REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana.
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak szybko dokonać wymiany pompy cieczy chłodzącej w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Następnie unosimy przód pojazdu i demontujemy dolna osłonę silnika. Możemy do tego wykorzystać tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Należy pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Teraz przystępujemy do spuszczenia cieczy chłodzącej.

REKLAMA

REKLAMA

Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy. Zlewamy całkowicie ciecz chłodzącą.

REKLAMA

Teraz demontujemy przewód powietrza doładowanego. Znajduje się on w górnej części z przodu silnika. Następnie należ wymontować sprzęgło wentylatora. Odkręcamy nakrętkę mocującą za pomocą klucza płaskiego. W celu ułatwienia zalecamy przytrzymać koło pasowe pompy cieczy chłodzącej. Nakrętka ma lewy gwint. Teraz zdejmujemy sprzęgło razem z wentylatorem. Wykręcamy trzy śruby mocujące i oddzielamy sprzęgło od wentylatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana termostatu

Luzujemy śruby koła pasowego pompy cieczy chłodzącej. Nie należy ich całkowicie odkręcać. Demontujemy na górze sztywny przewód powietrza doładowanego i zdejmujemy osłonę silnika. Kolejnym krokiem jest demontaż paska wieloklinowego. Odciągamy w prawo napinacz paska wieloklinowego, odkręcamy i ściągamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Do pompy cieczy chłodzącej przymocowane są przewody. Luzujemy i zdejmujemy opaski mocujące a następnie ściągamy przewody. Kolejny krok to wymontowanie alternatora. Na początku odłączamy ujemną (masową) klemę akumulatora. Pamiętajmy, żeby wykonywać to na wyłączonym zapłonie. Zalecamy zabezpieczyć tę klemę, żeby nie doszło do przypadkowego styku z biegunem akumulatora.

Teraz musimy podnieść przód samochodu. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek i komplet „kobyłek”. Ostrożnie unosimy auto i podkładamy podstawki i demontujemy dolną osłonę silnika. W silniku 2.9 należy wymontować przewód powietrza doładowanego, który znajduje się pomiędzy filtrem powietrza a turbosprężarką. W ten sposób ułatwimy sobie dostęp do alternatora. Przewód zamocowany jest na opaskach.

Kolejny krok to zdjęcie paska wieloklinowego. Odciągamy napinacz i zdejmujemy pasek tylko i wyłącznie z koła pasowego alternatora. Ściągamy osłonę ze złącza alternatora i odkręcamy dwa przewody elektryczne. Pozostaje nam odkręcić śruby od wspornika alternatora i wyjąć z auta. Następnie nakładamy klucz na środkową śrubę koła pasowego i obracamy je w prawo.

W ten sposób ułatwiliśmy sobie dostęp do dolnej śruby wspornika alternatora, który również należy zdemontować. Teraz odłączamy dolny przewód powietrza doładowanego. Odkręcamy obudowę pompy cieczy chłodzącej i zdejmujemy ją razem z pompą. Podczas tej operacji należy odłączyć przewód powrotny ogrzewania. Odkręcamy i wyjmujemy pompę cieczy chłodzącej. Czyścimy dokładnie powierzchnie uszczelniające.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek

Przechodzimy do montażu. Przykręcamy pompę cieczy chłodzącej używając nowej uszczelki papierowej.  Następnie dokręcamy obudowę cieczy chłodzącej również stosując nową uszczelkę papierową. Podłączamy przewód powrotny ogrzewania powlekając pierścień uszczelniający cieczą chłodzącą. Nie należy stosować oleju. Montujemy dolny przewód powietrza doładowanego oraz wspornik alternatora.

W tym momencie osadzamy alternator na swoje miejsce i przykręcamy śruby mocujące. Teraz podpinamy wszystkie przewody elastyczne i zabezpieczamy je opaskami zaciskowymi. Dokręcamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej i zakładamy pasek wieloklinowy. Montujemy osłonę silnika oraz górny przewód powietrza doładowanego. Dokręcamy śruby mocujące pompę cieczy chłodzącej momentem 15Nm (warto zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny).

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy

Instalujemy sprzęgło wentylatora oraz przedni, sztywny przewód powietrza doładowanego. W tym momencie możemy zamontować dolną osłonę silnika. Należy się wcześniej upewnić czy są dokręcone korki spustowe cieczy chłodzącej. Opuszamy samochód i przechodzimy do napełnienia układu cieczą chłodzącą. Odpowiedni opis znajduje się w poradniku dotyczącym wymiany płynu chłodniczego. Jeżeli płyn nie był wymieniany dłuższy czas to zalecamy użycie nowego.

Na końcu podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy samochód. Dla sprawdzenia warto wykonać jazdę próbną.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA