REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: regulacja hamulca ręcznego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Vectra A regulacja hamulca ręcznego
Opel Vectra A regulacja hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli hamulec ręczny nie działa prawidłowo należy go jak najszybciej wyregulować. W poradniku tym pokażemy jak samemu wyregulować hamulec ręczny w Oplu Vectra A.

Poradnik ten zostanie podzielony na dwie części. Najpierw przeprowadzimy regulację w samochodzie wyposażonym w tylne hamulce tarczowe, a na końcu skoncentrujemy się na autach z hamulcami bębnowymi.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla

W autach z tarczami hamulec nożny jest oddzielony od ręcznego. Rolę hamulca ręcznego pełni hamulec bębnowy, który zamontowany jest w obydwu tarczach. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy się martwić o szybkie zużycie hamulca ręcznego. Jeśli nie jeździmy z zaciągniętym „ręcznym” to posłuży nam przez długi czas.

REKLAMA

Pierwszy krok to poluzowanie śrub mocujących koła. Następnie za pomocą tradycyjnego lewarka podnosimy samochód i ustawiamy go na podstawkach. Odkręcamy wszystkie śruby do końca i zdejmujemy koła. Spuszczamy hamulec ręczny i zaczynamy obracać tarczą hamulcową tak, żeby otwór w tarczy, który służy do regulacji ustawił się na wprost regulatora ustawienia szczęk.

Wkładamy w otwór śrubokręt i obracamy do dołu nakrętkę regulatora, aż szczęki dosuną się do tarczy hamulca. Można to sprawdzić starając się obrócić tarczą hamulca. Jeśli nie ma takiej możliwości to znak, że szczęki dosunęły się do tarczy. Zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego do czwartej zapadki. Dokręcamy nakrętkę na cięgle zaczepu tak, żeby szczęki zaczęły hamować. Pamiętajmy, że siła hamowania na obydwu kołach musi być taka sama.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana łożyska koła tylnego

Teraz spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i zakładamy koła. Dokręcamy śruby i opuszczamy samochód na dół. Ponownie zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego i luzujemy. Pozostaje nam udać się na jazdę próbną i sprawdzić działanie hamulca ręcznego. Zaciągając dźwignię na 7 zapadkę koła powinny stać nieruchomo.

REKLAMA

W przypadku hamulców bębnowych jest znacznie łatwiej. Ustawiamy samochód na podstawkach i z tyłu hamulca bębnowego wyjmujemy korek zaślepiający i oświetlamy go latarką. Zaokrąglony koniec dźwigni musi dotykać do występu szczęki. Teraz zaciągamy „ręczny” do 4 zapadki i dokręcamy nakrętkę samozabezpieczającą na cięgle zaczepu tak, żeby tylne koła obracały się z problemami.

Spuszczamy "ręczny": i sprawdzamy czy końce dźwigni dotykają do występów szczęk. Obracamy koła ręką i kontrolujemy czy nie szczęki nie ocierają o bębny. W razie potrzeby należy powtórzyć regulację. Wkładamy korek i opuszczamy samochód na koła. Udajemy się na jazdę próbną i sprawdzamy działanie hamulca.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż dźwigni hamulca ręcznego

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA