REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)

Robert Kuśpiel
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana.
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak szybko dokonać wymiany pompy cieczy chłodzącej w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Następnie unosimy przód pojazdu i demontujemy dolna osłonę silnika. Możemy do tego wykorzystać tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Należy pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Teraz przystępujemy do spuszczenia cieczy chłodzącej.

REKLAMA

REKLAMA

Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy. Zlewamy całkowicie ciecz chłodzącą.

REKLAMA

Teraz demontujemy przewód powietrza doładowanego. Znajduje się on w górnej części z przodu silnika. Następnie należ wymontować sprzęgło wentylatora. Odkręcamy nakrętkę mocującą za pomocą klucza płaskiego. W celu ułatwienia zalecamy przytrzymać koło pasowe pompy cieczy chłodzącej. Nakrętka ma lewy gwint. Teraz zdejmujemy sprzęgło razem z wentylatorem. Wykręcamy trzy śruby mocujące i oddzielamy sprzęgło od wentylatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana termostatu

Luzujemy śruby koła pasowego pompy cieczy chłodzącej. Nie należy ich całkowicie odkręcać. Demontujemy na górze sztywny przewód powietrza doładowanego i zdejmujemy osłonę silnika. Kolejnym krokiem jest demontaż paska wieloklinowego. Odciągamy w prawo napinacz paska wieloklinowego, odkręcamy i ściągamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Do pompy cieczy chłodzącej przymocowane są przewody. Luzujemy i zdejmujemy opaski mocujące a następnie ściągamy przewody. Kolejny krok to wymontowanie alternatora. Na początku odłączamy ujemną (masową) klemę akumulatora. Pamiętajmy, żeby wykonywać to na wyłączonym zapłonie. Zalecamy zabezpieczyć tę klemę, żeby nie doszło do przypadkowego styku z biegunem akumulatora.

Teraz musimy podnieść przód samochodu. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek i komplet „kobyłek”. Ostrożnie unosimy auto i podkładamy podstawki i demontujemy dolną osłonę silnika. W silniku 2.9 należy wymontować przewód powietrza doładowanego, który znajduje się pomiędzy filtrem powietrza a turbosprężarką. W ten sposób ułatwimy sobie dostęp do alternatora. Przewód zamocowany jest na opaskach.

Kolejny krok to zdjęcie paska wieloklinowego. Odciągamy napinacz i zdejmujemy pasek tylko i wyłącznie z koła pasowego alternatora. Ściągamy osłonę ze złącza alternatora i odkręcamy dwa przewody elektryczne. Pozostaje nam odkręcić śruby od wspornika alternatora i wyjąć z auta. Następnie nakładamy klucz na środkową śrubę koła pasowego i obracamy je w prawo.

W ten sposób ułatwiliśmy sobie dostęp do dolnej śruby wspornika alternatora, który również należy zdemontować. Teraz odłączamy dolny przewód powietrza doładowanego. Odkręcamy obudowę pompy cieczy chłodzącej i zdejmujemy ją razem z pompą. Podczas tej operacji należy odłączyć przewód powrotny ogrzewania. Odkręcamy i wyjmujemy pompę cieczy chłodzącej. Czyścimy dokładnie powierzchnie uszczelniające.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek

Przechodzimy do montażu. Przykręcamy pompę cieczy chłodzącej używając nowej uszczelki papierowej.  Następnie dokręcamy obudowę cieczy chłodzącej również stosując nową uszczelkę papierową. Podłączamy przewód powrotny ogrzewania powlekając pierścień uszczelniający cieczą chłodzącą. Nie należy stosować oleju. Montujemy dolny przewód powietrza doładowanego oraz wspornik alternatora.

W tym momencie osadzamy alternator na swoje miejsce i przykręcamy śruby mocujące. Teraz podpinamy wszystkie przewody elastyczne i zabezpieczamy je opaskami zaciskowymi. Dokręcamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej i zakładamy pasek wieloklinowy. Montujemy osłonę silnika oraz górny przewód powietrza doładowanego. Dokręcamy śruby mocujące pompę cieczy chłodzącej momentem 15Nm (warto zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny).

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy

Instalujemy sprzęgło wentylatora oraz przedni, sztywny przewód powietrza doładowanego. W tym momencie możemy zamontować dolną osłonę silnika. Należy się wcześniej upewnić czy są dokręcone korki spustowe cieczy chłodzącej. Opuszamy samochód i przechodzimy do napełnienia układu cieczą chłodzącą. Odpowiedni opis znajduje się w poradniku dotyczącym wymiany płynu chłodniczego. Jeżeli płyn nie był wymieniany dłuższy czas to zalecamy użycie nowego.

Na końcu podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy samochód. Dla sprawdzenia warto wykonać jazdę próbną.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA