REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Vectra : wymiana szczęk hamulca ręcznego
Opel Vectra : wymiana szczęk hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Szczęki hamulca ręcznego nie ulegają tak szybko zużyciu jak klocki hamulcowe jednak również wymagają wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić szczęki hamulca ręcznego w Oplu Vectra A.

Opis wykonania tej czynności dotyczy tylko i wyłącznie samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe. Pierwszy krok to demontaż tarczy hamulcowej. Luzujemy śruby koła i unosimy tył samochodu. Teraz demontujemy klocki hamulcowe w sposób opisany powyżej i odkręcamy zacisk hamulcowy. Najlepiej podwiesić go do nadwozia za pomocą drutu tak, żeby zacisk nie wisiał na przewodach. Nie należy odkręcać przewodu od zacisku, ponieważ będzie konieczne odpowietrzenie całego układu. Odkręcamy śrubę mocującą tarczę i zdejmujemy ją.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Vectra A: regulacja hamulca ręcznego

REKLAMA

Następnie odłączamy od dźwigni przy hamulcu sprężynę odciągającą oraz linkę hamulca ręcznego. Teraz odpinamy linkę od zaczepu środkowego. Teraz za pomocą szczypiec odczepiamy górną i dolną sprężynę ściągającą szczęki. Kolejny krok to demontaż prowadników i sprężyn. W tym celu należy wcisnąć szczypcami talerzyk sprężyny i obrócić o 90 stopni. W tym samym momencie należy przytrzymywać z tyłu prowadnik.

Wyjmujemy talerzyk, prowadnik oraz sprężynę. Następnie demontujemy szczęki hamulca, regulator ustawienia szczęk i dźwignię hamulca ręcznego. Czyścimy dokładnie wszystkie elementy za pomocą szmatki namoczonej w spirytusie i kontrolujemy ich stan.

Przechodzimy do montażu. Na początku należy przesmarować wszystkie elementy współpracujące. Cofamy całkowicie regulator ustawienia szczęk i mocujemy jedną szczękę. W czasie wykonywania tej czynności należy przytrzymywać prowadnik z drugiej strony. Montujemy drugą szczękę prowadnikiem i mocujemy górną sprężynę ściągającą. Instalujemy między szczęki regulator i montujemy dolną sprężynę ściągającą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana łożyska koła tylnego

REKLAMA

Mocujemy linkę hamulca do dźwigni hamulca ręcznego (przy kole) oraz sprężynę odciągającą. Teraz pociągamy za linkę i kontrolujemy czy porusza się z łatwością. Jeśli wyczuwamy opór to należy wymienić ją na nową. Cofamy regulator do momentu aż rozstaw szczęk będzie pasował do tarczy.

Na koniec montujemy tarczę hamulcową i dokonujemy regulacji hamulca ręcznego. Odpowiedni opis (regulacji) znajduje się w osobnym poradniku. Przed zamontowaniem tarczy zalecamy ją odtłuścić rozpuszczalnikiem typu nitro. Warto również wyczyścić za pomocą szczotki drucianej, miejsce przylegania tarczy do piasty.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana rozrusznika

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA