Opel Vectra A: demontaż dźwigni hamulca ręcznego
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Mamy kilka wariantów, możemy skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału. W ostateczności można podnieść samochód za pomocą tradycyjnego lewarka i podstawek. W każdym z przypadków należy zachować szczególną ostrożność. W samochodach z katalizatorem należy wymontować blaszaną osłonę przedniej rury wydechowej i katalizatora.
REKLAMA
Zobacz też: Jak wyregulować hamulec ręczny?
W autach przednionapędowych musimy poluzować środkowy zaczep linek hamulcowych. W modelach wyposażonych w napęd na wszystkie koła należy zamierzyć długość gwintu na końcówce i dopiero odkręcić środkowy zaczep linek hamulcowych.
Zdejmujemy linki z zaczepu oraz wyjmujemy z podwozia tulejkę gumową i cięgło. Kolejny krok to demontaż fotelu kierowcy. Zanim do tego przejdziemy należy odkręcić i wyjąć osłonę szyn fotela.
Demontujemy pokrywę na konsoli środkowej. W tym celu wystarczy ją delikatnie podważyć za pomocą śrubokręta. Odczepiamy mieszek osłaniający dźwignię hamulca ręcznego i zdejmujemy go całkowicie. Kolejny krok to demontaż konsoli środkowej. Wyjmujemy do góry pojemnik na płyty (kasety) i wykręcamy znajdujące się tam wkręty. Jeśli mamy elektryczne szyby to należy odbezpieczyć złącze poprzez podważenie języczka.
Zobacz też: Opel Vectra A: regulacja hamulca ręcznego
REKLAMA
Teraz chwytamy oburącz za konsolę i pociągamy ją do tyłu. W czasie wykonywania tej czynności złącze od elektrycznych szyb odepnie się samoistnie. Za pomocą noża tapicerskiego przecinamy dywanik przy samej dźwigni od strony kierowcy (w kierunku przodu auta). Następnie odkręcamy dźwignię hamulca ręcznego i wyjmujemy z tunelu razem z cięgłem. Odkręcamy od dźwigni hamulca ręcznego wyłącznik lampki kontrolnej i odpinamy przewód elektryczny.
Przechodzimy do montażu. Wkręcamy wyłącznik lampki kontrolnej i podłączamy przewód elektryczny. Wkładamy dźwignię hamulca ręcznego w tunel i dokręcamy śrubę mocującą. Montujemy konsolę środkową w odwrotnej kolejności i mocujemy mieszek na dźwigni zmiany biegów. Wciskamy pokrywę w konsolę i montujemy fotel kierowcy. Wsuwamy gumową tulejkę na cięgło.
W samochodach z przednim napędem zaczepiamy linkę do cięgła. W autach 4x4 nasuwamy zaczep linek na cięgło i wkręcamy nakrętkę na taką samą głębokość jak była wcześniej (dlatego dokonywaliśmy pomiaru). W autach z katalizatorem należy zamontować osłonę rury wydechowej i katalizatora. Na końcu pozostaje nam opuścić samochód.
Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana bębnów i szczęk hamulcowych
REKLAMA
REKLAMA