REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Robert Kuśpiel
Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów!
Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów!

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków hamulcowych to jedna z podstawowych prac, które możemy sami wykonać w naszym aucie. W poradniku tym pokażemy jak szybko zmienić tylne klocki i tarcze hamulcowe w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to zakup odpowiednich klocków hamulcowych. Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów. Pamiętajmy, że wymieniamy wszystkie wkładki. Niedopuszczalna jest wymiana tylko i wyłącznie po jednej stronie koła. Do przeprowadzenia wymiany będzie nam potrzebny lewarek razem z podstawkami. Luzujemy śruby kół i zaczynamy unosić samochód.

REKLAMA

REKLAMA

Odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koła. Teraz odłączamy złącze elektryczne czujnika zużycia klocków hamulcowych. Nie należy ciągnąć za przewód, ponieważ można doprowadzić do jego uszkodzenia. Ilość czujników jest zależna od wersji auta. Są modele, w których wymagane są dwa czujniki zużycia. Zawsze montujemy tyle czujników ile zostało przewidzianych.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

REKLAMA

Teraz wybijamy z zacisku hamulcowego dwa kołki mocujące. Będzie nam do tego potrzebny przebijak lub gwóźdź o średnicy 3mm. Należy pamiętać, że wybijamy tylko i wyłącznie od zewnętrznej strony do wewnętrznej. Na końcu wyjmujemy sprężynę. Zdarzają się również takie zaciski, które mają tylko jeden kołek mocujący. Zasada postępowania pozostaje taka sama. W tym momencie możemy wyjąć klocki hamulcowe. Najlepiej posłużyć się płaskim śrubokrętem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po wymontowaniu klocków nie należy naciskać na pedał hamulca. Spowoduje to wypchnięcie tłoków z zacisku i konieczność oddania go do specjalistycznego zakładu. Przed montażem czyścimy dokładnie powierzchnie prowadzące i stykowe. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej (o miękkim drucie) lub szmatką nasączoną spirytusem. Nie należy stosować rozpuszczalników oraz ostrych narzędzi.

Sprawdzamy dokładnie gumową osłonę przeciwpyłową przy każdym tłoku hamulca. Nie powinno być na niej żadnych pęknięć oraz innych uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli wymaga wymiany to nie należy czekać. Wszelkie zanieczyszczenia, które się przedostaną powodują nieszczelność zacisku hamulca. Przechodzimy do wciskania tłoczków. W warsztatach stosowany jest specjalny przyrząd.

W warunkach domowych można skorzystać z drewnianego trzonka młotka lub odpowiedniego klocka drewnianego. Cała operacja wymaga dużej ostrożności. Nie można dopuścić do ukośnego ustawienia się tłoczka. Jego powierzchnia oraz osłona przeciwpyłowa również musi pozostać nienaruszona. Podczas wykonywania tej czynności poziom płynu hamulcowego powiększa się.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż zderzaków

Należy bezwzględnie kontrolować jego stan. Jeżeli pojawi się taka potrzebo to należy usunąć nadmiar za pomocą strzykawki. Odciągnięty płyn spuszczamy do pustego naczynia. Dodatkowo w stałych zaciskach czterotłokowych należy zabezpieczyć przed wypadnięciem przeciwległe tłoki. Najlepiej zrobić to odpowiednio dopasowanym klinem z drewna lub plastiku.

Wyjmujemy czujnik zużycia ze zużytego klocka i przekładamy go do nowej wkładki. Osadzamy klocki w zacisk i podpinamy przewód czujnika zużycia klocków hamulcowych do złącza przy zacisku hamulcowym. Pamiętajmy o odpowiednim ułożeniu przewodu. Powinien być w takim samym położeniu jak przed demontażem. Zakładamy sprężynę i wbijamy kołki mocujące.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Zakładamy koła i wkręcamy śruby. Opuszczamy samochód i wciskamy kilka razy pedał hamulca. Wykonujemy to w celu prawidłowego ułożenia się klocków względem tarczy. Na końcu sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i ewentualnie uzupełniamy braki. Używamy tylko i wyłącznie nowy płyn. Unikajmy gwałtownego hamowania przez około 500 kilometrów.

Wymiana tarcz

Wymiana tarcz przebiega w podobny sposób jak wymiana klocków hamulcowych. Na początku należy unieść samochód, podeprzeć na podstawkach i zdjąć koła. Następnie odłączmy czujnik zużycia klocków od złącza znajdującego się przy zacisku hamulca. Odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk do obudowy łożyska koła i wyjmujmy go. Zalecamy podwiesić do nadwozia za pomocą drutu.. Nie należy odłączać przewodów hamulcowych – będzie potrzebne odpowietrzenie całego układu.

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Odkręcamy śrubę mocującą tarczę hamulcową i zdejmujemy ją z piasty koła. Może zdarzyć się tak, że zapieczona tarcza nie będzie chciała zejść. W takiej sytuacji należy uderzyć w nią za pomocą młotka poprzez drewniany klocek. Jeśli tarcze nie będą ponownie montowane to nie ma konieczności używania klocka. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przed założeniem nowej tarczy musimy ją odtłuścić.

Sprawność nowego zestawu będzie bardzo słaba przez pierwsze 300 kilometrów dlatego należy unikać gwałtownego hamowania. Pamiętajmy, że instalując nowe tarcze należy również pamiętać o nowych klockach.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA