REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: demontaż dźwigni hamulca ręcznego

Robert Kuśpiel
Opel Vectra A demontaż dźwigni hamulca ręcznego
Opel Vectra A demontaż dźwigni hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie dźwigni hamulca ręcznego może wydawać się bardzo łatwe jednak trzeba znać kolejność postępowania. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować dźwignię hamulca ręcznego w Oplu Vectra A.

Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Mamy kilka wariantów, możemy skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału. W ostateczności można podnieść samochód za pomocą tradycyjnego lewarka i podstawek. W każdym z przypadków należy zachować szczególną ostrożność. W samochodach z katalizatorem należy wymontować blaszaną osłonę przedniej rury wydechowej i katalizatora.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak wyregulować hamulec ręczny?

W autach przednionapędowych musimy poluzować środkowy zaczep linek hamulcowych. W modelach wyposażonych w napęd na wszystkie koła należy zamierzyć długość gwintu na końcówce i dopiero odkręcić środkowy zaczep linek hamulcowych.

Zdejmujemy linki z zaczepu oraz wyjmujemy z podwozia tulejkę gumową i cięgło. Kolejny krok to demontaż fotelu kierowcy. Zanim do tego przejdziemy należy odkręcić i wyjąć osłonę szyn fotela.

REKLAMA

Demontujemy pokrywę na konsoli środkowej. W tym celu wystarczy ją delikatnie podważyć za pomocą śrubokręta. Odczepiamy mieszek osłaniający dźwignię hamulca ręcznego i zdejmujemy go całkowicie. Kolejny krok to demontaż konsoli środkowej. Wyjmujemy do góry pojemnik na płyty (kasety) i wykręcamy znajdujące się tam wkręty. Jeśli mamy elektryczne szyby to należy odbezpieczyć złącze poprzez podważenie języczka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Vectra A: regulacja hamulca ręcznego

Teraz chwytamy oburącz za konsolę i pociągamy ją do tyłu. W czasie wykonywania tej czynności złącze od elektrycznych szyb odepnie się samoistnie. Za pomocą noża tapicerskiego przecinamy dywanik przy samej dźwigni od strony kierowcy (w kierunku przodu auta). Następnie odkręcamy dźwignię hamulca ręcznego i wyjmujemy z tunelu razem z cięgłem. Odkręcamy od dźwigni hamulca ręcznego wyłącznik lampki kontrolnej i odpinamy przewód elektryczny.

Przechodzimy do montażu. Wkręcamy wyłącznik lampki kontrolnej i podłączamy przewód elektryczny. Wkładamy dźwignię hamulca ręcznego w tunel i dokręcamy śrubę mocującą. Montujemy konsolę środkową w odwrotnej kolejności i mocujemy mieszek na dźwigni zmiany biegów. Wciskamy pokrywę w konsolę i montujemy fotel kierowcy. Wsuwamy gumową tulejkę na cięgło.

W samochodach z przednim napędem zaczepiamy linkę do cięgła. W autach 4x4 nasuwamy zaczep linek na cięgło i wkręcamy nakrętkę na taką samą głębokość jak była wcześniej (dlatego dokonywaliśmy pomiaru). W autach z katalizatorem należy zamontować osłonę rury wydechowej i katalizatora. Na końcu pozostaje nam opuścić samochód.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana bębnów i szczęk hamulcowych

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA