REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: regulacja hamulca ręcznego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Vectra A regulacja hamulca ręcznego
Opel Vectra A regulacja hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli hamulec ręczny nie działa prawidłowo należy go jak najszybciej wyregulować. W poradniku tym pokażemy jak samemu wyregulować hamulec ręczny w Oplu Vectra A.

Poradnik ten zostanie podzielony na dwie części. Najpierw przeprowadzimy regulację w samochodzie wyposażonym w tylne hamulce tarczowe, a na końcu skoncentrujemy się na autach z hamulcami bębnowymi.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla

W autach z tarczami hamulec nożny jest oddzielony od ręcznego. Rolę hamulca ręcznego pełni hamulec bębnowy, który zamontowany jest w obydwu tarczach. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy się martwić o szybkie zużycie hamulca ręcznego. Jeśli nie jeździmy z zaciągniętym „ręcznym” to posłuży nam przez długi czas.

REKLAMA

Pierwszy krok to poluzowanie śrub mocujących koła. Następnie za pomocą tradycyjnego lewarka podnosimy samochód i ustawiamy go na podstawkach. Odkręcamy wszystkie śruby do końca i zdejmujemy koła. Spuszczamy hamulec ręczny i zaczynamy obracać tarczą hamulcową tak, żeby otwór w tarczy, który służy do regulacji ustawił się na wprost regulatora ustawienia szczęk.

Wkładamy w otwór śrubokręt i obracamy do dołu nakrętkę regulatora, aż szczęki dosuną się do tarczy hamulca. Można to sprawdzić starając się obrócić tarczą hamulca. Jeśli nie ma takiej możliwości to znak, że szczęki dosunęły się do tarczy. Zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego do czwartej zapadki. Dokręcamy nakrętkę na cięgle zaczepu tak, żeby szczęki zaczęły hamować. Pamiętajmy, że siła hamowania na obydwu kołach musi być taka sama.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana łożyska koła tylnego

Teraz spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i zakładamy koła. Dokręcamy śruby i opuszczamy samochód na dół. Ponownie zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego i luzujemy. Pozostaje nam udać się na jazdę próbną i sprawdzić działanie hamulca ręcznego. Zaciągając dźwignię na 7 zapadkę koła powinny stać nieruchomo.

REKLAMA

W przypadku hamulców bębnowych jest znacznie łatwiej. Ustawiamy samochód na podstawkach i z tyłu hamulca bębnowego wyjmujemy korek zaślepiający i oświetlamy go latarką. Zaokrąglony koniec dźwigni musi dotykać do występu szczęki. Teraz zaciągamy „ręczny” do 4 zapadki i dokręcamy nakrętkę samozabezpieczającą na cięgle zaczepu tak, żeby tylne koła obracały się z problemami.

Spuszczamy "ręczny": i sprawdzamy czy końce dźwigni dotykają do występów szczęk. Obracamy koła ręką i kontrolujemy czy nie szczęki nie ocierają o bębny. W razie potrzeby należy powtórzyć regulację. Wkładamy korek i opuszczamy samochód na koła. Udajemy się na jazdę próbną i sprawdzamy działanie hamulca.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż dźwigni hamulca ręcznego

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

REKLAMA

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA