REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów!
Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów!

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków hamulcowych to jedna z podstawowych prac, które możemy sami wykonać w naszym aucie. W poradniku tym pokażemy jak szybko zmienić tylne klocki i tarcze hamulcowe w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to zakup odpowiednich klocków hamulcowych. Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów. Pamiętajmy, że wymieniamy wszystkie wkładki. Niedopuszczalna jest wymiana tylko i wyłącznie po jednej stronie koła. Do przeprowadzenia wymiany będzie nam potrzebny lewarek razem z podstawkami. Luzujemy śruby kół i zaczynamy unosić samochód.

REKLAMA

REKLAMA

Odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koła. Teraz odłączamy złącze elektryczne czujnika zużycia klocków hamulcowych. Nie należy ciągnąć za przewód, ponieważ można doprowadzić do jego uszkodzenia. Ilość czujników jest zależna od wersji auta. Są modele, w których wymagane są dwa czujniki zużycia. Zawsze montujemy tyle czujników ile zostało przewidzianych.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

REKLAMA

Teraz wybijamy z zacisku hamulcowego dwa kołki mocujące. Będzie nam do tego potrzebny przebijak lub gwóźdź o średnicy 3mm. Należy pamiętać, że wybijamy tylko i wyłącznie od zewnętrznej strony do wewnętrznej. Na końcu wyjmujemy sprężynę. Zdarzają się również takie zaciski, które mają tylko jeden kołek mocujący. Zasada postępowania pozostaje taka sama. W tym momencie możemy wyjąć klocki hamulcowe. Najlepiej posłużyć się płaskim śrubokrętem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po wymontowaniu klocków nie należy naciskać na pedał hamulca. Spowoduje to wypchnięcie tłoków z zacisku i konieczność oddania go do specjalistycznego zakładu. Przed montażem czyścimy dokładnie powierzchnie prowadzące i stykowe. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej (o miękkim drucie) lub szmatką nasączoną spirytusem. Nie należy stosować rozpuszczalników oraz ostrych narzędzi.

Sprawdzamy dokładnie gumową osłonę przeciwpyłową przy każdym tłoku hamulca. Nie powinno być na niej żadnych pęknięć oraz innych uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli wymaga wymiany to nie należy czekać. Wszelkie zanieczyszczenia, które się przedostaną powodują nieszczelność zacisku hamulca. Przechodzimy do wciskania tłoczków. W warsztatach stosowany jest specjalny przyrząd.

W warunkach domowych można skorzystać z drewnianego trzonka młotka lub odpowiedniego klocka drewnianego. Cała operacja wymaga dużej ostrożności. Nie można dopuścić do ukośnego ustawienia się tłoczka. Jego powierzchnia oraz osłona przeciwpyłowa również musi pozostać nienaruszona. Podczas wykonywania tej czynności poziom płynu hamulcowego powiększa się.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż zderzaków

Należy bezwzględnie kontrolować jego stan. Jeżeli pojawi się taka potrzebo to należy usunąć nadmiar za pomocą strzykawki. Odciągnięty płyn spuszczamy do pustego naczynia. Dodatkowo w stałych zaciskach czterotłokowych należy zabezpieczyć przed wypadnięciem przeciwległe tłoki. Najlepiej zrobić to odpowiednio dopasowanym klinem z drewna lub plastiku.

Wyjmujemy czujnik zużycia ze zużytego klocka i przekładamy go do nowej wkładki. Osadzamy klocki w zacisk i podpinamy przewód czujnika zużycia klocków hamulcowych do złącza przy zacisku hamulcowym. Pamiętajmy o odpowiednim ułożeniu przewodu. Powinien być w takim samym położeniu jak przed demontażem. Zakładamy sprężynę i wbijamy kołki mocujące.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Zakładamy koła i wkręcamy śruby. Opuszczamy samochód i wciskamy kilka razy pedał hamulca. Wykonujemy to w celu prawidłowego ułożenia się klocków względem tarczy. Na końcu sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i ewentualnie uzupełniamy braki. Używamy tylko i wyłącznie nowy płyn. Unikajmy gwałtownego hamowania przez około 500 kilometrów.

Wymiana tarcz

Wymiana tarcz przebiega w podobny sposób jak wymiana klocków hamulcowych. Na początku należy unieść samochód, podeprzeć na podstawkach i zdjąć koła. Następnie odłączmy czujnik zużycia klocków od złącza znajdującego się przy zacisku hamulca. Odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk do obudowy łożyska koła i wyjmujmy go. Zalecamy podwiesić do nadwozia za pomocą drutu.. Nie należy odłączać przewodów hamulcowych – będzie potrzebne odpowietrzenie całego układu.

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Odkręcamy śrubę mocującą tarczę hamulcową i zdejmujemy ją z piasty koła. Może zdarzyć się tak, że zapieczona tarcza nie będzie chciała zejść. W takiej sytuacji należy uderzyć w nią za pomocą młotka poprzez drewniany klocek. Jeśli tarcze nie będą ponownie montowane to nie ma konieczności używania klocka. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przed założeniem nowej tarczy musimy ją odtłuścić.

Sprawność nowego zestawu będzie bardzo słaba przez pierwsze 300 kilometrów dlatego należy unikać gwałtownego hamowania. Pamiętajmy, że instalując nowe tarcze należy również pamiętać o nowych klockach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA