REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210 E270 CDI: wymiana alternatora

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym pokażemy sposób wymiany alternatora w Mercedesie E270 CDI. Cała praca nie jest trudna i nie ma potrzeby wizyty w warsztacie w celu wymiany alternatora.

Przed wymianą musimy podjąć ważną decyzję: decydujemy się na zakup nowego lub regenerowanego alternatora, czy też oddajemy nasz do regeneracji. Zazwyczaj, oddając nasz alternator do regeneracji, dostaniemy inny, o identycznych parametrach. Jeśli chodzi o jego parametry, jest to alternator o mocy 150A i jest chłodzony wodą.

REKLAMA

Zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodzenia, musimy odszukać korek spustowy, który znajduje się on po prawej stronie na dole chłodnicy. Podstawiamy naczynie pod korek spustowy, a następnie odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego. W międzyczasie, kiedy spływa nam płyn chłodniczy, przystępujemy do dalszych prac. Zdejmujemy pasek klinowy, luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek klinowy.

Zobacz też: Mieszanie płynów eksploatacyjnych

REKLAMA

Teraz demontujemy przewody powietrzne, czyli przewody doprowadzające powietrze do turbiny i do puszki filtra powietrza. Jeżeli spłynął już cały płyn, odstawiamy naczynie na bok, żeby niczego nie rozlać. Teraz zaglądamy pod auto w celu odkręcenia dolnych osłon, znajdują się tam trzy. Nie ma jednak potrzeby, żeby wykręcać wszystkie, wystarczą tylko dwie przednie. W ten sposób zyskujemy już w miarę swobodny dostęp do alternatora.

Na początku odkręcamy przewód od alternatora, a robimy to za pomocą klucza 17. Nie zapominamy również o odpięciu kostki elektrycznej, następnie przystępujemy do demontażu alternatora. Zamocowany jest na czterech śrubach, jedna długa śruba znajduje się na górze, a kolejna jest na dole. Dwie krótkie śruby również znajdują się u dołu -jedna mocuje alternator do bloku, a druga mocuje alternator do łapy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak awaryjnie otworzyć samochód?

Wyjmujemy alternator, jednak należy zwrócić uwagę, żeby wysunął się z metalowego wężyka doprowadzającego płyn. Jeżeli mamy nowy lub zregenerowany alternator, przystępujemy do naprawy. Montujemy dwie nowe uszczelki w miejscu doprowadzenia płynu i montujemy alternator. Chcąc zyskać pewność, że zamontowane uszczelki się nie podwiną, musimy odkręcić łapę, do której zamocowana jest turbina.

W ten sposób zapewnimy sobie odpowiednie spasowanie alternatora i nie podwiniemy żadnej uszczelki. Montaż pozostałych części przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, a na koniec zalewamy płyn chłodniczy i odpowietrzamy układ.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA