kołpakowej z 19mm na 17mm. Wkładamy blaszkę zabezpieczającą w uchwyt we wnęce koła i dokręcamy sztywny przewód hamulcowy do elastycznego momentem 16Nm.

Zobacz też: Dlaczego warto dbać o płyn hamulcowy?

Opuszczamy samochód i odlepiamy taśmę z odpowietrznika. Uruchamiamy silnik i sprawdzamy czy przewód elastyczny nie ociera o inne elementy podczas skręcania kołami. Na koniec odpowietrzamy układ hamulcowy (opis w oddzielnym poradniku).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA